וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים למשא ומתן: הרופאים המתמחים דחו התפטרותם

אריאל נוי

7.10.2011 / 0:02

לאחר שעות רבות של דיונים בבית הדין לעבודה, הסכימו הצדדים כי המתמחים ידחו את התפטרותם ליום שני בחצות, ובמקביל ימשיכו במשא ומתן עם משרד האוצר בחסות ראש הממשלה נתניהו

לאחר שעות רבות של דיונים בבית הדין הארצי לעבודה, הסכימו אמש (חמישי) הרופאים המתמחים לדחות את התפטרותם עד ליום שני בחצות. נציגיהם יקיימו הידברות עם נציגי משרד האוצר, ההסתדרות הרפואית ומנהלי בתי החולים, בחסות ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהתאם לדרישתם. ביום שני צפויים הצדדים לדווח לבית הדין על ההתקדמות במשא ומתן.

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, אמר לאחר שהצדדים הגיעו להסכמה, כי "לפי המתווה, ההידברות והמשא ומתן יימשכו עד יום שני. בסוף היום נידרש להגיע לבית הדין כדי לדווח על ההתקדמות. כולם מאוד מקווים להגיע להידברות אמיתית. נציגי המתמחים ביקשו להעביר מסר לפיו יעשו הכל כדי לא לממש את מכתבי ההתפטרות. בית הדין בירך על כך וגם אנחנו מברכים על כך. אני פונה שוב לכל הצדדים לתת הזדמנות ותקווה למשא ומתן".

עוד בתחילת הדיון המכריע בנוגע לבקשת המדינה להוציא צווי מניעה לרופאים המתמחים שהתפטרו, אמרה נשיאת בית הדין השופטת נילי ארד שהיא איננה מעוניינת לדון בצווי מניעה, אלא להביא להידברות בין הצדדים. ארד אמרה בדיון כי לא ניתן לפתוח הסכם קיבוצי: "להסכמים קיבוציים מעמד כמעמד חוק. יש השלכות לא רצויות לפתיחתם ולכן עדיף לפעול להגעה להסכמות הדדיות".

התפטרות המתמחים - כותרות אחרונות:
משבר הרופאים: רוב המתמחים התייצבו לעבודה
סגן שר הבריאות: "מתפלל שהרופאים לא יתפטרו"
נתניהו שוב ביקש מהמתמחים: השהו ההתפטרות
בית הדין למתמחים: "דחו ההתפטרות ב-10 ימים"

הפגנת רופאים מתמחים מחוץ לסינמטק תל אביב, אוקטובר 2011. דרור עינב
הרופאים המתמחים מיואשים/דרור עינב

בדיון הושמעו טיעוניהם של המתמחים והממונה על השכר באוצר. המתמחים ביקשו שנציג ראש הממשלה יהיה נוכח גם כן באולם, אך הובהר להם כי הממונה על השכר באוצר משמש כנציג הרשמי של המדינה. נציגי האוצר אמרו בדיון כי אי אפשר לדבר עם 730 רופאים וביקשו שהמתמחים יבחרו מישהו שייצג אותם. "קחו פסק זמן להתייעצות ותחליטו איך להתנהל, אנו לא רוצים להוציא שוב צווי מניעה", אמרה ארד.

יו"ר ההסתדרות הרפואית ליאוניד אידלמן שנכח בדיון אמר: "זהו יום עצוב. אני מקווה שנסיים אותו ללא צווי מניעה. לכל רופא יש זכות להחליט על גורלו המקצועי. אני מקווה שהמשבר בבריאות לא יתדרדר בימים הקרובים".

לפני הדיון נועד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בלשכתו עם נציגי המתמחים. ליצמן שמע את דרישותיהם ודן עמם באפשרויות הקיימות לפתרון מצוקתם. הוא שב וקרא לרופאים המתמחים לגלות אחריות ולמנוע התפטרותם לטובת מערכת הבריאות הציבורית ולמען ציבור החולים, תוך המשך קיום דיונים להסדרת דרישותיהם, במסגרת ההסכם שנחתם עם האוצר.

לפי החלטת בית הדין, עד לדיון חויבו המתמחים להמשיך בעבודתם, אולם כמה עשרות מהם לא התייצבו בשעות הבוקר לעבודה. רק לאחר שמנהלי מחלקות בבתי החולים איימו כי בכוונתם למסור לפרקליטות המדינה את שמותיהם לצורך הגשת כתבי אישום נגדם על ביזיון בית הדין, החליטו המתמחים לשוב לעבודה סדירה.

"מצפים שבית המשפט יאפשר לנו להתפטר"

בבית החולים איכילוב בתל אביב, 44 מתוך 111 הרופאים המתמחים לא התייצבו היום לעבודה, אולם בעקבות פניית מנהל בית החולים, פרופ' גבי ברבש, מרביתם שבו לעבוד בשעות הצהריים. בין המתמחים שנעדרו מהעבודה היו 15 מהמחלקה האורתופדית, שבעה מתמחים במחלקה הנוירוכירורגית, תשעה ממחלקת עור ותשעה נוספים ממחלקת נשים.

בבית החולים "מאיר" בכפר סבא, 11 מתמחים לא הגיעו הבוקר למחלקות, זאת מתוך 70 המתמחים המועסקים במרכז הרפואי. בבית החולים המרכזי בצפון – רמב"ם בחיפה, נשמעו 112 הרופאים המתמחים לבקשת מנהל המוסד, פרופ' רמי ביאר והתייצבו הבוקר לעבודתם.

עדכון ראשון: 22:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully