וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: "כל חייל מופקר, ערכי הערבות אינם"

אריאל נוי

27.9.2011 / 22:46

נעם ואביבה שליט, הצפויים לשהות חג נוסף במאהל מול בית ראש הממשלה, הפיצו בקרב חברי הכנסת גלויה לראש השנה. נעם לוואלה! חדשות: "לממשלת ישראל אין מנופי לחץ על חמאס"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר עריכה: טל רזניק)

עם ציון ראש השנה השישי בו ישהה גלעד שליט במרתפי חמאס, הפיצו משפחת שליט ומטה המאבק לשחרור החייל החטוף, גלוית תזכורת בקרב חברי הכנסת ובעלי תפקידים אחרים, בתקווה שזה יהיה החג האחרון של גלעד הרחק ממשפחתו. משפחת שליט צפויה לשהות באוהל המחאה בירושלים במהלך ראש השנה.

במרכז הגלויה תמונתה של אביבה שליט ומתחתיה הכיתוב: "תדע כל אם עברייה כי גורל בניה מופקד על ידי אלו האחראים על ביטחונם. ראש השנה תשע"ב השישי בשבי". "הגלויה מדברת בעד עצמה. כל אם בישראל צריכה לדעת שכל חייל מופקר ושערכי הערבות והידידות עליהם גדלנו אינם כנראה". אומר אביו של גלעד, נעם. "המטרה היא להזכיר לכל הח"כים שגלעד נמצא בשבי, כבר ראש השנה השישי. אין צורך להסביר את הגלויה, היא מובנת לכולם. החיילים היום מופקרים ולא כמו שבן גוריון הצהיר". שלשום (שני), בעת שנערכה בבית ראש הממשלה הרמת כוסית לכבוד השנה החדשה, עמדו אביבה ונעם שליט מחוץ לבית בשאיפה להזכיר לחברי הממשלה כי גלעד יושב במרתפי חמאס למעלה מחמש שנים.

בתוך כך, אמש הגיעה לאוהל המחאה קבוצת פדויי שבי כדי לתמוך במשפחה. שי גרוס, שחולץ במבצע אנטבה, אמר בהפגנה "אני מצפה מראש הממשלה שישים סוף לסיוט הזה. עם ישראל רוצה לראות את גלעד".

נעם שליט, מה שלומך ושלום אביבה בימים אלו ממש לפני החגים?

"אין שינוי במצבנו, אנחנו מרגישים אותו דבר. אנחנו נעשה את אותו הדבר שאנחנו עושים בשנים האחרונות בחגים, כלום". "אנחנו האוהל היחידי שנשאר עומד בישראל", אמר בציניות נעם, "אנחנו מתכוונים להישאר פה כמה שצריך ומקווים שהממשלה תפנים שזה רק בידיהם להביא את גלעד הביתה".

מה הרגשת כששמעת שראש הממשלה בנימין נתניהו קרא מעל בימת האו"ם לשחרור בנך?

"אין לי שום דבר לומר על זה. אני אמנם מסכים עם מה שהוא אמר בנוגע לשחרור גלעד, אבל העובדה הבסיסית היא שלא ממשלת זימבבואה או ממשלת גבון שלחו את גלעד למשימה אלא ממשלת ישראל, לכן היא זו שצריכה לשחרר אותו. לא האו"ם יחזיר את גלעד מי שצריך להחזיר אותו נמצא כאן בממשלה".

עוד באותו נושא:

דיווח: "ישראל מתגמשת במו"מ על שחרור גלעד שליט"
עבדאללה ברגותי: "בכירים ישראלים שוחחו איתי על שליט"
נעם שליט לח"כ חוטובלי: "את באיחור של 5 שנים"

לפני כמה חודשים אמר צבי שליט, אביו של נעם, כי הוא מעדיף שבנו יחזור הביתה, למצפה הילה. "זה לא משפיע על הממשלה אם האוהל נמצא מולם" אמר אז צבי. בתגובה לדברים אלה משיב נעם: "אני לא אחראי על מה שאבי אומר, בכל מקרה אנחנו לא מתכוונים להתקפל מפה עד שגלעד לא יחזור הביתה".

שליט לא רוצה לתת "ציונים" לממשלה אך מסביר כי לא עומדות בפניה ברירות מלבד שחרור האסירים. "הממשלה נכשלה בהשבת שבוי הביתה. גורמים בכירים במערכת הביטחון אמרו לי שלממשלת ישראל אין אפשרות להפעיל לחץ על החמאס - עובדה שאין חלופות אחרות מלבד לשחרר את האסירים. המחיר ידוע ולא עולה או יורד לצערי. לממשלת ישראל שוב אין מנופי לחץ על חמאס ולכן הם לא מצליחים להוריד את המחיר".

(עדכון ראשון: 22:46)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הגלויה מדברת בעד עצמה". גלוית ראש השנה שהפיצה משפחת שליט/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully