וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום בגין ניסיון רצח נגד מבצע הפיגוע בדרום ת"א

גלעד גרוסמן

19.9.2011 / 10:58

מוחמד צופאן, שניסה לבצע פיגוע במועדון "האומן 17" בתל אביב, דרס ודקר שוטרים ואזרחים, מואשם בניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה ושוד. מכתב האישום עולה כי תכנן למות "מות קדושים"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

כתב אישום הוגש הבוקר (שני) נגד מוחמד צופאן, בן 21 מקלקיליה, הנאשם בעבירות של ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה ושוד, לאחר שניסה לבצע פיגוע במועדון "האומן 17" בתל אביב בחודש אוגוסט האחרון. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין רותי שביט-אושרי מפרקליטות מחוז תל אביב בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בשנת 2009 בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" החליט צופאן לבצע פיגוע על רקע לאומני. בחודשים שקדמו לניסיון הפיגוע הוא שהה בישראל שלא כדין, עבד בעבודות מזדמנות ונהג להתפלל במסגד ביפו. לטענת הפרקליטות, בחודש יולי האחרון החליט צופאן להגשים את תכניתו והחל להתאמן לצורך כך.

עוד באותו נושא:
פיגוע בתל אביב: 8 פצועים באירוע דקירה ודריסה
עדי ראייה לפיגוע בתל אביב: "אסון גדול נמנע"
"הגדר בגדה פרוצה, מחבלים יכולים לחדור כל יום"

פיגוע דקירה ודריסה מחוץ למועדון "האומן 17" בתל אביב. דרור עינב
בשנת 2009 בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" החליט צופאן לבצע פיגוע על רקע לאומני, "ההחלטה לבצע פיגוע רצחני ולפגוע באנשי ביטחון ישראלים התגבשה בלבו של המשיב מזה זמן רב". זירת הפיגוע, לפני כשלושה שבועות/דרור עינב

עוד עולה כי בחודש אוגוסט האחרון נסע צופאן למסגד אל-אקצא לרגל חודש הרמדאן יחד עם חברו מוחמד ביארי. לפני הנסיעה החליטו השניים לדקור אנשי כוחות ביטחון ויהודים שהורשו להיכנס לשטח המסגד, אך תוכניתם לא הוצאה לפועל. השניים שהו כשבועיים בירושלים ובסוף חודש אוגוסט הודיע צופאן לביארי שהוא חוזר ליפו כדי "למות מות קדושים". הוא הסתובב באזור התחנה המרכזית בתל אביב בניסיון לאתר חייל חמוש אותו תכנן לדקור, לגנוב את נשקו ולבצע באמצעותו פיגוע ירי.

לאחר שלא איתר חייל, הבחין הנאשם בטרקטור שעבד באתר בנייה ותכנן לגנוב אותו בערב כדי להשתמש בו בביצוע פיגוע דריסה, אולם מששב בשעות הערב ולא מצא את הטרקטור המשיך צופאן לחפש רכב אחר. הוא הבחין בכוח של מג"ב שביצע חסימה בצומת הרחובות אברבאנל וסלמה בתל אביב, והחליט לנסות ולרצוח את השוטרים.

הנאשם עצר מונית שעברה בסמוך וכשהחל בנסיעה איים על הנהג באמצעות סכין ודרש ממנו לעזוב את הרכב, וכשהנהג ניסה להתנגד הוא דקר אותו בכף ידו, השתלט על המונית נסע לעבר השוטרים והגביר את המהירות, תוך שהוא צועק "אללה אכבר". צופאן פגע בשני שוטרי משמר הגבול ובאזרחים ששהו מחוץ למועדון וגרם לפציעתם. מאבטח ממועדון סמוך ושוטר ששהה במקום סברו כי מדובר בתאונת דרכים, וכאשר השוטר פתח את דלת הנהג, קפץ עליו הנאשם ודקר אותו בראש ובבטנו תוך שהוא צועק "אללה אכבר". המאבטח ניסה להשתלט עליו ואז הגיעו למקום מאבטחים נוספים שניסו לסייע לו. הוא דקר אותם בידיהם ולבסוף השתלטו עליו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

הפרקליטות ביקשה להאריך מעצרו

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של צופאן עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. "ההחלטה לבצע פיגוע רצחני ולפגוע באנשי ביטחון ישראלים התגבשה בלבו של המשיב מזה זמן רב", נכתב בבקשת המעצר. עוד נכתב בבקשת המשטרה כי צופאן הודה בפני חוקרי השב"כ והמשטרה על מעשיו ואף שיחזר את הפיגוע. "האופן שבו תקף את אלו שבאו לעברו לאחר התאונה, אלו אשר סברו בטעות, כי מדובר בתאונת דרכים וביקשו להגיש עזרה וסיוע למשיב, מלמדת על הלך הרוח והנחישות בה פעל לממש את זממו".

במקביל הוגש לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום בגין אי מניעת פשע, השמדת ראיה וקשירת קשר נגד חברו של צופאן, מוחמד ביארי. מכתב האישום נגד ביארי עולה כי לפני הפיגוע התייעץ צופאן עם איש דת במסגד אל-אקצא ואז החליט לבצע הפיגוע. לאחר קבלת ההחלטה ביקש צופאן מביארי לצלם אותו במכשיר הטלפון שברשותו כדי שיוכל להיפרד מקרוביו. לאחר שביארי קרא באינטרנט על הפיגוע, הוא מחק את הסרט כדי שלא יהיה אפשר לקשרו לפיגוע, כך עולה מכתב האישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully