וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד ל"תג מחיר": "מסגד הוצת בכפר סמוך לשכם"

ניר יהב ויהושע בריינר

5.9.2011 / 8:19

הפלסטינים דיווחו כי על המסגד בכפר קוסרה רוססה הכתובת "מוחמד חזיר" ו"מגרון=צדק חברתי", חלונותיו נופצו וצמיגים הוצתו בתוכו. החשד הוא כי מדובר בתגובה לפינוי מבנים במאחז מגרון

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מקורות פלסטינים טענו הבוקר (שני) כי מתנחלים הציתו
מסגד בכפר קוסרה מדרום לשכם וריססו עליו בעברית את הכתובות "מוחמד חזיר", "מגרון - צדק חברתי" ו-"עלי עין". על פי הדיווח, מספר מתנחלים נכנסו לפנות בוקר למסגד נורין שבכפר, ניפצו את החלונות שלו והציתו מספר צמיגים בתוכו. כתוצאה מכך חלקים נרחבים מהמסגד עלו באש. החשד הוא כי מדובר בפעולת "תג מחיר" לפינוי המבנים במגרון הלילה. "זו לא הפעם הראשונה שמתנחלים פוגעים במסגדים", אמר אחראי תיק ההתנחלות בצפון הגדה, רסאן דגלס.

עוד באותו נושא
באישון לילה: המנהל האזרחי הרס שלושה מבנים במגרון
בג"ץ למדינה: פנו את מגרון עד סוף חודש מרץ
חשד ל"תג מחיר": נזק נגרם למסגד סמוך לרמאללה

גורם בשכם מסר לוואלה! חדשות כי ההצתה אירעה בקומה התחתונה של המסגד וכי המסגד עצמו לא נפגע. "הנזק שנגרם לא גדול", אמר. "צמיגים שהוצתו במסגד פגעו קצת ברכוש שהיה בקומה התחתונה של המסגד המשמשת כמקלט. בנוסף, המתנחלים ציירו מגן דוד. אני חושב שזו רק ההתחלה ושפעולות 'תג המחיר' יימשכו". מארגון 'רבנים לזכויות אדם' נמסר כי הארגון שלח הבוקר הודעת אזהרה לכפרים הפלסטינים בסביבה מפני פעולות תג מחיר.

עדי ראייה דיווחו במקביל לסוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען' כי עשרות מתנחלים השליכו הבוקר אבנים על מכוניות של פלסטינים בסמוך להתנחלות יצהר בכביש חווארה-שכם. לפי הדיווחים, מספר מכוניות נפגעו כתוצאה מכך, בהן גם אוטובוס.

פעיל הימין איתמר בן גביר אמר בעקבות המעשים, כי "מי שהבעיר תבערה במגרון לא יכול לצעוק את צעקת הקוזק הנגזל ולבוא בטענות נגד מבצעי 'תג מחיר'. מי שהורס בתים וזורק ילדים יחפים מהבית באישון לילה הוא זה שאחראי לזעם שהתפרץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מוחמד חזיר" על קיר המסגד/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאמור, הלילה נהרסו מבנים במאחז מגרון שבשומרון. כוחות של המנהל האזרחי, צה"ל ומשטרה הגיעו באישון לילה למאחז ופינו בו שלושה מבנים בלתי חוקיים שבג"ץ הורה להרוס אותם מבעוד מועד. במהלך הפינוי אירעו עימותים בין המתנחלים לשוטרים ושישה מהמתנחלים נעצרו בחשד לתקיפת שוטר והפרעה לעובד ציבור.

לדברי המתנחלים, במהלך העימותים שפרצו עם הכוחות במקום, נפצעו ארבעה מתושבי המאחז. תושבי המאחז טוענים כי השוטרים שהגיעו למקום החלו לפנות את המשפחות המתגוררות במבני הקבע ולא אפשרו להן להוציא מהמבנים את חפציהן האישיים בטרם הריסתם. "המשטרה מתנהלת בצורה מבישה שרומסת זכויות אלמנטריות של אזרחים", אמר בתגובה לפינוי איתי חמו, מראשי המאחז. תמי גוטמן, שביתה נהרס, קראה לעבר השוטרים במקום: "איפה בדיוק אגור עכשיו? אתם צריכים להתבייש".

לפניות לכתבים:
ניר - nir_yah@walla.com
יהושע - joshjosh@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully