וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישון לילה: המנהל האזרחי הרס שלושה מבנים במגרון

יהושע בריינר

5.9.2011 / 5:52

בג"ץ נענה תחילת לעתירת המתנחלים והוציא צו להפסקת פינוי המאחז שבשומרון, אך אחר כך חזר בו והורה להרוס את המבנים. שישה מתנחלים נעצרו לאחר שהתעמתו עם השוטרים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

לאחר פסיקת בג"ץ שקבעה כי יש לפנות את המאחז מגרון, הגיעו הלילה (שני) אנשי המנהל האזרחי בשיתוף עם כוחות משטרה וצבא על מנת לפנות שלושה מבני קבע בלתי חוקיים במאחז שבשומרון. את הפינוי ליוו עימותים בין המתנחלים לבין כוחות הביטחון וגם פנייה לילית לבג"ץ, שלא מנע לבסוף את הריסת המבנים. שישה מהמתנחלים נעצרו בחשד לתקיפת שוטר והפרעה לעובד ציבור.

עוד בנושא פינוי המאחז:
במגרון מקווים: ”מרץ 2012? נהיה כאן בקיץ הבא”
במגרון מופתעים מבג”ץ: ”כופה על הממשלה את רצונו”
בג”ץ למדינה: פנו את מגרון עד סוף חודש מרץ

פינוי מגרון, אוגוסט 2011. דניאל בוק
המבנים ההרוסים במגרון, הבוקר/דניאל בוק

הכוחות הגיעו למאחז בשעת לילה מאוחרת כאשר הם מלווים בדחפורים והחלו לפנות את המבנים, נגדם הוציא בג"ץ צו פינוי כבר לפני כחודש וחצי. לדברי המתנחלים, במהלך העימותים שפרצו עם הכוחות במקום, נפצעו ארבעה מתושבי המאחז.

לדברי תושבי המאחז, השוטרים שהגיעו למקום החלו לפנות את המשפחות המתגוררות במבני הקבע ולא אפשרו להן להוציא מהמבנים את חפציהן האישיים בטרם הריסתם. "המשטרה מתנהלת בצורה מבישה שרומסת זכויות אלמנטריות של אזרחים", אמר בתגובה לפינוי איתי חמו, מראשי המאחז. תמי גוטמן, שביתה נהרס, קראה לעבר השוטרים במקום: "איפה בדיוק אגור עכשיו? אתם צריכים להתבייש".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, קראו תושבי המאחז לכוחות המשטרה באמצעות מגפונים ובאמצעות מערכת הכריזה של היישוב שלא לשתף פעולה עם הפקודה להריסת המבנים. יצוין, כי כחלק מהפקת הלקחים שנעשתה לאחר פינויים קודמים, השוטרים לא הגיעו חמושים למגרון, למעט מגיני פלסטיק.

עם הגיעם של הכוחות למקום, מיהרו ועד מתיישבי בנימין ותנועת "רגבים" להגיש עתירה לבג"ץ בדרישה שיורה על הפסקת הריסת המבנים. מהוועד נמסר, כי "זהו מחטף מכוער שנעשה באישון לילה ושנועד לטרפד את הדיונים המתקדמים מול הדרג המדיני באשר לעתיד מגרון ולנסות להבעיר את השטח". שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, נענרה לעתירה והוציא צו הפסקה להריסת המבנים עד לדיון בנושא. עם זאת, מאוחר יותר קיבל בג"ץ את עמדת הפרקליטות והורה על המשך הריסת המבנים.

במשטרת מחוז ש"י מסרו כי כוחות המשטרה סייעו למנהל האזרחי במימוש צווי ההריסה שהוצאו למבנים במקום. בעקבות הפינוי הוצא צו שטח צבאי סגור לאזור המאחז, זאת כדי למנוע הגעה של מתנחלים מיישובים סמוכים שינסו למנוע את פינוי המבנים במאחז.

"המחטף הזה טורף את כל הקלפים"

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) התייחס להריסת המבנים והאשים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בניסיון להפנות את תשומת הלב מהמחאה החברתית. "מתאים לביבי לנסות ולהסיח את דעת הציבור מהמחאות נגדו על ידי הכאת המתיישבים", אמר בן ארי, "מה שביבי לא מסוגל לעשות נגד האנרכיסטים ברוטשילד הוא מבקש לעשות נגד המתיישבים".

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, אמר בתגובה לפינוי, כי "בתקופה האחרונה התגבשה הבנה של שרים ושל גורמים במערכת המדינית שגורל שלושת המבנים יהיה כגורל מגרון כולה, אך המחטף הערב טורף את כל הקלפים. אין שום צו של בג"ץ שמורה על הריסת הבתים והבאת הכוחות לכאן לפגוע בשלוש משפחות ובארץ ישראל היא פעולת התנדבות של הממשלה ולכן רק ביכולתה להפוך את ההחלטה על פיה".

יצוין, כי המהלך הלילה נעשה לאחר שבג"ץ הורה לפני כחודש וחצי על פינוי כלל המאחז עד לחודש מרץ 2011. במקביל, הורה בג"ץ להרוס שלושה בתים במקום, בתוך 45 ימים, שחלפו מאז.

(עדכון ראשון: 1:57)

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully