וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארדואן יחתום על הסכם אסטרטגי עם מצרים

ניר יהב

4.9.2011 / 17:47

בעקבות ההידרדרות ביחסים עם ישראל, אנקרה לא מבזבזת זמן. לפי דיווח בעיתון מצרי, ראש ממשלת טורקיה ינצל את ביקורו בשבוע הבא בקהיר כדי לחתום על שיתוף פעולה במספר תחומים

טורקיה ומצרים מתקרבות? על פי דיווח בעיתון המצרי "אל-יום א-סאבע" הבוקר (ראשון), ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, צפוי לבקר בקהיר ב-12 בספטמבר כדי לחתום עם ההנהגה המצרית על שורת הסכמים לשיתוף פעולה אסטרטגי בין המדינות, בעיקר בתחומים הצבאיים, הדיפלומטיים והמסחריים. עוד דווח כי ככל הנראה ארדואן לא יגיע לביקור ברצועת עזה, בניגוד למה שדווח מוקדם יותר.

הקרע בין ישראל לטורקיה מעמיק - כותרות אחרונות:
דיווח פלסטיני: ארדואן יבקר החודש בקהיר ובעזה
נתניהו: "לפתור המחלוקת עם טורקיה, לא נתנצל"
טורקיה: "נערער להאג על חוקיות המצור על עזה"

ניצחון לארדואן: "נכתוב חוקה חדשה". רויטרס
ארדואן צפוי להיפגש במהלך הביקור עם ראש המועצה הצבאית העליונה, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, ועם ראש הממשלה עיסאם שרף/רויטרס

מקורות דיפלומטיים טורקיים אמרו לעיתון כי ארדואן צפוי להיפגש במהלך הביקור עם ראש המועצה הצבאית העליונה במצרים, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, ועם ראש הממשלה, עיסאם שרף. על פי הדיווח, לארדואן צפויה להתלוות משלחת של שרים, הכוללת את שר החוץ, שר המסחר ושר התעשייה וכן מספר אנשי עסקים.

בתוך כך, יו"ר האופוזיציה הטורקית, מנהיג "מפלגת העם" מהשמאל, כמאל קילצ'דאוגלו, התייחס היום לדו"ח פאלמר במהלך ביקור חיילי הצבא במזרח המדינה - ובפיו, על פי דיווחי כלי התקשורת בטורקיה, היו לא מעט דברי ביקורת על התנהלות ממשלתו בפרשה. "דו"ח פאלמר פוגע בטורקיה", אמר קילצ'דאוגלו.

למעשה, טען, הדו"ח הוא מעיקרו רע לטורקיה, שכן הוא "נותן לגיטימציה למצור הישראלי על עזה, בניגוד לעמדה הטורקית". קילצ'דאוגלו הלין על כך שעמדתו של הנציג הטורקי בוועדה לא התקבלה, והעלה תהיות כיצד ייתכן שמשרד החוץ כשל כך בתפקידו.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully