וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים בכירים תומכים במתמחים: "נתרום להם"

אריאל נוי

29.8.2011 / 20:42

לקראת כניסתה הצפויה של התפטרות המתמחים לתוקף בשבוע הבא, מצהירים רופאים בכירים וחברי ועדי רופאים על תמיכתם בהם. הרופאים הודיעו כי יתרמו למתמחים ימי עבודה ותלושי חג

ראשי ועדים ורופאים בכירים מבתי החולים איכילוב, רמב"ם, שיבא, מאיר, אסף הרופא ואברבנאל התכנסו היום (שני) והחליטו להצהיר על תמיכה גלויה במאבק הרופאים הצעירים נגד ההסכם עליו חתמה הר"י. הרופאים החליטו לנקוט החל משבוע הבא בשורת צעדי תמיכה ברופאים המתפטרים, ביניהם: תרומת ימי עבודה ותרומת תלושי חג.

"אנו, הרופאים הבכירים, תומכים ומזדהים באופן מלא עם מאבקם הצודק של הרופאים הצעירים, שהוא מאבקנו אנו ומאבקה של הרפואה הציבורית בישראל כולה", כתבו הרופאים בהצהרתם. "החל מה–4 בספטמבר, יום כניסת התפטרותם של המתמחים והרופאים הצעירים לתוקף, לא נשיב את בתי החולים לתפקוד במתכונת סדירה עד לסיום המאבק ועד שיובטח כי אף לא אחד או אחת מהם ייפגעו. אנו מדגישים כי צעדים אלו יעשו תוך שמירה על בטיחותם ובריאותם של המטופלים", הוסיפו החותמים.

בהמשך ההצהרה מפרטים הרופאים באיזה צעדים יינקטו. הרופאים הכריזו כי כל רופא בכיר "ייאמץ" וייקח תחת חסותו רופא מתמחה. הרופאים הודיעו כי כל אחד מהם יתרום למתמחים שר יום עבודה אחד כל חודש וכי יעבירו לידיהם את תלושי החג שיקבלו.

למרות החתימה הסופית על ההסכם עם משרד האוצר, נותרו הרופאים המתמחים איתנים בדעתם כי מדובר בהסכם לא מספק שדוחק אותם אל מחוץ לרפואה הציבורית. ד"ר מיקי הייפלר, מתמחה בכירורגיה בבית חולים מאיר בכפר סבא, שם החלה מחאת המתמחים, הסביר לוואלה! חדשות מדוע המתמחים עדיין נחושים בדעתם להתפטר. "ההסכם שנחתם בין האוצר להסתדרות מטעה את הציבור ואת התקשורת. ההישגים כביכול משמעותיים ביותר, אך כאשר קוראים בין השורות ויורדים מתחת לפני השטח ניתן די בקלות להבין כי ההסכם לא שווה את הנייר שהוא כתוב עליו", אמר הייפלר.

עוד על מאבק המתמחים:

מתמחים נגד ההסכם: "40 אגורות לשנה, זה מהפך?"
גם לאחר חתימת ההסכם: המתמחים נחושים להתפטר
אידלמן על ההסכם עם הרופאים: "היסטורי ואידיאולוגי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully