וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בתל אביב: 8 פצועים באירוע דקירה ודריסה

תושב שכם בן 25 חשוד שגנב מונית, דרס ודקר מספר ישראלים בצומת הרחובות אברבנל וסלמה בעיר. אחד הנפגעים הוא קצין מג"ב שנפצע קשה. נהג המונית הגנובה: "הייתי מתאבד עליו"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

שמונה בני אדם נפצעו הלילה (שני) לאחר שתושב שכם, בן 25, גנב מונית ודרס כמה בני אדם סמוך למחסום משטרתי מחוץ למועדון "האומן 17" בצומת הרחובות סלמה ואברבנל בתל אביב. לאחר הדריסה יצא מהרכב ודקר שוטרי מג"ב שהיו במקום, לפני שהצליחו להשתלט עליו.

מצבו של אחד הפצועים מוגדר קשה. הוא נותח בבית החולים איכילוב ומצבו התייצב. מצבם של שני פצועים נוספים מוגדר בינוני ושניים נוספים מוגדרים קל. שאר הפצועים שוחררו מבית החולים לאחר שקיבלו טיפול. החקירה הועברה לאחריות ימ"ר מרכז והשב"כ. הפצועים, כולל מבצע הפיגוע עצמו, שנפצע קל, נלקח לחקירה לאחר שקיבל טיפול רפואי.

החשוד נהג במונית שגנב לעבר קהל מבלים ולוחמי משמר הגבול שעמדו בפינת הרחובות ודרס שניים מהם. לאחר מכן הוא יצא מהרכב והסתער על עוברי האורח שהיו במקום בעודו צועק "אללה אכבר". הלוחמים, מיחידת "סופה" ו"אופיר", הצליחו להשתלט על הדוקר לאחר מאבק, במהלכו נפצע החשוד באורח קל וקצין מג"ב נפצע מדקירה באורח קשה. המשטרה אישרה כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני.

עוד בנושא:
לפני שלושה חודשים: הרוג ו-17 פצועים בפיגוע דריסה
ההרוג באירוע הדריסה הקודם: אביב מורג מגבעתיים

חשד לפיגוע דריסה ודקירה בדרום תל אביב. דרור עינב
זירת הפיגוע, הלילה/דרור עינב

נהג המונית שאיתה ביצע המחבל את הפיגוע, נחמן אז'י, סיפר כי היה בטוח כי מדובר בשוד בלבד. "הוא לא איים ולא קילל, פשוט אמר לי תרד מהמונית, אני צריך אותה לכמה דקות. ניסיתי לתפוס אותו ואז נחתכתי ביד מהסכין ואז אמרתי לו שאני יורד מהמונית. הוא נתן לי להוריד את הדברים שלי, את התיק ואת ה-GPS. הייתי בטוח שהוא גונב אותה לשטחים. אם הייתי יודע שזה מחבל, הייתי מתאבד עליו", סיפר אז'י, שנחבל מדקירת הסכין בידו וטופל על ידי צוות מד"א במקום.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, ביקר בזירת הפיגוע ואמר כי "אני חושב שהאירוע היה הוכחה נוספת למוטיבציה של המחבלים להוציא פיגוע. מדובר במחבל שתכנן את הפיגוע לבדו, רכש את הסכין והגיע לבצע אותו. השלב הראשון היה שוד המונית, איתה תכנן לבצעו. היה כאן אירוע גדול עם מעל 1,000 בני נוער במסיבה. ההיערכות של מג"ב כאן, שהייתה יוצאת מן הכלל, מנעה אסון גדול והאירוע הסתיים עם תוצאות יותר קלות יחסית. אנחנו נמשיך את ההיערכות שמלווה אותנו בשבועיים האחרונים, שכן היא שאפשרה להשתלט על המחבל, שנמצא כעת בחקירה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקום הפיגוע בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully