וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניו יורק המים נעצרו, הצפות ענק בניו ג'רזי

הסופה "איירין" נחלשה וכבר אינה הוריקן. "המצב טוב מכפי שציפינו", אמרו בעיריית ניו יורק, שם נעצרה עליית מי הנהר. בניו ג'רזי המצב שונה: הוצפו 250 כבישים, הנזק נאמד במיליארדים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ)

סוערת, רטובה, מוצפת בחלקה - אך ככל הנראה ללא נזקים משמעותיים. זה מצבה של העיר ניו יורק, שאחר הצהריים (ראשון) חלף דרכה מרכזה של הסופה הטרופית "איירין" - שכבר אינה מוגדרת "הוריקן" לאחר שרוחותיה נחלשו לעוצמה פחותה מ-100 קמ"ש.

"הדברים נראים יותר טוב ממה שציפינו", אמר ל"ניו יורק טיימס" דובר המשרד העירוני למצבי חירום, כריסטופר גילברייד, בעוד מרכז הסופה ממשיך להתקדם צפונה למדינת קונטיקט, והלאה, אל מדינת מסצ'וסטס.

"איירין" מכה במזרח ארה"ב - עוד כותרות:
הסופה הגיעה לניו יורק - הנהרות הציפו חלקים במנהטן
פגיעת ההוריקן: עשרה נהרגו, 2 מיליון פונו מבתיהם
איך נולד הוריקן? איירין - כל השאלות והתשובות
הוריקן איירין בתמונות: אלבום מתוך הסופה

הסופה הטרופית איירין מציפה את אזורי החוף במדינת ניו ג'רזי. רויטרס
ההוריקן פוגע בחופי ניו ג'רזי, היום/רויטרס

החשש העיקרי בניו יורק נובע עדיין מהגשמים הנמשכים, שגרמו לעלייה הדרגתית במפלס שני הנהרות המקיפים את מנהטן, ההאדסון והאיסט ריבר. שני הנהרות החלו כבר להציף חלקים נמוכים במנהטן, ברוקלין, קווינס וקוני איילנד, והפכו כמה כבישים ומנהרות לבלתי נגישים - אך בהמשך נמסר כי עליית המפלס פסקה.

4 מיליון בתים מנותקים מחשמל: "זה יימשך ימים"

ברוב רובה של ניו יורק, עם זאת, התנועה נמשכת כסדרה, ואף שרוב התושבים נותרו בבתים, יש ברחובות אנשים וכלי רכב. בכל זאת, הרשויות העירוניות פרסמו הודעה נוספת הקוראת לתושבים "להישאר בבתים ולאפשר לצוותי החירום לעשות את עבודתם". עוד לפני הגעת הסופה, פונו כ-370,000 תושבים המתגוררים באזורים הנמוכים מבתיהם, מחשש להצפות.

הסופה הטרופית איירין מציפה את אזורי החוף במדינת ניו ג'רזי. רויטרס
אזור מוצף בניו ג'רזי, היום/רויטרס

בניו ג'רזי, כך נראה, התמונה יותר בעייתית. "המצב פה רציני ביותר", אמר מושל המדינה, כריס כריסטי. "יש לנו הצפות בכל מקום. אני מבקש מהתושבים לא לצאת החוצה מהבתים, המצב מאוד מסוכן". לדבריו, 250 כבישים במדינה סגורים בגלל הצפות, ו-15,000 תושבים נמצאים במקלטי חירום. "ההצפות אינן רק בחוף", ציין, אלא גם בפנים הארץ". בראיון לרשת NBC, העריך כריסטי כי נזקי הסופה בניו ג'רזי בלבד עלולים להגיע ל"מיליארדי דולרים, אם לא עשרות מיליארדים", והוסיף כי תמונת מצב ברורה ניתן יהיה לקבל רק לאחר ירידת פני המים.

בד בבד, הולך וגדל מספר התושבים בחוף המזרחי המנותקים מאספקת חשמל סדירה, בין היתר בגלל סגירתן הכפויה של תחנות כוח גרעיניות מחשש שיינזקו בסופה. מספר בתי האב המנותקים מחשמל עבר כבר את הארבעה מיליון, מאות אלפים מהם בניו יורק, וחברות החשמל מזהירות כי עבור חלקם, עלולים לחלוף עד כמה ימים בטרם תחזור האספקה הסדירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully