וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי: "מוכן להידברות", המורדים: "רק אם ייכנע"

ממקום מחבואו קרא שליט לוב לפתוח במשא ומתן עם המורדים, זאת מספר ימים לאחר שקרא להילחם בהם עד חורמה. במשרדו התגלה מסמך מחודש יולי האחרון בו תכנן להכתיר עצמו למלך לאחר המלחמה

"לא יתנהל שום משא ומתן עם מועמר קדאפי, עד לכניעתו המוחלטת ולתפיסתו", כך נמסר היום (ראשון) ממועצת המורדים הצבאית בלוב. דובר המועצה הוסיף כי לפי שעה, הם אינם יודעים היכן קדאפי נמצא. הדברים נאמרו בתגובה להודעתו של מוסא איברהים, דוברו של קדאפי, לפיה השליט המודח מוכן לפתוח במשא ומתן עם המורדים.

נפילת משטר קדאפי - כותרות אחרונות
קדאפי לא נכנע: "תילחמו במורדים, טהרו את טריפולי"
המורדים בלוב: "מכתרים בניין ובו קדאפי ובניו"
בטריפולי, במנהרות או בעיר הולדתו - איפה קדאפי?
המורדים חוגגים בארמון קדאפי: "הוא לא כאן"

המורדים פורצים אל תוך באב אל-עזיזייה, המתחם המבוצר של שליט לוב מועמר קדאפי, טריפולי, 23 באוגוסט 2011. רויטרס
"לא יתנהל שום משא ומתן עם מועמר קדאפי, עד לכניעתו המוחלטת ולתפיסתו". המורדים בארמון קדאפי/רויטרס

בראיון לסוכנות הידיעות AP, אמר איברהים כי השליט הנמלט נמצא עדיין בלוב וכי הוא מינה את בנו אל-סעדי לנהל את המשא ומתן עם המורדים.

בתוך כך, העיתון "דיילי טלגרף" דיווח הבוקר, כי ממסמך שנמצא במשרדו של קדאפי בטריפולי לאחר השתלטות המורדים על המקום, עולה כי שליט לוב תכנן להכתיר עצמו למלך לאחר ניצחונו במלחמה עם המורדים. המסמך, המתוארך ל-15 ביולי, חושף כי קדאפי תכנן לגייס את השבטים בלוב ולהשיב לעצמו את השליטה על ארצו. עם זאת, בזמן כתיבת המסמך כבר שלטו המורדים על שלוש ערים במזרח, מערב ומרכז המדינה והתקדמו במהירות לעבר הבירה טריפולי.

באותו הזמן, קראו אנשי משטרו של קדאפי להפסקת אש עם המורדים וטענו כי הם מחויבים למפת הדרכים של איחוד מדינות אפריקה כבסיס לשלום. עם זאת, בפועל, תכננו בסביבת קדאפי את המשך שלטונו ושלטון ובני משפחתו. "בזמן המתאים, כל מנהיגי השבטים ודמויות רמות דרג יתכנסו יחדיו להצדיע לקולונל קדאפי ולהפוך אותו למלך או לקיסר", נכתב במסמך. תכנית זו הייתה מאפשרת לרודן בן ה-69 להעביר את המלוכה לבניו במסגרת חוקתית.

למורדים דרושים "עוד 10 ימים" לכיבוש סירת

המורדים הודיעו היום כי יידרשו להם עוד לפחות עשרה ימים עד שיצליחו להשתלט על סירת, עיר הולדתו השליט המודח ואחד המעוזים האחרונים של נאמניו. אחד ממפקדי, הקולונל סאלם אל-מופתאח, אמר לרויטרס כי כוחותיהם התקדמו אל העיר, השוכנת במרכז קו החוף, ממזרח וממערב, ועדיין מנסים לשאת ולתת עם הכוחות שבתוכה על כניעתם. "מטרתנו היא שחרור, לא שפיכות דמים", אמר. "איננו רוצים עוד הרוגים - אבל גם אין מפה דרך חזרה, ולא נחזיר את מעמר ואת סייף. המשחק נגמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המוקד השני בו עדיין שולטים נאמניו של קדאפי הוא העיר סבחה הנמצאת במדבר בדרום המדינה. היום הודיע דובר המורדים, אחמד באני, כי כוחותיהם השתלטו על הכביש המוביל מטריפולי לעיר. לדבריו, המורדים מתכוונים להתקדם לסבחה לאחר שיכבשו את סירת. בטריפולי עצמה, הולכים המורדים ומשלימים את ההשתלטות על כל חלקי העיר, אך עדיין יש בה תקריות אש ספורדיות עם "כיסים" אחרונים של נאמני קדאפי.

במקביל, לאחר חודשים ארוכים, פתחו היום בצהריים שלטונות טוניסיה את מעבר הגבול הראשי ללוב, שנסגר במהלך המלחמה, ועל פי הדיווחים, כלי רכב רבים חצו אותו מיד עם פתיחתו. בסוף השבוע פתחו המורדים את הצד הלובי של מעבר הגבול ראס ג'דיר, הנחשב נקודת מפתח להעברת אספקה מטוניס לטריפולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully