וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הדרום הצועדים לירושלים: "בנגב מתים מהר יותר"

רמי שני

28.8.2011 / 9:03

ראש מועצת ירוחם מיכאל ביטון, זועם על התנהלות הממשלה מול הגירעון התקציבי שאליו נקלעה הרשות המקומית ובשל כך הוא ארגן צעדת מחאה מהנגב לירושלים. "מי שנפגע הכי קשה הם התושבים"

אלברטו דנקברג

(צילום: אלברטו דנקברג, עריכה: גדי וינסטוק)

"מי שחי בנגב, מת יותר מהר מאשר מי שחי בתל אביב. זה לא הגיוני, אבל מי שנפגע הכי קשה אלה הם התושבים בירוחם ובנגב, ועל כך אני יוצא למאבק", כך אמר ראש מועצת ירוחם מיכאל ביטון לקראת צעדה המחאה שיצאה הבוקר (ראשון) מתחום היישוב לכיוון ירושלים. ביטון ארגן את צעדת המחאה עם אנשי המאהלים בשדרות, אשקלון ובאר שבע ונוטלים בה חלק כ-100 בני אדם. לדברי ביטון, "אני מצטרף בגלל הכאב של תושבי ירוחם ובגלל הפגיעה בחינוך, ברווחה ובבריאות. אני מייצג קהילה. נבחרתי כדי לתת תשובות וכשאין תשובות, אני יוצא להיאבק".

עוד בנושא המחאה החברתית:
מחאת האוהלים: רבבות הפגינו ברחבי הארץ
עצרת מחאה בירוחם: "גם לנו מגיע צדק חברתי"
פעילי המחאה השתלטו על בניין נטוש בתל אביב

צעדת מחאה מהעיר ירוחם לכיוון ירושלים לבית ראש הממשלה, אוגוסט 2011. אלברטו דנקברג
הצועדים, הבוקר, סמוך לירוחם/אלברטו דנקברג

ביטון שנבחר לתפקידו בבחירות האחרונות, נתקל לדבריו בקשיים בכל פעם שהוא מנסה לקדם דברים מול גורמים ממשלתיים, על מנת לאפשר את ביצוע תקציב העבודה של הרשות המקומית. "יש פה רשות שנעשתה בה עבודה טובה בנושאים של חינוך, צעירים ותכנון סטטוטורי, אבל הממשלה קיצצה את ראש הוועדה הקרואה לשעבר עמרם מצנע. הוא נאלץ לקחת הלוואות ולאשר תקציב גירעוני".

ביטון הוסיף כי "הפרדוקס הוא שאני פועל על בסיס תקציב שממשלת ישראל, באמצעות שליחיה, יצרה אותו גירעוני. אומרים לי שיש פתרון ונותנים לי הצהרות. אני עובד לפי ההצהרות ובא לדבר עם אנשים ואין עם מי לדבר. הפתרון פשוט ואנחנו לוקחים אחריות. מצמצמים בהוצאות ולא מנהלים תקציבים על פי שיקולים פוליטיים. אנחנו דורשים ממשרדי הפנים והאוצר להשקיע בארבע השנים הבאות את מה שחסר, כדי שבתוך חמש שנים לא נצטרך שוב ללכת לבקש".

עוד אמר ביטון כי "לירוחם מגיע יחס אחר מהממשלה. היא עושה את היעד הלאומי, מיישבת את הנגב וקולטת את עיר הבה"דים, אבל התקציבים לא מחולקים באופן הוגן בין הרשויות. סיפור הארנונה ברשויות למשל הוא מוכר. מדובר במשהו שהוא עוול היסטורי, בן 60 שנה, וזה הזמן לתקן עוולות כאלה".

נוכח הגירעון בתקציב, ביטון סבור כי גורלו לא יהיה כזה של ברוך אלמקייס, שנאלץ לוותר לפני כמה שנים על כיסאו בראשות המועצה לטובת ועדה קרואה: "אני לא חושש מוועדה קרואה, כי אנחנו מתנהלים באחריות, בשלטון תקין ובאסטרטגיה מתוכננת. רק עכשיו הסתיימה פעולתה של ועדה קרואה והממשלה לא תרצה לעשות צחוק מעצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully