וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לאחר חתימת ההסכם: המתמחים נחושים להתפטר

אריאל נוי

25.8.2011 / 22:46

ההסתדרות הרפואית חתמה על הסכם שכר עם האוצר אך הרופאים המתמחים ממשיכים להגיש את התפטרותם בטענה כי מדובר בהסכם גרוע שדוחק אותם אל מחוץ לרפואה הציבורית

החתימה על הסכם השכר היום (חמישי) עם האוצר רק חיזקה את הרופאים המתמחים שנותרו איתנים בדעתם כי מדובר בהסכם גרוע, שדוחק אותם אל מחוץ לרפואה הציבורית. ביממה האחרונה נערכו כנסים בכל בתי החולים, בהם השתתפו למעלה מ-1,000 רופאים שהגישו את התפטרותם ומכולם יצאה קריאה אחת ברורה - עדיין נחושים להתפטר. ביום ראשון יכנסו המתמחים מסיבת עיתונאים בה ייחשף מה שהם מכנים כ"בלוף של הסכם הפלצבו" שנחתם על ידי ההסתדרות והאוצר.

ההסכם בין הרופאים לאוצר - כותרות אחרונות:
אידלמן על ההסכם עם הרופאים: ”היסטורי ואידיאולוגי”
סוף לשביתה: הרופאים ומשרד האוצר חתמו על הסכם
ההסכם המתגבש עם הרופאים: תוספת של 50% לשכר

עוד בטרם נחתם, הגיבה אמש נציגות המתמחים - מועצת הרופאים הצעירה, להסכם המתגבש ומסרה כי "על פי הפרסומים בתקשורת מדובר ב'הסכם פלצבו' – הסכם גרוע שאין בו שום בשורה אמיתית לרופאים ולחולים במגזר הציבורי בישראל. מלבד תעתועי ולהטוטי מספרים לא היה שום שינוי בשכר הבסיס של הרופאים. העלייה לכאורה בשכר שמציגים אידלמן וחבורתו מתבססת על תורנויות, כוננויות ושעות נוספות. העלייה בשכר הבסיס אפילו לא מכסה את השחיקה בשכר לאורך 9 שנות תקופת ההסכם".

מסיבת עיתונאים של משרד האוצר וההסתדרות הרפואית במלון קראון פלאזה תל אביב, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
מסיבת העיתונאים של ההסתדרות הרפואית, היום/נמרוד סונדרס

עוד מסרו המתמחים כי "בזכות אידלמן והאוצר הציבור יקבל רופאים שחוקים, עם שכר שעה מבזה שימשיך לדחוק אותם החוצה מהרפואה הציבורית הקורסת. אנחנו שואלים היום את אידלמן - על זה גררת את הציבור לשביתה הארוכה ביותר בתולדות מדינת ישראל? על הסכם שימשיך ויעצים את סבלם של החולים במגזר הציבורי. בשביל הסכם כזה התחתנת עם האוצר לעשור הקרוב? אם זה לא היה הסכם גרוע אידלמן וחבורתו לא היו מסתירים אותו עד לרגע זה מעיני ציבור הרופאים אותו הם מתיימרים לייצג".

יו"ר ההסתדרות הרפואית דווקא בירך על חתימת ההסכם, ואמר כי הוא מטפל במגוון רחב של בעיות הקיימות במערכת הבריאות בישראל. "היום נפל דבר בישראל", אמר אידלמן במסיבת עיתונאים שערך לאחר החתימה על ההסכם, "זה הסכם היסטורי, הסכם אידיאולוגי מאוד, שבפעם הראשונה בעשרות שנים מתייחס למגוון גדול מאוד של בעיות במערכת הבריאות הציבורית".

מסיבת עיתונאים של משרד האוצר וההסתדרות הרפואית במלון קראון פלאזה תל אביב, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
"אם זה לא היה הסכם גרוע אידלמן וחבורתו לא היו מסתירים אותו עד לרגע זה מעיני ציבור הרופאים אותו הם מתיימרים לייצג"/נמרוד סונדרס

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס להסכם ואמר כי "ההסכם עם ההסתדרות הרפואית משנה סדרי עולם בתחום הרפואה בישראל ומביא בשורה לרופאים, לאזרחים ולפריפריה. תוצאות המשא ומתן הוכיחו שאפשר להגיע לשינויים אמיתיים ואחראיים בלי לפרוץ את התקציב ובלי לערער את הכלכלה. החוסן החברתי, שהוא חלק בלתי נפרד מהחוסן הלאומי, נמצא בסדר עדיפויות גבוה של ממשלה זו וכך גם יימשך".

על פי ההסכם שנחתם, בין היתר, יקבלו הרופאים תוספת של כ-49% בממוצע לשכרם, כאשר רופאים שעוסקים במקצועות מצוקה וכן רופאים בפריפריה יקבלו מענקים בגובה של 300 אלף שקלים. כמו כן, הוסכם על תוספת של 1,000 תקנים שיורידו את מספר התורנויות של המתמחים ל-6 בחודש. בתמורה יצטרכו הרופאים להחתים שעון נוכחות.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully