וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אידלמן על ההסכם עם הרופאים: "היסטורי ואידיאולוגי"

אריאל נוי

25.8.2011 / 20:18

יו"ר ההסתדרות הרפואית שיבח את ההסכם שנחתם ואמר כי הוא נותן מענה למגוון רחב של בעיות במערכת הבריאות הציבורית. שר האוצר: "הסכם מצוין"; ראש הממשלה: "הסכם שמשנה סדרי עולם"

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, דניאל בוק, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

למרות ההתנגדות שהביעו רופאים רבים להסכם שנחתם היום (חמישי) בין ההסתדרות הרפואית למשרד האוצר, יו"ר ההסתדרות הרפואית דווקא בירך עליו, ואמר כי הוא מטפל במגוון רחב של בעיות הקיימות במערכת הבריאות בישראל. "היום נפל דבר בישראל", אמר אידלמן במסיבת עיתונאים שערך לאחר החתימה על ההסכם, "זה הסכם היסטורי, הסכם אידיאולוגי מאוד, שבפעם הראשונה בעשרות שנים מתייחס למגוון גדול מאוד של בעיות במערכת הבריאות הציבורית".

עוד על ההסכם בין הרופאים לאוצר
סוף לשביתה: הרופאים ומשרד האוצר חתמו על הסכם
המתמחים: ההסכם לא מקובל, עדיין שוקלים להתפטר
ההסכם המתגבש עם הרופאים: תוספת של 50% לשכר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליאוניד אידלמן והמגשר פרופ' יצחק פטרבורג/מערכת וואלה!, צילום מסך

אידלמן אמר כי "לפני כשנה התחלנו במשא ומתן וב-159 יום האחרונים אנחנו היינו בסכסוך עבודה שהיה בין סכסוכי העבודה הקשים ביותר בהיסטוריה של הרפואה בישראל. לפני שהתחלנו את המאבק פנינו לכל רופא ורופאה ולכל האיגודים המקצועיים בהסתדרות וביקשנו להעביר לנו המלצות. רופאים נענו לבקשתנו. גיבשנו את הדרישות שלנו בהן התייחסנו לבעיות האמיתיות של המערכת ובגלל זה זה לקח כל כך הרבה זמן ובגלל זה זה כל כך מורכב. על כל פרט וכל פתרון היינו צריכים להיאבק חודשים ארוכים. ב-159 הימים האלה היו הפגנות בין הגדולות שידעה הרפואה פה. הרופאים התחברו למאבק ולקחו בו חלק פעיל אבל אחד מההישגים הנדירים במאבק שלנו זו התמיכה של הציבור הרחב. מה שקרה זה משהו שקשה לתפוס ואני לא חושב שיש דוגמאות כאלה בהיסטוריה של המאבקים. אנו מתנצלים בפני ציבור המטופלים שנאלצו לסבול בשל ההשבתות".

גם מהצד השני בירכו על ההסכם ששם קץ לשביתה הארוכה. במסיבת עיתונאים נפרדת, אמר שר האוצר, יובל שטייניץ, כי הוא "שמח לבשר שהגענו להסכם מצוין עם הסתדרות הרופאים שמסיים את אחת השביתות הכי ארוכות בתולדות מדינת ישראל. זה הסכם היסטורי בגלל קפיצת המדרגה במערכת הבריאות הישראלית. העקרונות החשובים שהושגו הם בלימת שירותי הרפואה הפרטיים (שר"פ) בבתי החולים הציבוריים, תוספת לפריפריה והסכמה על שעון הנוכחות".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס להסכם ואמר, כי "ההסכם עם ההסתדרות הרפואית משנה סדרי עולם בתחום הרפואה בישראל ומביא בשורה לרופאים, לאזרחים ולפריפריה. תוצאות המשא ומתן הוכיחו שאפשר להגיע לשינויים אמיתיים ואחראיים בלי לפרוץ את התקציב ובלי לערער את הכלכלה. החוסן החברתי, שהוא חלק בלתי נפרד מהחוסן הלאומי, נמצא בסדר עדיפויות גבוה של ממשלה זו וכך גם יימשך".

על פי ההסכם שנחתם, בין היתר, יקבלו הרופאים תוספת של כ-49% בממוצע לשכרם, כאשר רופאים שעוסקים במקצועות מצוקה וכן רופאים בפריפריה יקבלו מענקים בגובה של 300 אלף שקלים. כמו כן, הוסכם על הוספה של 1,000 תקנים שיורידו את מספר התורנויות של המתמחים ל-6 בחודש. בתמורה יצטרכו הרופאים להחתים שעון נוכחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully