וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי לא נכנע: "תילחמו במורדים, טהרו את טריפולי"

ניר יהב

25.8.2011 / 19:12

לאחר שכוחות המורדים טענו מוקדם יותר כי הם מכתרים בניין בבירה טריפולי, שם מסתתרים המנהיג המודח ובניו, הודיע דוברו של קדאפי כי השליט בטוח, בריא ו"שומר על מורל גבוה"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד)

שליט לוב המודח נוקט בצעדים אחרונים של ייאוש? דבריו של מועמר קדאפי נשמעו אחר הצהריים (חמישי) בערוץ "אל ארובה", במהלכם הוא קרא לכל השבטים להשיב מלחמה ולהתקדם לקראת טריפולי. בנאום מוקלט, השני מאז שנמלט מטריפולי, קרא קדאפי לאנשיו "לשחרר את טריפולי" מהמורדים והוסיף כי "לוב שייכת ללובים בלבד, ולא למשתפי הפעולה, לא לצרפת ולא לאיטליה. על השבטים לנוע לעבר טריפולי ולשחרר אותה. אל תפחדו מהאויבים, אל תפחדו מההפצצות, אל תאפשרו לעכברושים להעביר את טריפולי לידי הקולוניאליסטים!".

סופו של קדאפי - עוד כותרות בוואלה!
המורדים בלוב: "מכתרים בניין ובו קדאפי ובניו"
בטריפולי, במנהרות או בעיר הולדתו - איפה קדאפי?
"נוורלנד" של קדאפי: בתוך ארמונו של שליט לוב
פרס על ראש קדאפי; שר החוץ שלו: "שלטונו נגמר"

המורדים שהדיחו השבוע את שליט לוב טענו מוקדם יותר כי כוחותיהם מכתרים אחר הצהריים בניין דירות בבירה טריפולי, סמוך למתחם באב אל-עזיזייה שבו שכן ארמונו של קדאפי - והם מאמינים כי הוא מתחבא במקום עם כמה מבניו.

בנאום, שנשמע זמן קצר לאחר דיווחי המורדים, אמר קדאפי עוד כי הוא קורא "ללובים לצאת לרחובות ולטהר את טריפולי מהקולוניאליסטים. תילחמו במורדים, סמטה אחר סמטה, עד הניצחון! האימאמים במסגדים, עודדו את הצעירים הלובים להילחם. רוב האזרחים בלוב תומכים בי. אני מודיע שלמורדים לא יהיה מקום בטוח בכל לוב". קדאפי סיכם: "תשחררו את טריפולי! תהרסו אותם (את המורדים - נ.י) בכל מקום שתמצאו אותם".

המורדים פורצים אל תוך באב אל-עזיזייה, המתחם המבוצר של שליט לוב מועמר קדאפי, טריפולי, 23 באוגוסט 2011. רויטרס
הלחימה בלוב נמשכת, המורדים בפריצתם לבאב אל-עזיזייה/רויטרס

לפי הדיווח, מתנהל בשעה זו קרב אש בין המורדים לנאמני קדאפי שנמצאים בבניין. המורדים לא ציינו מדוע הם חושבים שבני משפחת קדאפי נמצאים במקום. "הם נמצאים ביחד, במסדרון צר", אמר לרויטרס אחד הלוחמים המשתתפים בקרב, מוחמד גומא. "היום אנחנו מסיימים. היום נסיים את זה".

הדובר של ממשל לוב, מוסא איברהים, הגיב לדיווחים ואמר כי השליט בטוח, בריא וכי הוא "שומר על מורל גבוה". עוד אמר איברהים, בשיחה עם סוכנות הידיעות איי.פי, כי קדאפי נמצא בלוב ומוביל את הלחימה נגד המורדים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully