וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כיפת ברזל" יירטה רקטת גראד מעל שמי באר שבע

הרגיעה מתפוררת: תושבי עוטף עזה הונחו להיכנס למרחבים המוגנים לאחר ש-6 רקטות התפוצצו סמוך ליישובי הנגב, ללא נפגעים. כיפת ברזל יירטה רקטה נוספת מעל שמי באר שבע, וצה"ל תקף בעזה

סוללת המערכת "כיפת ברזל" הפרושה בסמוך לבאר שבע יירטה הערב (רביעי) רקטת גראד שנורתה לעביר העיר. בטרם האזעקה נשמעה אזעקה עולה ויורדת בעיר. מוקדם יותר הורה פיקוד העורף לתושבי היישובים הסמוכים לרצועת עזה להישאר במרחבים המוגנים, בשל התרעות לירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר האזור. כמה דקות לאחר פרסום ההודעה, ירו פלסטינים שש רקטות לעבר ישראל, אשר התפוצצו בשטחים פתוחים סמוך לאופקים, ליד אשקלון ובמועצה האזורית אשכול, בלי שגרמו לנפגעים או לנזק. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות אל-קודס - נטלה אחריות על הירי לעבר אשקלון ואופקים והודיעה כי הוא בוצע בתגובה לחיסולו לפנות בוקר של בכיר הזרוע הצבאית באזור רפיח שבדרום רצועת עזה.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
שנת הלימודים בפתח, ובתי הספר טרם מוגנו
אחרי החיסול בעזה, הג'יהאד מבטיח נקמה
בבאר שבע לא מחכים - ומתגוננים עם שקי חול

פגיעת רקטת גראד בבית כנסת באשדוד. שי מכלוף
איש לא נפגע מהירי הערב, אך פיקוד העורף הורה לבטל את הפסטיבל באשקלון/שי מכלוף

בתגובה תקף צה"ל חוליית מחבלים ששיגרה רקטות לעבר שטח המועצה האזורית אשכול. הכוחות זיהו פגיעה במטרות. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות". כתוצאה מהתקיפה נהרג עטיה מוקאט, פעיל בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות אל-קודס. פלסטיני נוסף נפצע.

"בחמאס הרסו לנו את הפסטיבל"

גורם ביטחוני בכיר העריך בפני וואלה! חדשות כי תיתכן הסלמה מחודשת במצב הביטחוני, וכי צה"ל מקיים הערב הערכות מצב ושוקל כיצד לנהוג בעקבות חידוש הירי. מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל אייזנברג, הגיע לאשקלון בשל האירועים, ונפגש עם ראש העירייה, בני וקנין.

על רקע הירי, הודיעה עיריית אשקלון על ביטול המופעים שהיו אמורים להיערך הערב עם פתיחת "פסטיבל בריזה" בעיר. סגן ראש העירייה, שלמה כהן, הביע צער בפני הקהל שהיה אמור להגיע ליריד המסורתי, לאחר שפיקוד העורף כבר אישר את קיומו. "בחמאס הרסו לנו את הפסטיבל", אמר.

בצל ההבנות המסוימות בין ישראל לפלסטינים על רגיעה ביטחונית, לפנות בוקר, כאמור, חיסל חיל האוויר בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי מערבית לרפיח. ההרוג, איסמעיל אל-אסמר, היה ממפקדי השטח הבכירים בזרוע הצבאית של הארגון. בהודעה שפרסמו פלוגות אל-קודס, נמסר כי "ישראל תשלם מחיר יקר על פשעיה", כלשון הזרוע, בתגובה לחיסול. כמה שעות לאחר החיסול, נורו שתי פצצות מרגמה לעבר יישובי מערב הנגב, והתפוצצו בשטחי המועצה האזורית אשכול. לא נגרם נזק ואיש לא נפגע.

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully