וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הסכימה לתיקונים בהסכם השלום עם מצרים"

ניר יהב

24.8.2011 / 10:30

עיתון מצרי דיווח כי ישראל הודיעה למצרים כי היא מוכנה לפתוח במשא ומתן לשינוי מספר סעיפים בהסכם השלום על מנת להכניס כוחות גדולים יותר של צבא מצרים לאזור סיני

העיתון המצרי "אל-מסריון" דיווח הבוקר (רביעי) כי בעקבות הריגתם של חמשת החיילים המצרים בחצי-האי סיני, הביעה ישראל נכונות להכניס תיקונים להסכם השלום בין המדינות שנחתם בשנת 79'. על פי הדיווח, ישראל הודיעה למצרים כי היא מוכנה לפתוח במשא ומתן לשינוי מספר סעיפים בהסכם הנוגעים להיקף הכוחות הצבאיים שיתפרשו באזור הגבול בסיני "וזאת כדי להגן על הגבול ולהבטיח שאירועים דומים לא יקרו שוב בעתיד".

הסכם השלום בין ישראל למצרים קובע, כאמור, כי אזור חצי-האי סיני יהיה אזור מפורז. הפעם היחידה שישראל אישרה למצרים להכניס כוחות צבאיים לאזור היה בשנת 2005, כשאפשרה לכוח משטרתי מצרי להגיע למעבר רפיח. אם אכן יוכנסו תיקונים להסכם השלום, תוכל מצרים להכניס כוחות צבאיים רבים יותר לסיני.

ההסלמה בדרום - כותרות אחרונות
צה"ל חיסל פעיל ג'יהאד בעזה, הירי על הדרום נמשך
תיעוד בלעדי: חגורת הנפץ ששימשה לביצוע הפיגוע בדרום
פרשנות: האם היה ניתן למנוע את הפיגוע?
8 הרוגים במתקפת טרור בדרום: נ"ט, ירי ומטענים
ישראל לאו"ם: לגנות הירי הפלסטיני על הדרום

חיילי צה"ל בגבול ישראל מצרים. רויטרס
התיקונים נועדו למנוע הישנות מקרים כמו הרג החיילים המצרים בדרום/רויטרס

העיתון דיווח עוד כי המועצה הצבאית העליונה, השולטת במצרים, מעוניינת להרגיע את המתיחות עם ישראל ולפיכך היא חזרה בה מהחלטתה להשיב את השגריר המצרי בתל אביב. על פי הדיווח, המועצה הצבאית החליטה לסיים את המשבר בין שתי המדינות, בעיקר לאחר שישראל הבהירה למצרים דרך מתווכים אמריקאים כי היא מוכנה לפצות את משפחות החיילים המצרים שנהרגו לאורך הגבול.

עוד דווח, כי העובדה שישראל נענתה לבקשתה של מצרים ולא הסלימה את פעולותיה בעזה "סייעה בהרגעת המשבר בין ישראל למצרים". למרות זאת, העיתון דיווח כי גורמים רבים בממשלת מצרים הנשלטת על ידי עיסאם שרף "העדיפו להגביר את המתיחות מול ישראל כדי לזכות באהדת הציבור המצרי".

הדיווח על התיקונים בהסכם מגיע לצד דיווח אחר לפיו במתקפת הטרור בדרום היו מעורבים שלושה אזרחים מצריים. העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" דיווח מפי מקורות המעורים בתחקיר של כוחות הביטחון המצרים, כי השלושה הינם פעילים איסלמים ג'יהאדיסטים קיצוניים.

הגורמים מסרו עוד, כי לאחר שנפתר המשבר בין המדינות, "היחסים הביטחוניים בין ישראל למצרים נמצאים ברמה הטובה ביותר". הם אישרו כי קהיר הסתפקה בפתיחת חקירה משותפת עם ישראל בדבר נסיבות הריגתם של חמשת החיילים המצרים לאורך הגבול בין ישראל למצרים וכי לא ביקשה לפתוח חקירה בינלאומית "משום שכך נקבע בהסכם השלום".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully