וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות והאוצר הגיעו להבנות, הרופאים מוחים

אריאל נוי

24.8.2011 / 12:26

בתום דיון מרתוני של 47 שעות, הצליחו הרופאים ומשרד האוצר להגיע להבנות. על פי השמועות, סיכמו הצדדים על עלייה של 43% בשכר הרופאים. מאות רופאים מוחים נגד ההסדר בתל אביב וחיפה

בתום משא ומתן מרתוני שנמשך 47 שעות, הגיעו הבוקר (רביעי) נציגי ההסתדרות הרפואית ומשרד האוצר להבנות שעשויות להוביל להסכם שיביא לסיום שביתת הרופאים, הנמשכת מזה ארבעה חודשים. המשא ומתן נערך בחסות המגשר פרופ' יצחק פטרבורג. מזכירות הסתדרות הרפואית אישרה את מתווה ההבנות והסמיכה את יו"ר ההסתדרות, ד"ר ליאוניד אידלמן להמשיך במשא ומתן. הצדדים עדיין מנסחים את ההסכם הסופי, אך טרם ברור אם הוא יתקבל בקרב הרופאים והאם הרופאים המתמחים יאשרו אותו.

עם היוודע דבר ההסכם המתגבש ואישורו על ידי מזכירות הסתדרות, יצאו מאות רופאים להפגין נגדו בצומת הדולפין בחיפה ומול מגדלי עזריאלי בתל אביב שם נערך המשא ומתן. הרופאים בחיפה חסמו את הכבישים במקום. "כרגע נחתם בישיבה הסכם שנוגד את עקרונות ודרישות המתמחים. אנחנו מנסים למנוע את חתימת ההסכם", אמר ד"ר ליאור פלדמן, מתמחה המפגין במקום.

שביתת הרופאים - כותרות אחרונות
המגשר בין הרופאים לאוצר יציג הערב ההבנות לבג"ץ
משרד הבריאות לרופאים: הגישו את מכתבי ההתפטרות
עיצומי הרופאים נמשכים: בתיה"ח יפעלו במתכונת שבת

הפגנת רופאים בכיכר המדינה תל אביב, יולי 2011. דרור עינב
סוף לשביתה?/דרור עינב

"אנחנו פה כי אנחנו לא יודעים את פרטי ההסכם המתגבש, ורק יודעים שהוא עתיד להיות תקף ל-10 שנים", הוסיף ד"ר אליעז מילר, מתמחה מבית החולים איכילוב. "אנחנו מוחים גם על כך שלא עדכנו אותנו בפרטי ההסכם - זו שערורייה בפני עצמה", הוסיף.

רופא בכיר בבית החולים מאיר בכפר סבא סיפר, כי "על פי שמועות בלבד, היום בבוקר גובש הסכם עקרוני שאמור לעבור את אישור מזכירות ההסתדרות הרפואית על פיו יתווספו 5% לשכר מעבר להצעת האוצר הראשונית ובפער של 7% מדרישות הרופאים. כמו כן, תקופת ההסכם צפויה להיפרש על כ-10 שנים". הרופאים דרשו העלאה של 50% בשכרם שתתפרש על פני שמונה שנים ואילו האוצר הסכים בתחילה להעלאה של 38% בלבד. על פי ההערכות, לבסוף סוכם בין הצדדים על עלייה של 43% בשכר שתתפרש על פרק זמן קצר.

ד"ר ז'אק אשרוב, נציג ועד הרופאים בבית החולים וולפסון בחולון, אמר לוואלה! חדשות כי "הזעיקו אותנו הבוקר לישיבת חירום בנוגע לפרטים של ההסכם. אנחנו לא יודעים עוד כלום על ההסכם שהתגבש, הכל נערך בחדרי חדרים. אבל ממה שהודלף לנו, הרבה מאוד לא מרוצים מההסכם ויש כאלה שיוצאים להפגין מול משרדי ההסתדרות הרפואית. אנחנו יודעים שתהיה מחלוקת בנוגע לשעון נוכחות - לפי מה שמסתמן הרבה לא הסכימו לקיום שעון נוכחות. כמו כן, 1,000 התקנים שהוקצו, לא ידוע מתי הם יינתנו ואף אחד לא יודע מה יקרה עם התקנים הללו. התוספת של ה-43% לשכר, למרות שזה נראה בומבסטי, לא ברור לנו לכמה זמן תינתן התוספת ולפי מה שנראה הרופאים יצטרכו להוסיף מכיסם בסופו של דבר. אנחנו יודעים כי מנהלי המשא ומתן עבדו קשה מאוד אבל אנחנו גם יודעים שהכל תוסס והרופאים לא ממש מסכימים עם ההסכם שמתגבש".

הפגנת רופאים בכיכר המדינה תל אביב, יולי 2011. דרור עינב
רופאים ייצאו להפגין במחאה על ההסכם המתהווה/דרור עינב

במהלך דיון שנערך בבג"ץ בנושא שביתת הרופאים לפני כשבוע, הסכימו ההסתדרות הרפואית והאוצר ללכת להליך של גישור, לאחר שכל מאמצי המשא ומתן ביניהם כשלו. הצדדים הסכימו גם כי פרופ' יצחק פטרבורג, המכהן כיום כסגן נשיא חברת התרופות הישראלית "טבע" ובעבר היה מנכ"ל קופת חולים כללית ומנכ"ל סלקום, יהיה המגשר. בג"ץ הקציב לצדדים שבוע לקיום הדיונים ובסופו הגיש פרופ' פטרבורג לבג"ץ את ההבנות שהושגו.

משרד הבריאות פעל בשבוע האחרון בנחישות לסיום השביתה. ביום חמישי האחרון שלח מנכ"ל המשרד פרופ' רוני גמזו מכתב לכלל הרופאים ומנהלי המחלקות בבתי החולים בארץ, ובו קרא לרופאים לסיים את המחאות ולהביא לסיום השביתה: "מערכת הבריאות נמצאת במאבק על עתידה, במסגרת הסכם העבודה המחודש של ההסתדרות הרפואית. משא ומתן זה מגיע על רקע שנים של החמרה במצב נותני השירות במערכת הרפואה הציבורית, החמרת המצב בפריפריה ועומס בלתי סביר בהעסקת המתמחים והמומחים".

בפנייה חזר גמזו על דרישתו לקבל מיד את מכתבי ההתפטרות עליהם חתמו כ-1,300 רופאים מתמחים וכן מספר רופאים בכירים כמחאה על ההסכם שהתגבש בעבר עם משרד האוצר. בהמלצת סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, ביקש לקבל מיד "את כל מכתבי ההתפטרות, באם יש כאלו, של כלל הרופאים מבתי החולים".

עדכון ראשון - 9:42

לפניות לכתב: arielnews@Walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully