וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלושה מהמעורבים בפיגוע בדרום היו אזרחי מצרים"

ניר יהב

24.8.2011 / 9:13

העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" דיווח כי השלושה הם פעילים "איסלמים ג'יהאדיסטים". עוד דווח, כי אחד מהשלושה היה "מפקד תאי הטרור במרכז סיני", וכי אחר הוא אסיר שנמלט מהכל

שלושה ממתכנני ומבצעי הפיגוע המשולב בסמוך לאילת בשבוע שעבר היו אזרחים מצרים – כך דיווח אתמול העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום". הדיווח, הנשען על מקורות המעורים בתחקיר של כוחות הביטחון המצרים, מגלה כי השלושה הם פעילים איסלמים ג'יהאדיסטים קיצוניים.

ההסלמה בדרום - כותרות אחרונות
צה"ל חיסל פעיל ג'יהאד בעזה, הירי על הדרום נמשך
תיעוד בלעדי: חגורת הנפץ ששימשה לביצוע הפיגוע בדרום
פרשנות: האם היה ניתן למנוע את הפיגוע?
חמאס: "אנו במגעים לסיום המתקפה הישראלית בעזה"

הרוגים במתקפת טרור משולבת בדרום. ערוץ 1, שי מכלוף, אלברטו דנקברג, דובר צה"ל, רויטרס
"היחסים הביטחוניים בין ישראל למצרים נמצאים ברמה הטובה ביותר". אחד האוטובוסים בהם פגעו המחבלים בדרום/רויטרס, ערוץ 1, שי מכלוף, אלברטו דנקברג, דובר צה"ל

העיתון לא פרסם את שמותיהם המלאים של השלושה אלא רק את ראשי התיבות של שמותיהם וציין כי אחד מהם, שראשי התיבות של שמו הם מע"א, שימש כ-"מפקד תאי הטרור במרכז סיני". אדם אחר, כ"א, נמלט מהכלא המצרי בימי המהפכה נגד משטר מובארק. הוא חבר בארגון הקיצוני "התווחיד והג'יהאד" והוא הבעלים של מפעל הנשק והתחמושת שנחשף על ידי כוחות הביטחון המצרים לפני כשבוע בסיני.

העיתון גילה עוד כי חמשת המצרים שנהרגו באזור הגבול בין ישראל למצרים ביום חמישי "נורו למוות על ידי מסוק ישראלי צבאי שחיפה על כוח צבאי שחדר לשטח המצרי במטרה לרדוף אחר חמושים בעקבות הפיגוע ליד אילת". גורמים המוגדרים 'מהימנים' אמרו לעיתון כי הכוח הישראלי התעמת עם כוח מצרי ובתגובה ירה המסוק שני טילים לעבר המצרים. כתוצאה מכך נהרגו חמישה שוטרים וחיילים מצרים.

הגורמים מסרו עוד, כי לאחר שנפתר המשבר בין המדינות, "היחסים הביטחוניים בין ישראל למצרים נמצאים ברמה הטובה ביותר". הם אישרו כי קהיר הסתפקה בפתיחת חקירה משותפת עם ישראל בדבר נסיבות הריגתם של חמשת החיילים המצרים לאורך הגבול בין ישראל למצרים וכי לא ביקשה לפתוח חקירה בינלאומית "משום שכך נקבע בהסכם השלום".

במתקפת הטרור בדרום נהרגו שמונה בני אדם, לאחר שמספר חוליות מחבלים ניהלו מתקפה משולבת על כלי רכב שעברו בכביש מספר 12. ארגון ועדת ההתנגדות העממית לקח אחריות על הפיגועים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully