וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת הלימודים בפתח, ובתי הספר בדרום טרם מוגנו

פנחס וולף

23.8.2011 / 12:54

חילופי האשמות בין משרד הביטחון לפקידי האוצר מונעים הצבת מיגוניות במוסדות החינוך הניצבים בפני איום הרקטות. יו"ר הכנסת: "אני מזועזע, במצב חירום מדברים - וברגיעה שוכחים?"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

שנת הלימודים בבתי הספר תיפתח בעוד שבוע בלבד, אך חילופי האשמות בין משרדי הממשלה עדיין מעכבים את מיגון מוסדות החינוך בדרום הארץ. ממכתב ששלח אתמול (שני) ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', ליו"ר הכנסת עולה כי טרם הוצבו מיגוניות בגני הילדים ובבתי הספר בעירו, וכי עדיין לא הגיעו מיגוניות נוספות לאשקלון, למרות שעלותם הכוללת של אמצעי המיגון נאמדת בכ-37 מיליון שקלים בלבד.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
חברי הכנסת מאשימים: אין מיגון בגלל השרים
אין מיגון בבתים, ובבאר שבע מכינים שקי חול
אשדוד: הקונים מפחדים מרקטות ולא באים
שר הביטחון מבטיח: עוד סוללה של כיפת ברזל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוצר העביר תקציב, משרד הביטחון לא קיבל אותו. מרחב מוגן במתנ"ס באשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

דנילוביץ' כתב ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, כי לאחר סיור שערכו בערי הדרום חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בתחילת השבוע, נודע לו בנוסף כי שליש מהמקלטים הציבוריים בעירו אינם שמישים. לדברי דנילוביץ', עלות שיפוצם של המקלטים היא כחמישה מיליון שקלים וחצי בלבד, אך טרם נמצא המימון להשמשתם, למרות ההסלמה האחרונה בדרום וירי הרקטות המתגבר לעבר העיר.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"אם ייפלו טילים על אקירוב, תשתנה המדיניות"

יו"ר הכנסת ריבלין הציג את הנתונים שמסר לו דנילוביץ' בישיבה מיוחדת של ועדת הכספים שדנה במיגון בתי הספר ובמיגון בית החולים ברזילי באשקלון. בדיון עלו חילופי האשמות חמורים בין משרד הביטחון למשרד האוצר. נציגים של משרד האוצר טענו כי העבירו למשרד הביטחון 15 מיליון שקלים להצבת מיגוניות בבתי הספר באשקלון, ואילו נציגי משרד הביטחון אמרו כי מעולם לא קיבלו לידיהם את התקציב. ריבלין זעם בדיון ואמר כי "לא ייתכן מצב חירום שבו נדבר על הצרכים, ומיד בעת הפסקת האש נשכח לחלוטין את הדרישות וההחלטות שקיבלנו".

"הזדעזעתי לשמוע שמשרד הביטחון טוען כי לא קיבל את הכסף, וכי משרד האוצר אמר שהעביר את הכסף", הוסיף ריבלין. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר בדיון כי עלות מיגונם של כל בתי הספר בדרום נאמדת בכ-90 מיליון שקלים. כמה מחברי הכנסת שהשתתפו בדיון הביעו ביקורת נוקבת על העיכוב בהצבת המיגוניות ובשיפוץ המקלטים, וחלקם לא בחלו בביקורת אישית על מי שאחראי לכך, לטעמם. ח"כ שי חרמש (קדימה) אמר כי "מדיניות ההבלגה תגרום לטילים להגיע לתל אביב", ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) ענתה לו ש"המצב ייפסק רק לאחר שטילים ייפלו על מגדלי אקירוב".

הישיבה ננעלה כשחברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) הציעה לקיים דיון משותף לוועדת הכספים ולוועדת החוץ והביטחון נוכח "ההקצנה מסיני", כלשונה, וח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) אמר כי יש צורך ליצור סדרי עדיפויות, כדי למגן ראשית את המקומות המאוימים ביותר.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully