וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי המחאה השתלטו על בניין נטוש בתל אביב

22.8.2011 / 18:28

פעילי מחאת האוהלים השתלטו על בניין נטוש בתל אביב והחלו בהכנתו למגורים. הם הציגו רשימה של מאות בניינים נטושים ברחבי העיר. דפני ליף: "אנחנו כאן כדי להישאר"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

מאות פעילי מחאת האוהלים פלשו בצהריים (שני) למבנה נטוש ברחוב דב הוז בתל אביב, הנמצא בבעלות העירייה. הפעילים מתכוונים להשתלט על המבנה ולקיים בו מגורי קבע, במחאה על אוזלת ידה של העירייה שלטענתם אינה מסבה את המבנה למגורים לצעירים. מדובר במבנה על מגרש שנתרם בשנת 1938 לעירייה, שנועד לפעילות קהילתית. ברבות השנים הפך המבנה לבית ספר, אך משנת1999 הוא עומד נטוש.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
למרות ההסלמה, מארגני המחאה ימשיכו להיאבק
פילוג בגרעין רוטשילד: "יגאל רמב"ם לא שותף יותר"
6,000 מפגינים בצעדת המחאה השקטה בתל אביב

פעילי מחאת האוהלים משתלטים על בניין נטוש ברחוב דב הוז בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
הפולשים עבדו בשעות האחרונות על הפיכת שתי הקומות העליונות במבנה לראויות למגורים/דרור עינב

בין הפעילים שהגיעו למקום נמצאים גם אנשי הגרעין המייסד של מחאת האוהלים בשדרות רוטשילד: יגאל רמב"ם ודפני ליף. איתם נמצאים גם פעילי השמאל הלאומי, חברי הכנסת דב חנין וניצן הורוביץ וכן חברי מועצת עיריית ת"א ואמנים. הפעילים פעלו בשעות האחרונות להפיכת שתי הקומות העליונות במבנה לראויות למגורים. הם ניקו את הקומות והציבו במקום מטבחון קטן וספרייה. בכוונתם להישאר במבנה לצורך מגורי קבע.

"אם עד עכשיו דיברנו על הבעיה, עכשיו מדברים על הפתרון", אמרו מובילי המאבק. הפעילים הציגו רשימה של מאות מבנים נטושים בתל אביב אשר לדעתם יכולים לשמש תחליף לאוהלים בימי החורף. בתשובה לשאלה מה יעשו במקרה שהמשטרה תבוא לפנותם, ענתה דפני ליף כי היא "מגנה אלימות בכל מצב". ליף חזרה בשעות הצהריים מביקור בבאר שבע וסיפרה כי "ביקרתי פצוע מהירי בבאר שבע שלא הפסיק לדבר בשבחי המחאה החברתית. אנחנו כאן כדי להישאר. צריך להחזיר את החיים לשדרות רוטשילד".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "הפלישה אינה חוקית ומהווה עבירה פלילית. מעבר לכך, מדובר במבנה מסוכן והפולשים מסכנים את חייהם במחיר של פרובוקציה זולה. עיריית תל אביב יפו בנתה עשרות אלפי מ"ר של מבני רווחה, חינוך, ספורט ותרבות לתועלת הציבור הרחב". לדברי העירייה: "המבנה ברחוב דב הוז 16-18 הוא מבנה ציבורי המיועד לגני ילדים ומוסדות חינוך, באזור בו יש עלייה במספר המשפחות הצעירות וכבר כיום יש בו מחסור בגני ילדים ומוסדות חינוך. אפשר לספור על שתי ידיים את מספר המבנים העירוניים שאינם בשימוש, כולם מיועדים לשימוש ציבורי. חבל שיש נבחרי ציבור המסיתים לעבור על החוק ולהפוך מחאה לגיטימית ויפה, המתאימה לערכים התל אביביים, לפעילות עבריינית".

פעילי מחאת האוהלים משתלטים על בניין נטוש ברחוב דב הוז בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
פעילי מחאת האוהלים משתלטים על בניין נטוש ברחוב דב הוז בתל אביב, אוגוסט 2011/דרור עינב

העיריה הגישה תלונה במשטרה נגד הפעילים. מהפעילים נמסר בתגובה כי "במקום להתעסק בהשמשת אלפי מבנים ציבוריים נטושים ומוזנחים בבעלות העיריה, חולדאי מבלה את זמנו בנסיון לחרב פעולה כזאת מצד התושבים וחבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully