וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של עשרות אחוזים בהכנסות הרשתות בדרום

עדי דברת מזריץ, עדיה פיטרמן

22.8.2011 / 8:56

בקניון לב אשדוד נרשמה ירידה של 20% במספר הלקוחות בסוף השבוע ובמרכז ביג בבאר שבע נסגרו חנויות רבות. עם זאת, הסוחרים משתדלים להישאר אופטימיים: "המצב עוד לא דומה למה שהיה בעופרת יצוקה"

בעקבות המתקפה על יישובי הדרום בסוף השבוע מדווחים הקניונים ורשתות השיווק על ירידה של עשרות אחוזים במכירות. "בקניון לב אשדוד נרשמה ירידה של כ-20% במספר הלקוחות שנכנסו ביום שישי ובמוצאי שבת", אומר יוסי צבי, מנכ"ל קבוצת קניוני ישראל. "לפי ההערכות, נרשמה ירידה זהה גם בהכנסות, כפי שקורה בכל תקופה של מתיחות באזור".

בכיר בקניון אחר באשדוד סיפר גם הוא על ירידה במכירות. "חווינו ירידה של יותר מ-20% בכמות המבקרים בשישי שבת לעומת סופי שבוע רגילים. בשישי עוד היה די רגיל מבחינת כמות המבקרים, אבל בשבת ואתמול הירידה במכירות התגברה. עדיין, לא מדובר במצב כמו בעופרת יצוקה, שבו הקניון היה ריק".

לדברי מאיר נג'יבי, בעלי רשת ההנעלה TO GO, חלה ירידה במכירות בערים הדרומיות, שהחלה בסוף השבוע ונמשכה גם אתמול. "ביום שישי חווינו ירידה של 8% במכירות בבאר שבע לעומת יום רגיל, אבל אם מתחשבים במצב הנוכחי באזור הנתונים סבירים בהחלט", אמר נג'יבי. "בשבת הבהלה התגברה ובבאר שבע נתנו הוראה לסגור את החנות מיד לאחר שהיא נפתחה עקב מצב רוח לא טוב של העובדים. באשקלון היתה ירידה של כ-50% במכירות. בבאר שבע ובאשדוד היתה ירידה של 20% במכירות ובאשקלון של 22%, לעומת יום ראשון שעבר".

גם לדברי בכיר באחת מחברות האופנה הגדולות, שיא הירידה במכירות הורגש במוצאי שבת. "במקומות כמו באר שבע, אשקלון ואשדוד המכירות היו ממש חלשות ובבאר שבע גם היינו סגורים בחלק מהזמן. במוצאי שבת כבר ראינו שאנשים כמעט לא קונים". גם מרשת סופר-פארם דיווחו על ירידה במכירות. "סניפי סופר-פארם ובתי המרקחת פועלים במתכונת רגילה ופתוחים במשך כל שעות היום כדי לאפשר לתושבים לרכוש תרופות וכל דבר שיזדקקו לו", נמסר מהרשת. "באופן טבעי בשבת ובראשון נרשמה ירידה בתנועת הלקוחות ובמכירות החנויות באזור הדרום".

רקטת גראד פגעה ישירות במבנה בית ספר יסודי בבאר שבע, אוגוסט 2011. אלברטו דנקברג
באשקלון היתה ירידה של כ-50% במכירות, ובבאר שבע ובאשדוד נרשמה ירידה של 20% במכירות ובאשקלון של 22%, לעומת יום ראשון שעבר. פגיעת גראד אתמול בבית ספר בבאר שבע שהיה ריק מתלמידים/אלברטו דנקברג

לדברי חי גאליס, סמנכ"ל השיווק של ביג מרכזי קניות, ההערכה היא כי חלה ירידה של עשרות אחוזים במכירות בסוף השבוע במרכזי הקניות של הקבוצה באזור הדרום. בביג באר שבע חלה לדבריו ירידה של כ-30% במכירות בסוף השבוע ואתמול. "באופן טבעי בימים כאלה אנשים מסתגרים ונשארים קרובים לממד"ים, ובילוי וקניות שאינם בגדר חובה לא נמצאים ממש בראש מעייניהם", אמר גאליס. "רשתות שמוכרות מוצרים שהם בגדר חובה כמו רשתות המזון והפארם ממשיכות למכור בצורה סבירה, ושאר הרשתות נפגעות יותר". לדבריו, הנהלת מרכזי ביג משאירה את ההחלטה אם לסגור את החנויות בשעת התקפות לשיקול דעתם של הרשתות.

במקביל, העסקים באילת לא דיווחו על ירידה במכירות ושינויים בהרגלי הקנייה בסוף השבוע. "בקניון מלכת שבא כמות המבקרים והפדיון בשישי ובשבת היו ללא הבדל יחסית לתקופה", מסר צבי. נג'יבי מ-TO GO סיפר כי בקניונים במרכז ובצפון נמשכו העסקים כרגיל ובמקומות מסוימים אף נרשמה עלייה במכירות. לדברי משה רוזנבלום, מנכ"ל מליסרון, שלא מפעילה קניונים באזור הדרום, לא חל שינוי בכמות המבקרים בקניונים: "המכירות סביב החזרה לבית ספר תופסות תאוצה, לכן התנועה גבוהה בדומה לשנים קודמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully