וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: ישראל תגיב באיפוק על הירי לעבר הדרום

פנחס וולף ורמי שני

22.8.2011 / 9:30

שרי הקבינט התכנסו לישיבה מיוחדת שעסקה בהסלמה בדרום. ע"פ ההערכות, הקבינט אישרר את הקו שהוביל שר הביטחון לפיו יש לנקוט באיפוק כלפי חמאס. בינתיים, נורו הלילה 15 רקטות על ישראל

על רקע המצב הביטחוני בדרום התכנסו הלילה (שני) שרי הקבינט לדיון מיוחד שנערך בין השעות 23:00 ל-3:30 לפנות בוקר. לישיבה הוזמנו 15 חברים, אולם לא שרים המוגדרים כ"משקיפים". על פי ההערכות, הקבינט אישרר את הקו שהוביל שר הביטחון אהוד ברק לפיו יש לנקוט באיפוק בתגובה הישראלית כלפי חמאס בעקבות ירי הטילים מרצועת עזה.

בתוך כך, העיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר כי בכירי חמאס מהדרג הצבאי והמדיני ברצועת עזה ירדו למחתרת מחשש שישראל תנסה להתנקש בחייהם. מקורות בחמאס אמרו כי הוגבלו תנועותיהם של בכירים רבים, ביניהם של ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה ובכיר הארגון מחמוד א-זהאר ותוגברה סביבם האבטחה.


עוד על ההסלמה בדרום:
"חמאס צריך להוכיח אם הוא באמת שולט בעזה"
חמאס: "אנו במגעים לסיום המתקפה הישראלית בעזה"
ועדות ההתנגדות: "לא נסכים לרגיעה עם ישראל"
"כיפת ברזל" יירטה 2 רקטות גראד סמוך לאשקלון

למרות הפסקת האש שהוכרזה אתמול החל מהשעה 21:00, גם הלילה נאלצו תושבי הדרום להיכנס למרחבים המוגנים בשל ירי רקטות לאזור. כחצי שעה לאחר שהוכרזה הפסקת האש, החל ירי הרקטות לעבר ישראל ובאזור הדרום נפלו לא פחות מ-15 רקטות קסאם, גראדים ופצצות מרגמה. ומערכת "כיפת ברזל" יירטה אחת מהן שנורתה לעבר אשקלון. ועדות ההתנגדות העממית נטלו הבוקר אחריות על ירי הגראד אמש לעבר אשקלון.

מרבית הרקטות שנורו נפלו בשטחים פתוחים באזור המועצה האזורית אשכול, המועצה האזורית שער הנגב ובאזור שדרות. רקטת קסאם אחת פגעה במבנה ולמקום נגרם נזק אך לא היו נפגעים. הבוקר נורתה פצצת מרגמה לעבר המועצה האזורית אשכול. במקום לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

במהלך הלילה תקף כוח צה"ל שני משגרי רקטות בצפון הרצועה. במהלך הלילה נתקלו הכוחות גם בירי מכיוון גבול מצרים, לאחר שכוח של צה"ל זיהה סמוך לחצות ירי של כדור בודד בגבול, לא הרחק ממקום הפיגוע המשולב שאירע בסוף השבוע שעבר, והשיב אש לעבר כיוון הירי. כמו כן, נורו פצצות תאורה במקום, לאחר שהלוחמים חשדו שראו שתי דמויות חשודות.

בעקבות כך, כביש מספר 12 נסגר לתנועה לשני הכיוונים, ובמקביל כוחות צבא גדולים, בסיוע כלי טיס של חיל האוויר, הוקפצו למקום. ההערכה בצה"ל היא כי מדובר בחוליה של ועדות ההתנגדות העממית, הארגון שביצע את הפיגוע האחרון. צה"ל נערך החל מיום שבת לאורך הגבול, לא הרחק מכביש 12 בו אירע כאמור הפיגוע.

עדכון ראשון - 8:10

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully