וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס צריך להוכיח אם הוא באמת שולט בעזה"

עם כניסתה לתוקף של הרגיעה עליה חמאס כנראה הסכים עם הפלגים הפלסטינים, גורמים ביטחוניים מסבירים שכעת חמאס יצטרך להוכיח את שליטתו בעזה. עוד אמרו כי ישראל אינה מעוניינת בהסלמה

במערכת הביטחון לא מיהרו לקבל אמש (שני) את הודעת החמאס על הסכם רגיעה אליו הגיע עם הג'יהאד האיסלמי מאחר וארגוני טרור נוספים, התנגדו להסכם. קצין בכיר בצה"ל, אמר הערב כי החמאס הציב כמות גדולה מאוד של שוטרים במוקדי שיגור רקטות כדי למנוע התקפות נגד ישראל, אך כעבור זמן קצר הודיע דובר ועדות ההתנגדות על כך שאין הם מקבלים את הסכם הרגיעה.

גורם ביטחוני בכיר, הסביר אמש כי ישראל מנסה להימנע מהסלמה ברצועת עזה בשל רגישות התקופה. לדבריו זו אחת מהתקופות הרגישות שידעה ישראל בשנים האחרונות בשל החשש מפני חודש ספטמבר, במהלכו תוגש הבקשה להכרה במדינה פלסטינית באו"ם, ועל פי הערכות קיים סיכוי גבוה להתפרצויות אלימות באזור כולו. עוד ציין, כי חוסר יציבותה של המועצה הצבאית במצרים ואי יכולתה לקבל החלטות מדיניות לגבי ישראל עקב חשש מביקורת של העם, לא מסייעות לקידום השקט.

גורמים פלסטינים המוגדרים "מהימנים", אמרו מוקדם יותר לאתר של חמאס כי הושג הסכם עקרוני להפסקת אש. "במסגרת ההבנות, ישראל תפסיק את מתקפותיה על הרצועה", אמרו הגורמים. עוד צויין כי הפסקת האש תצליח אם ישראל תמלא אחר ההסכם. על אף טענת הגורמים כי כל הפלגים הפלסטינים ימלאו אחר ההסכם, הבהירו כי הם שומרים על זכותם להגיב על "פשעי ישראל".

עוד על ההסלמה בדרום:
חמאס: "אנו במגעים לסיום המתקפה הישראלית בעזה"
ועדות ההתנגדות: "לא נסכים לרגיעה עם ישראל"
רקטות שוגרו לעבר אשקלון, "כיפת ברזל" יירטה אחת

לעומת זאת, ארגון ועדות ההתנגדות העממית, העומד מאחורי הפיגוע המשולב ליד אילת, הודיע כי לא יסכים לרגיעה עם ישראל. דובר הזרוע הצבאית של הארגון, אבו מוג'הד, אמר כי "עמדתנו ברורה. אין לנו שום קשר לרגיעה עם האויב הציוני. ישראל היא זו שהתחילה בהסלמה ובחיסול מנהיגינו ועליה לשאת בתוצאות למעשים שלה. איננו יכולים לקבל רגיעה בזמן שהמטוסים הישראלים ממשיכים להפגיז בעזה. הרגיעה הזאת מקוללת ואיננו יכולים להסכים לה".

רקטת גראד פגעה בבית ספר בבאר שבע - אין נפגעים. אלברטו דנקברג
"לא הכל תלוי בישראל. אם השיגורים ימשכו ישראל תגיב בכוח". בית ספר בבאר שבע שנפגע על ידי רקטה, היום/אלברטו דנקברג

גם סוגיית המשא ומתן לשחרורו של גלעד שליט מונעת, יחד עם שאר הגורמים, מישראל להגיב בחריפות אחרי חיסול ראשי ועדות ההתנגדות, הסביר הגורם. "בתקופה כזו עדיף לנהוג באיפוק ומתוך היגיון שאנחנו עושים צעדים לא נמהרים ומהבטן", אמר הגורם הביטחוני הבכיר והוסיף, "לא ניגרר להסלמה שלא מרצון. נגיב נקודתית ובצורה כירורגית. החל מרגע ההודעה על הסכם רגיעה התחיל המבחן האמיתי של החמאס. האם הוא באמת מושל ברצועה או שהוא נגרר אחרי ארגוני טרור קטנים. לא הכל תלוי בישראל. אם השיגורים ימשכו ישראל תגיב בכוח".

"החמאס עלול למצוא את עצמו במבוכה", הסביר הקצין הבכיר, "מצד אחד הוא הכריז על רגיעה ומצד שני הוא לא מסוגל לאכוף אותה בשלב זה". הקצין הבכיר ציין, כי הבוקר יצא לקהיר מזכ"ל הג'יאהד האסלמי, שבנו נשוי לבתו של חאלד משעל, ראש הלשכה המדיני של חמאס, והקשר המשפחתי בין השניים סייע להגעה להסכם. עם זאת הדגיש הגורם, אין זה אומר שהוא יחול על שאר ארגוני הטרור שרואים את עצמם כחלופה לשלטון החמאס בעזה.

אולם ברגעיה הראשונים של הרגיעה כביכול, סוללת "כיפת ברזל" המוצבת ליד אשקלון הצליחה ליירט רקטת גראד שנורתה לעבר שטח מיושב בעיר. מספר רקטות נוספות שנורו לעבר העיר התפוצצו בשטחים פתוחים, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. זמן קצר קודם לכן נפלו שתי פצצות מרגמה במועצה האזורית אשכול, גם הן לא גרמו לנפגעים או לנזק. פצצת מרגמה שלישית שנורתה משכונת שג'עיה ברצועת עזה, נחתה בתוך שטח הרצועה.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

עדכון ראשון: 23:03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully