וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגות ותנועות במצרים: "לבטל השלום עם ישראל"

ניר יהב

21.8.2011 / 1:59

ביום השלישי ברציפות הפגינו מאות אזרחים מול שגרירות ישראל בקהיר בקריאה: "שגריר החזירים, צא החוצה". המפלגות שהניעו את המהפכה הצטרפו: דורשים התנצלות מישראל על הרג חיילים מצרים

מאות אזרחים מצרים הפגינו אתמול (שני), זה היום השלישי ברציפות, מול בניין השגרירות הישראלית בקהיר במחאה על הרג חמשת החיילים המצרים שלשום לאורך הגבול בין ישראל למצרים. המפגינים הציתו את דגל ישראל, השליכו נעליים לעבר בניין השגרירות והמשיכו לקרוא להנהגה המצרית לגרש את השגריר הישראלי ממצרים. בנוסף קראו: "שגריר החזירים, צא החוצה מארץ הנילוס" ו-"ציוני, חכה, חכה – מחר הערבי יחפור את קברך".

עוד על יחסי ישראל-מצרים:
פרשנות: המהפכה שינתה גם את יחסי מצרים-ישראל
דיווח: חיילים מצריים נהרגו במרדף צה"ל אחר חמושים
מצרים: "התנצלות ישראל על הרג החיילים אינה מספקת"
גיבור היום במצרים: מסיר הדגל מגג שגרירות ישראל

שורפים את דגל ישראל בהפגנה מול שגרירות ישראל במצרים. Amr Nabil, AP
דורשים לבחון מחדש את הסכם השלום עם ישראל. מפגינים מול שגרירות ישראל בקהיר, היום/AP, Amr Nabil

גם במערכת הפוליטית במצרים גוברים הקולות הקוראים לגרש את השגריר הישראלי בקהיר וכן לבטל את הסכם השלום עם ישראל, בתגובה להרג החיילים המצרים, המכונה בחלק מכלי התקשורת במצרים "פשע הגבול". מספר תנועות חברתיות ופוליטיות קראו ליתר המפלגות במדינה לקיים ארוחת שבירת צום מול בית השגריר הישראלי "כדי לחייב אותו להסתלק מהמדינה".

תנועת הצעירים "6 באפריל", הודיעה כי בכוונתה להצטרף להפגנות מול בניין השגרירות בקהיר "עד שהשלטונות ייענו לדרישות ויסלקו את השגריר הישראלי מהמדינה משום שהוא אישיות בלתי רצויה במצרים". עוד דרשו מישראל להגיש התנצלות ברורה "ולא הבעת צער" וכן קראו למועצה הצבאית העליונה, השולטת במצרים, להפסיק לייצא גז לישראל "ולבחון מחדש את הסכמי השלום עימה".

לא רק תנועה זו קראה לשלטונות לבחון מחדש את הסכמי השלום עם ישראל. ארגונים רבים, שהובילו את המהפכה לפני חצי שנה במצרים, קראו לשלטונות לבחון מחדש את הסכמי השלום ולשקול את ביטולם לנוכח הרג החיילים המצרים. "איחוד צעירי המהפכה", לדוגמא, תקף קשות את המועצה הצבאית העליונה שהסכימה לקבל את "ההתנצלות הרפה" מצד ישראל והודיע כי בכוונתו להצטרף להפגנות מול בניין השגרירות בקהיר.

"ארגון המהפכה במצרים" הודיע כי בכוונתו לפתוח בקמפיין בדרישה להכניס תיקונים להסכמי השלום עם ישראל שכן לטענת הארגון "הסכמים אלו הם הסיבה לאירוע בגבול, משום שהם אינם מאפשרים לכוחות הביטחון המצרי להגן בצורה מספקת על סיני". הארגון אמר כי יש לאפשר נוכחות מוגברת יותר של צבא מצרים בסיני "על מנת להגן על מצרים".

לפניות לכתב: nir_yah@Walla.com

עדכון ראשון: 22:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully