וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדות ההתנגדות: "לא נסכים לרגיעה עם ישראל"

ניר יהב

21.8.2011 / 21:01

כשברקע דיווחים על הפסקת אש שהייתה אמורה להיכנס לתוקפה בשעה 21:00 בין ישראל לפלגים הפלסטינים, הארגון שביצע את הפיגוע בדרום הבהיר: "הרגיעה מקוללת ואיננו יכולים להסכים לה"

על רקע הדיווחים לפיהם הערב (ראשון) ב-21:00 הייתה אמורה להיכנס לתוקפה הפסקת האש בין ישראל לבין הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה, הבהיר מוקדם יותר ארגון ועדות ההתנגדות העממית, העומד מאחורי הפיגוע המשולב ליד אילת, כי לא יסכים לרגיעה עם ישראל. דובר הזרוע הצבאית של הארגון, אבו מוג'הד, אמר כי "עמדתנו ברורה. אין לנו שום קשר לרגיעה עם האויב הציוני. ישראל היא זו שהתחילה בהסלמה ובחיסול מנהיגינו ועליה לשאת בתוצאות למעשים שלה. איננו יכולים לקבל רגיעה בזמן שהמטוסים הישראלים ממשיכים להפגיז בעזה. הרגיעה הזאת מקוללת ואיננו יכולים להסכים לה".

עוד על ההסלמה בדרום:
חמאס: "אנו במגעים לסיום המתקפה הישראלית בעזה"
ברק: בתוך שבועות תיכנס לפעילות סוללה שלישית של כיפת ברזל
צה"ל פגע בחולייה ששיגרה רקטות אל אשקלון
מיהן "ועדות ההתנגדות העממית" שביצעו הפיגוע בדרום?

תקיפת ישראל ברצועת עזה. רויטרס
"כולם מבינים כי הדרך הזו לא תצליח לשבור את כוח הרצון הפלסטיני". יסות בניין לאחר תקיפת צה"ל בעזה/רויטרס

לאורך היום נועדו נציגי הג'יהאד האיסלמי וחמאס בקהיר, במטרה למצוא את המתווה שיאפשר הפוגה בין ישראל לפלסטינים. גורמים פלסטינים אמרו הערב לסוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא" כי מתנהלים מגעים קדחתניים כדי לחדש את הפסקת האש בעזה. "עד כה לא גובש שום הסכם בנושא, אך מתנהלים מגעים ומוצעים רעיונות. יש צורך בעוד קצת זמן", אמרו.

גורמים פלסטינים אחרים, המוגדרים "מהימנים", אמרו לאתר של חמאס כי הושג הסכם עקרוני להפסקת אש. "במסגרת ההבנות, ישראל תפסיק את מתקפותיה על הרצועה", אמרו הגורמים. עוד צויין כי הפסקת האש תצליח אם ישראל תמלא אחר ההסכם. על אף טענת הגורמים כי כל הפלגים הפלסטינים ימלאו אחר ההסכם, הבהירו כי הם שומרים על זכותם להגיב על "פשעי ישראל".

קושי נוסף בהשגת ההפוגה בה מעוניין חמאס היה בשכנוע הג'יהאד האיסלמי להצטרף אליו. גורם פלסטיני בכיר אמר לעיתון המצרי "אל-אהראם" כי חמאס סבור שהפסקת אש בשלב זה היא "אינטרס של העם הפלסטיני", וכי חמאס מנסה מזה יומיים לשכנע את הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי להצטרף להפסקת האש.

ואכן, בכיר בג'יהאד האיסלמי, אחמד מודלל, הסביר בראיון לביטאון חמאס "א-ריסאלה" כי "לא נעניק הפסקת אש בחינם". מודלל הוסיף כי המגעים בין הצדדים בקהיר מתבססים על יוזמתו של נציג מזכ"ל האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי. "על ישראל להפסיק את פשעיה קודם כל, ולהפסיק לבצע מעשי טבח בחפים מפשע. איננו רוצים מלחמה, אך אם היא תיכפה אותה עלינו, על פלגי ההתנגדות להגיב בכל הכוח".


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 19:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully