וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: קרבות בין המורדים לכוחות הביטחון בטריפולי

21.8.2011 / 1:05

הקרבות בין המורדים לכוחותיו של שליט לוב מועמר קדאפי הגיעו לרחובות עיר הבירה טריפולי. דובר הממשלה טען כי כוחות המורדים נהדפו מהעיר

האם המורדים בלוב עומדים להשתלט על עיר הבירה? קולות יריות, פיצוצים וירי נגד מטוסים נשמעו מוקדם יותר הלילה (ראשון) ברחובות טריפולי ותושבי העיר דיווחו כי ראו כוחות מורדים ברחובות העיר. מאוחר יותר דיווחו התושבים כי קולות הירי נחלשו כמעט לגמרי.

עוד על מלחמת האזרחים בלוב:

לוב: המורדים צרים על טריפולי; קדאפי ירה סקאד
לוב: המורדים מתקרבים לבירה - קדאפי פונה אל העם
לוב: המורדים מתקדמים, ארה"ב לוחצת על קדאפי

דובר ממשלת לוב אישר כי חבורות מורדים הצליחו להיכנס לעיר אך לטענתו כוחות הביטחון התגברו עליהם ו"כעת העיר בטוחה". לטענת הדובר מוסא איברהים "בין המורדים שנעצרו נמצאו גם אזרחי אלג'יריה, תוניס ומצרים".

מוקדם יותר הלילה יצאו המונים לרחובות טריפולי, על מנת להפגין נגד שליט המדינה מועמר קדאפי. בתוך כך נודע כי תושבי העיר קיבלו מסרוני SMS מטעם הממשלה שבהם הפצירו בתושבים: "צאו לכיכרות ולרחובות העיר לחסל את החמושים".

בנאום מוקלט ששידרה הטלוויזיה הלובית בירך קדאפי את העם הלובי על "חיסול העכברושים המורדים". קדאפי טען כי נשיא צרפת ניקולא סרקוזי רוצה לשים את ידיו על הנפט של לוב. וכי המורדים מבקשים להשמיד את העם הלובי.

ביום שלישי הודיעו המורדים כי הצליחו להשלים את כיבושה של עיר נוספת הסמוכה לבירה טריפולי בתוך 24 שעות: לאחר כיבוש העיר זאוויה שממערב לבירה, נכבשה גם העיר גריאן שמדרומה. לדברי המורדים, טריפולי מכותרת כעת מכל עבריה. "גריאן נמצאת במלואה בידינו", מסר לרויטרס דובר של המורדים, עבד אל-רחמאן. "קדאפי מבודד. הוא נותק מהעולם החיצון". דובר ממשלת לוב, מוסא איברהים, הסכים לאשר כי "כנופיות חמושות" פועלות בגריאן, אך הוסיף כי "נגרש אותן בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully