וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הביטחון: "ישראל מצרה על מות השוטרים המצרים"

לאחר שבמצרים ביקשו להחזיר השגריר בעקבות "פגיעה בחיילים מצרים מאש צה"ל" במהלך הפיגוע בדרום, הורה ברק לערוך תחקיר בנושא. הערב כבר דווח כי ההודעה על החזרת השגריר נשלחה בטעות

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס היום (שבת) להרג השוטרים במצרים במהלך הפיגוע המשולב שאירע ביום חמישי האחרון בגבול ישראל-מצרים. בהערכת מצב שקיים ברק עם הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, וגורמי ביטחון ומודיעין נוספים, ציין שר הביטחון את חשיבות הסכם השלום עם מצרים ואמר כי "ישראל מצרה על מותם של השוטרים המצרים במהלך הפיגוע בגבול ישראל-מצרים". זאת לאחר שמצרים האשימה את ישראל בהרג השוטרים.

התחממות ביחסי ישראל-מצרים:
ישראלים שבים מטאבה: ”לא נחזור עוד למצרים”
”ישראל ומצרים פועלות למנוע הסלמה בדרום”
מצרים משיבה את השגריר מישראל: ”דורשים חקירה”
שגריר מצרים יישאר בישראל? ”ההודעה נשלחה בטעות”
מצרים: מאות הפגינו מול שגרירות ישראל בקהיר

ברק הנחה לקיים תחקיר בצה"ל לאור מות השוטרים המצרים, ובעקבותיו לערוך בדיקה משותפת עם הצבא המצרי לבירור נסיבות האירוע. בהתאם לתוצאות התחקיר יופקו המסקנות המתאימות. "להסכם השלום בין ישראל מצרים יש חשיבות רבה וערך אסטרטגי גדול ליציבות המזרח התיכון", אמר ברק.

שר הביטחון אהוד ברק יחד עם אלוף פיקוד דרום טל רוסו והרמטכ"ל בני גנץ באזור הפיגוע בדרום, אוגוסט 2011. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"להסכם השלום בין ישראל מצרים יש חשיבות רבה". אהוד ברק לצד הרמטכ"ל ואלוף פיקוד הדרום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

במהלך הערכת המצב, עודכן ברק בתמונת המצב ונתן הנחיות להמשך. הוא אמר כי הוא רואה בחומרה רבה את הפיגוע ביום חמישי, שכוון נגד אזרחים בתחומי מדינת ישראל. "הפיגוע יצא מרצועת עזה, רוב המבצעים נהרגו והאחראים הבכירים לשילוחו חוסלו זמן קצר לאחר הפיגוע. צה"ל מכה קשות ביומיים האחרונים באחראים לפיגוע בדרום ופועל ביעילות כנגד שיגורים מהרצועה להגנת אזרחי המדינה", אמר ברק.

מצרים: "ההודעה על השבת השגריר נשלחה בטעות"

בתוך כך, דיווח היום בצהריים אתר החדשות המצרי "אל-יום א-סאבע" כי ההודעה שפורסמה לאחר ישיבת הממשלה, בה הוחלט לכאורה להשיב את השגריר המצרי בתל אביב, יאסר רידא, נשלחה אל הכתבים "בטעות". על פי הדיווח, גורם בכיר בממשלת מצרים התקשר לאתר המצרי וביקש מעורכיו להסיר את הידיעה על החזרת השגריר, שכן ההודעה לכתבים בנושא זה "נשלחה בטעות".

עוד דווח, כי עורכי האתר אמרו לבכיר המצרי כי אין בכוונתם להסיר את הידיעה מהאתר וכי על הממשלה לפרסם הודעה מתוקנת בנושא. "עד עכשיו לא פרסמה הממשלה הודעה מתוקנת או הבהרה", נכתב. גורמים בכירים מסרו לאתר כי ראש ממשלת מצרים עיסאם שרף "מחפש פתרון למשבר שאליו הוא נקלע, משום שהוא חושש מתגובת העם המצרי" אם יודיע שהשגריר בתל אביב בסופו של דבר לא מוחזר למצרים. בנוסף דווח, כי ההודעה על השבת השגריר הוסרה מעמוד הפייסבוק של הממשלה במצרים.

הבוקר פרסמה הממשלה הודעה, לאחר ישיבה דחופה שקיימה, לפיה לאור התקרית בגבול ישראל-מצרים, במהלכה נהרגו מספר חיילים מצרים, החליטה ממשלת מצרים להחזיר את שגרירה? בישראל, יאסר רידא. "השגריר בישראל יוחזר לקהיר עד שיפורסמו תוצאות החקירה של השלטונות הישראלים, ועד שההנהגה הישראלית תתנצל על הצהרותיה הנמהרות נגד מצרים", נכתב בהודעת הממשלה.

לפניות לכתבים: ניר - nir_yah@Walla.com
אמיר - amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully