וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: לכנס דיון דחוף באו"ם על תקיפות צה"ל

ניר יהב

20.8.2011 / 11:50

יו"ר הרשות הפלסטינית הורה למשקיף הפלסטיני באו"ם לפעול לכינוס דיון דחוף במועצת הביטחון על מנת להפסיק את תקיפות צה"ל בעזה. יועצו של אבו מאזן: "ממשלת ישראל מנסה לברוח מהמחאה בארצה"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, קורא לכנס בדחיפות דיון במועצת הביטחון של האו"ם על מנת להפסיק את תקיפות צה"ל ברצועת עזה. כך דווח הבוקר (שבת) בסוכנות הידיעות הפלסטינית מען. על פי הדיווח, אבו מאזן הורה למשקיף הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, לפעול לכינוס הדיון. בתוך כך, גורם בליגה הערבית מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הליגה הערבית תתכנס מחר לדיון דחוף בנושא.

יועצו של אבו מאזן, נימר חאמד, אמר היום כי הרשות הפלסטינית מגנה בתוקף את המתקפה הישראלית ברצועת עזה. לדבריו, "ממשלת ישראל מנסה באמצעות המתקפה על עזה להוכיח לכולם שהשפה שבה היא משתמשת מול בני העם הפלסטיני היא שפת הפשע". עוד אמר חמאד, כי ישראל תוקפת בעזה כדי "לברוח מהמשבר הפנימי ומהלחצים של המפגינים במסגרת המחאה החברתית".

עוד על ההסלמה בדרום:
הבוקר: רקטות באשדוד ומצפון לבאר שבע, 4 פצועים
אמש: פצוע אנוש מירי גראד באשדוד
אתמול: צה"ל תקף ברצועה, רקטות בקריית מלאכי
בין האחראים לפיגוע שחוסלו: מעורבים בחטיפת שליט
פיגוע בדרום: השתלשלות האירועים, שלב אחר שלב

חיל האוויר וטנקים של צה"ל במהלך התקיפות. AP Ariel Schalit, AP
חמאס הודיע כי הוא אינו מחויב יותר ל"רגיעה הצבאית בפועל". תקיפת חיל האוויר בעזה/AP, AP Ariel Schalit

"האו"ם עיוור וחירש בכל הנוגע לטרור כלפי ישראל"

בתוך כך, ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, הודיע כי ניהל מספר שיחות עם גורמים באזור ובעולם במטרה שילחצו על ישראל להפסיק את מתקפותיה בעזה. מלשכת הניה נמסר כי ראש ממשלת חמאס "שוחח עם מזכ"ל הליגה הערבית נביל אל-ערבי ועם ראש ממשלת קטאר, השייח' חמד בן חליפה אל ת'אני, עדכן אותם בהתפתחויות המסוכנות בעזה ודן עימם במתרחש".

במקביל, הלילה הצליחה לבנון למנוע ממועצת הביטחון של האו"ם לגנות את מתקפות הטרור שאירעו ביום חמישי בדרום הארץ. דיפלומטים מסרו לסוכנות הידיעות AP כי ארצות הברית ניסחה טיוטה של הודעת הגינוי, ובמהלך ישיבת המועצה לבנון סירבה לחתום על ההודעה. על מנת לאשר את ההודעה, יש צורך בתמיכתן של כל 15 המדינות החברות במועצה.

סגנית שגרירת ארה"ב באו"ם, רוזמרי דיקארלו, אמרה לאחר הישיבה כי "נוסח ההודעה היה סטנדרטי לגינוי מתקפת טרור, בו מועצת הביטחון השתמשה רבות בעבר". שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, כינה את התנהלות מועצת הביטחון "שערורייתית", ואמר כי "זוהי תזכורת עצובה לכך שלעיתים קרובות מידי האו"ם הוא עיוור וחירש בכל הנוגע לפעולותיו כלפי מעשי הטרור נגד אזרחי מדינת ישראל".

מועצת הביטחון של האו"ם מצביעה בעד גינוי הבנייה הישראלית בהתנחלויות, לפני שארה"ב הטילה וטו. The United Nations, Paulo Filgueiras, AP
לבנון טירפדה את גינוי מתקפת הטרור. מועצת הביטחון של האו"ם/AP, The United Nations, Paulo Filgueiras

הלילה הודיעה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם,כי היא אינה מחויבת יותר ל"רגיעה הצבאית בפועל" מול ישראל, שהתקיימה מאז סיום מבצע עופרת יצוקה. בהודעה ששודרה בתחנת הרדיו של הארגון ברצועת עזה נאמר כי "תמה הפסקת האש מול האויב".

כמו כן נמסר, בתגובה לתקיפות צה"ל ברצועת עזה, כי הארגון לא יקיים שוב הפסקת אש כל עוד יימשכו "מעשי הטבח הבלתי-מוצדקים נגד הפלסטינים". במקביל, פנה ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, לגורמים בינלאומיים, וביקש מהם לקרוא לישראל לעצור את ההפצצות, שרבות מהן פגעו במוצבים של חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully