וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצועי הפיגוע משחזרים: "הנהג הציל את כולנו"

רמי שני

20.8.2011 / 12:00

קו 392 היה האוטובוס הראשון שספג ירי המחבלים בסדרת הפיגועים שאירעו ביום חמישי. הפצועים, רובם הגדול חיילים, מתקשים עדיין לעכל את האירוע ומעידים: "הנהג מנע אסון גדול יותר"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק)

"עמדתי ליד הנהג באוטובוס שנסע מעובדה לאילת, כי לא היה מקום. 10 דקות אחרי שעברנו את המחסום הראשון, שמענו בום, והתחילו לעוף שברי חלונות". כך סיפר גיא, המשרת כמכונאי בחיל האוויר, שנפצע בפיגוע המשולב שאירע ביום חמישי בדרום הארץ.

"בהתחלה כיסיתי את האוזניים - וכשהמשיכו היריות, נשכבנו על הרצפה אחד על השני. אז שמתי לב שחטפתי שני כדורים בירכיים. זה היה כתוצאה של ירי מצד ימין, ממצרים. אם הייתי קצת יותר נמוך מהגובה שלי, 193 ס"מ, הייתי יכול לחטוף את זה בבטן. אני מקווה שביום ראשון הקרוב כבר אוכל לצאת מכאן. הרופאים אמרו לי שלמזלי הנזק הוא לא תמידי ושאוכל להשתקם".

פיגוע משולב בדרום - כותרות אחרונות:
מתקפת הטרור: השתלשלות האירועים, שלב אחר שלב
יום קרב בדרום: תמונות מהמתקפה המשולבת
הבוקר: גראדים באשדוד, שלושה נפצעו קשה
נהג האוטובוס: "אם הייתי עוצר היו מחסלים אותנו"
חמאס הודיע: "הפסקת האש מבוטלת"
עקב הרג החיילים המצרים: מצרים מחזירה השגריר מישראל

אוטובוס באזור אילת נפגע מירי של מחבלים בפיגוע משולב בדרום, אוגוסט 2011. רויטרס
"הרגשתי שעבר נצח עד שפינו אותנו"./רויטרס

גיא תיאר את הדברים בעודו שוכב במיטת האשפוז שלו בבית החולים סורוקה בבאר שבע. גיא היה בקו האוטובוס 392 שספג את ירי המחבלים, שהיה למעשה האירוע הראשון שפתח את סדרת הפיגועים. נהג האוטובוס הצליח להציל את מרבית הנוסעים לאחר שקיבל החלטה מיידית: להאיץ את מהירות נסיעתו באופן קיצוני ולהימלט משטח האש, כדי להביא את הפצועים במהירות לטיפול רפואי. החלטתו זכתה לשבחים מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם מצד ראש האופוזיציה, חברת הכנסת ציפי לבני.

בני בילבסקי נהג האוטובוס שנפגע בפיגוע המשולב בדרום מירי של מחבלים, אוגוסט 2011. רויטרס
"היה קר רוח והציל את כולנו". בני בילבסקי, נהג קו האוטובוס 392/רויטרס

תיאור האירוע בפי החיילים הפצועים ממחיש את האופן שבו ניתן למחבלים לחדור בקלות לשטח ישראל ולבצע את הפיגוע, כמעט באין מפריע. החיילים שהיו באוטובוס שנפגע לא הגיבו בירי לעבר המחבלים, בעיקר בשל העובדה שהנהג מיהר להוציא את הרכב מטווח הכדורים. "אני חטפתי כדור ביד, שנכנס מצד אחד ויצא מהצד השני" סיפר אסי, חייל מיחידת ההנדסה הקרבית המשרת בגזרת אדום.

"כבר כשהחלו היריות חטפתי כדור ביד. ירד לי הרבה מאוד דם. צעקתי 'חובש, חובש'. הגיע אליי חובש, ששם לי חוסם עורקים, תוך כדי הנסיעה והירי. אחר כך הגענו לבסיס אחר, שם סייעו לי לעלות לאמבולנס, שהביא אותי לבית החולים יוספטל באילת ומשם הועברתי לכאן, לסורוקה. עברתי ניתוח ושיקום עם פלטינות".

מסיפורי החיילים עולה, כי באוטובוס נסעו שני חובשים באורח מקרי לחלוטין. התברר כי פעילותם המהירה לסייע ולטפל בפצועים היא שהצילה את חייהם ומנעה נזק חמור יותר. בבית החולים לא מוציאים מכלל אפשרות שהטיפול הראשוני שניתן לחלק מהפצועים הציל את חייהם.

פינוי פצועים מפיגוע הירי המשולב בדרום לבית החולים סורוקה, אוגוסט 2011. שי מכלוף
"התעוררתי אחרי שהכדור שפגע בי נכנס ויצא". פצועים מפונים לבית החולים סורוקה/שי מכלוף

"אני ישנתי בכיסא הראשון של האוטובוס. התעוררתי אחרי שהכדור שפגע בי נכנס ויצא", סיפר סער, המאושפז במחלקה האורטופדית של בית החולים סורוקה. "הסתכלתי מסביב, ראיתי הרבה חיילים פצועים - ואז ראיתי שגם אני פצוע ושיש שטף דם. עצרתי את השטף הזה עם הכומתה, ואז בא מישהו ועצר את שטף הדם עם תחבושת אישית. הוא חבש אותי וחבש גם את חבר שלי, שספג כדור ברגל. התקשרתי לדוד שלי, שעובד במד"א אילת, שיגיע למחסום כדי לפנות אותנו - והביאו אותנו לכאן. הרגשתי שעבר נצח עד שפינו אותנו מהמחסום לאילת".

סער, שפציעתו הוגדרה כקלה, הוסיף כי "נהג האוטובוס, שבא לבקר אותי, סיפר לי שאם הכדור לא היה פוגע בי, הוא היה פוגע בנהג, וזה היה עלול להיות הרבה יותר קטלני וקשה. לא הבנתי מה קרה לי, עד שראיתי את החור שיש לי".

אוטובוס באזור אילת נפגע מירי של מחבלים בפיגוע משולב בדרום, אוגוסט 2011. רויטרס
"10 דקות אחרי שעברנו את המחסום הראשון, שמענו בום, והתחילו לעוף שברי חלונות"/רויטרס

"אני זוכר שהגענו למחסום נטפים וראיתי שם אנשים מימין, מכוונים נשקים מדרום לצפון" סיפר גל, גם הוא מאושפז עדיין במחלקה האורטופדית בסורוקה. "זיהיתי ארבעה אנשים, לבושים במדים של המשטרה המצרית בצבע כחול כהה, שתקפו את האוטובוס. זה היה בנקודת המגע. ראיתי אבק של ירי עולה באוויר. כדור חדר בירכיים שלי, עבר ונכנס למישהו אחר ביד".

גם גל הזכיר את תושייתו של נהג האוטובוס. "הוא היה קר רוח והציל את כולנו. הוא טס מהמקום במהירות. הבנתי שניסו לשגר עלינו טיל נגד טנקים ואם הנהג לא היה מאיץ, זה היה פוגע בנו. היו שם גם חובשות שהצילו הרבה מאיתנו, וגם אותי. אחת מהן, אנסטסיה, שמה לי בקור רוח מדהים חוסם עורקים ופשוט הצילה אותי. התרסקו לי העצמות בירכיים, ועכשיו אני עם פלטינות".

רופאי בית החולים ביצעו שחזור של העצמות של גל באמצעות מתכת כדי להחזיר את האזור לתפקוד. "חשתי בכדור - והבנתי לפי גודל הפציעה, שמדובר בירי מרובה קלצ'ניקוב". תיאורי האירוע נמסרו מפי הפצועים לראש הממשלה נתניהו, שהגיע לבקר את המאושפזים אתמול לקראת השבת. "היה כאן מזל גדול", הוא אמר לפצועים, והם ענו בחיוב - "מזל שהם יורים בלי לכוון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully