וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: מאות הפגינו מול שגרירות ישראל בקהיר

ניר יהב

20.8.2011 / 0:15

מאות הפגינו בקהיר מול שגרירות ישראל במחאה על מותם של חיילים מצרים בגבול ישראל, כביכול מאש צה"ל. המפגינים קראו: "ישראל עולה באש". צבא מצרים הגיש לישראל מחאה רשמית בעניין

מאות בני אדם הפגינו אתמול (שישי) מחוץ לשגרירות ישראל בקהיר, במחאה על מותם של חמישה חיילים מצרים, שנהרגו לטענת המפגינים מאש צה"ל באזור הגבול אתמול. על פי הדיווחים, מאות המפגינים יצאו למקום לאחר תפילות יום השישי וקראו קריאות נגד ישראל. אחת מסיסמאות המפגינים הייתה: "ישראל תעלה באש - סמטה סמטה, בית בית, ישראל תעלה באש". בהמשך, גם הציתו כמה מהמפגינים את דגל ישראל. צעיר מצרי אחד הצליח להיכנס לבניין השגרירות, והניף את דגל פלסטין למשך כמה דקות. על פי הדיווח, המפגינים המצרים מחאו לו כפיים וקראו "תחי מצרים, שישראל תיפול!".

ההסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
צה"ל תקף ברצועה, רקטות נורו לעבר קריית מלאכי
הלוחמים הובאו למנוחות: "המומים מעוצמת הכאב"
מושל צפון סיני: המחבלים לא הסתננו דרך המנהרות
בצה"ל מבהירים: "אירוע הטרור בדרום טרם הסתיים"
מתקפת הטרור בדרום: כך זה קרה - שלב אחר שלב

מארגני ההפגנות מול שגרירות ישראל בקהיר כתבו בפייסבוק: "מסר לישראל מכל המצרים - אם תעזו לפלוש אפילו למטר מאדמת מצרים, הפעם יהיה זה סופכם. תשאלו את הוריכם מי הם החיילים המצרים, ותנו להם לספר לכם מה הם ראו ב-6 באוקטובר 1973. אתם תמצאו מיליון חיילים מוכנים למות למען מצרים!".

"פשע שאיננו מקבלים"

במערכת הפוליטית במצרים קראו לשלטונות המצרים לנקוט בצעדים בעקבות מותם של החיילים המצרים בסיני: "מותם של החיילים המצרים מאש הציונים היא פשע שאיננו מקבלים", אמר יו"ר מפלגת "כראמה", חמדין סבאחי, המתכוון להתמודד לנשיאות מצרים. "הדם של השהידים הללו דורש מאיתנו לנקוט בעמדה ברורה מתוך שמירה על כבודנו וגבולותינו".

מזכ"ל הליגה הערבית לשעבר, עמרו מוסא, אף הוא מתמודד בולט לנשיאות, קרא לזמן בדחיפות את שגריר ישראל בקהיר, יצחק לבנון, ולפתוח בחקירה דחופה על נסיבות "המתקפה", כלשונו, נגד החיילים המצרים. כמו כן, מוסא הזהיר את ישראל מהשלכות הריגת החיילים המצרים בגבול: "ישראל צריכה להבין שהימים שבהם בנינו היו נהרגים ללא תגובה ראויה וחזקה מצדנו, כנראה חלפו לבלי שוב".

צבא מצרים הגיש אתמול מחאה רשמית לישראל על מות החיילים המצרים. גורם צבאי מצרי מסר לאתר האינטרנט "אל-יום א-סאבע" כי המצרים ביקשו מישראל לחקור במהירות את הנסיבות שהובילו למות החיילים ולפציעתם של אחרים. "מצרים לא תקל ראש בכל ניסיון לחדור את הגבול המצרי, יהיו הנסיבות אשר יהיו", אמר הגורם.

(עדכון ראשון: 21:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully