וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 פצועים מנפילת רקטת גראד בחצר ישיבה באשדוד

8 רקטות גראד נורו הבוקר אל הדרום. אחת נפלה בחצר ישיבה תורנית באשדוד, 6 נפצעו מרסיסים, אחד קשה. רקטה נוספת נפלה בבית כנסת, אין נפגעים. השאר נפלו סמוך לבאר שבע אשקלון וגדרה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

מטח של רקטות גראד בדרום: שמונה רקטות גראד נורו הבוקר (שישי) אל עבר גדרה, באר שבע, אשקלון ואשדוד. רקטה אחת נפלה בחצר ישיבה בעיר. ארבעה בני אדם נפצעו מרסיסים, מהם אחד באורח קשה, אחד בינוני וארבעה קל. הפצועים פונו לקבלת טיפול בבית החולים קפלן. במקום ישנם גם נפגעי חרדה. במקביל, נורתה רקטה נוספת שנפלה סמוך לבית כנסת בעיר, מבלי לגרום לנפגעים.

אריה, תלמיד הישיבה שנפגעה, סיפר לוואלה! חדשות: "היינו בבית מדרש סמוך כששמענו אזעקה. חיכינו שתי דקות במרחב המוגן ולא היה כלום, אז יצאנו. כשחזרנו לחדר פתאום שמענו שני בומים חזקים מאוד. כל המבנה רעד והחלונות התנפצו. הבנו שזה נחת ממש ליד".

אברהם מרדכי זנד, שעובד בבית הכנסת, סיפר: "אחרי הבום הראשון חשבנו שנגמר, יצאנו החוצה קצת ואז נפל הטיל פה קרוב. היה ערפל ועשן בכל האזור, האברכים בבית הכנסת היו בתוך תפילה, הם רצו לתוך המטבח, חלק נפצעו קצת".

בשאר המקרים הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. בבאר שבע נפלה רקטה מצפון לעיר ונראה שהרקטה שהתפוצצה סמוך לאשדוד שוגרה לכיוון גן יבנה.

באשקלון נשמעה אזעקה, ומערכת כיפת ברזל יירטה רקטת גראד נוספת. בנוסף, פצצות מרגמה נחתו בשטחי המועצה האזורית אשכול, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. רקטת גראד נוספת נורתה בשעות הבוקר בשטח פתוח סמוך לאשדוד. גם הפעם לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

במערכת הביטחון קוראים לכל תושבי הדרום להישאר בסמוך למרחבים מוגנים, מחשש לחידוש הירי מרצועת עזה.


עוד על מתקפת הטרור וההסלמה בדרום:
צה"ל תקף ברצועה, רקטות נורו לעבר קריית מלאכי
הלוחמים הובאו למנוחות: "המומים מעוצמת הכאב"
פרשנות: האם ניתן היה למנוע את הפיגוע?
משפחת ההרוגות בפיגוע: "הלב נקרע, סיוט שלא נגמר"
מושל צפון סיני: המחבלים לא הסתננו דרך המנהרות

פגיעת רקטת גראד בבית כנסת באשדוד. שי מכלוף
בית הכנסת שנפגע הבוקר באשדוד/שי מכלוף

במהלך הלילה שיגרו הפלסטינים שלוש רקטות קסאם נוספות אל עבר שטחי המועצה האזורית שער הנגב שבדרום. גם שם לא דווח על נפגעים או נזק.

בתגובה לשיגור הרקטות ולפיגוע המשולב אתמול בדרום, המשיך הלילה צה"ל לתקוף ברצועה. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי שבעה יעדים ברחבי רצועת עזה הותקפו: בצפון הרצועה הותקפו שני מוקדי פעילות טרור ומחסן לייצור אמצעי לחימה, ובדרום הרצועה הותקפו שתי מנהרות הברחה, מנהרת טרור ומוקד פעילות טרור. עוד צוין כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכן זוהו פיצוצי משנה באחת מהמטרות.

"התקיפה מהווה תגובה לאירוע הטרור המשולב שהתרחש בשעות הצהריים באזור העיר אילת ולירי תלול מסלול לעבר שטח ישראל אמש", נמסר בהודעה. גורמי הצלה פלסטינים ברצועה דיווחו כי בתקיפה נהרג נער פלסטיני בן 13, ו-17 בני אדם נפצעו.

במהלך הלילה התכנסו חברי השמינייה לדון בסדרת האירועים בדרום, לדיון שנמשך עד שעות הלילה המאוחרת. השרים עודכנו במידע מודיעיני ובהערכות כוחות הביטחון. על פי דיווח בגלי צה"ל, השרים הסכימו כי לא נכון להוביל כעת להסלמה מול חמאס ושאר ארגוני הטרור. מנגד, הודגש כי ישראל לא תוכל לעבור בשתיקה על אירוע קשה כל כך. לפני מטח הרקטות שיארע הבוקר גורמים מדיניים מסרו כי ככל הנראה, אם לא יהיה ירי מסיבי של טילים, התגובה הישראלית תיהיה מדודה.

אמש שוגרו מרצועת עזה שלוש רקטות גראד לעבר אשקלון, שיורטו על ידי סוללת "כיפת ברזל". מוקדם יותר אתמול, בתגובה למתקפת הטרור המשולבת, אירעה תקיפה משותפת לשירות הביטחון הכללי וחיל האוויר ברצועת עזה, בה נהרגו שישה פלסטינים. אחד מההרוגים היה מפקד הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, כמאל נירב. כמו כן נהרגו בתקיפה עוד מפקדים הבכירים של ועדות ההתנגדות ברצועה ושני בכירים בזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, ביניהם מעורבים בחטיפת החייל גלעד שליט והאחראים לפיגועים בדרום.

(עדכון ראשון: 5:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully