וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג השמיני במתקפות בדרום: הלוחם הוותיק בימ"מ

רנ"ג פסקל אברהמי, לוחם ימ”מ ותיק בן 49, נורה למוות במתקפת הטרור בדרום. חבריו ביחידה: "הוא היה אגדה בחייו". במתקפה נהרג גם סמ”ר משה נפתלי, לוחם גולני בן 22 וכן שישה אזרחים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, דניאל בוק, רן שאולי, דובר צה"ל. עריכה: אמיר קוטיגרו. קריינות: אביב אברמוביץ')

לוחם ימ"מ רב-נגד פסקל אברהמי, הוא ההרוג בתקרית הירי שאירעה אמש (חמישי) במהלך מתקפת הטרור המשולבת בדרום, כך הותר אמש לפרסום. מדובר בלוחם הוותיק ביחידה בה שימש כצלף. התקרית אירעה שעה שראשי מערכת הביטחון קיימו תדרוך בנוגע למתקפת הטרור המשולבת בשעות הצהריים.

אברהמי, בן 49 משכונת גילה שבירושלים, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. הלווייתו תתקיים היום בשעה 12:30 בבית העלמין בירושלים. חקירה ראשונית העלתה כי אברהמי נורה למוות על ידי צלף שניצב בעמדה מצרית על הגבול, במהלך הסריקות שקיימו כוחות הביטחון לאיתור המחבלים. בכך עלה מניין ההרוגים בתקיפות לשמונה.

מתקפת טרור משולבת בדרום - כל הכותרות:
מתקפת הטרור בדרום: כך זה קרה - שלב אחר שלב
"כיפת ברזל" יירטה רקטות ששוגרו לעבר אשקלון
נתניהו: "נגבה מחיר כבד מאוד מראשי הטרור"
במהלך התדרוך: אמבולנסים קוטעים את השר ברק

רנ"ג פסקל אברהמי, לוחם ימ"מ שנהרג בפיגוע בדרום , אוגוסט 2011. באדיבות המשפחה, עומר מירון
נורה למוות על ידי צלף שניצב בעמדה מצרית. פסקל אברהמי/עומר מירון, באדיבות המשפחה

אבל כבד ירד הלילה על יחידת ימ"מ של משטרת ישראל בעקבות הידיעה על מותו של אברהמי. חבריו הלוחמים סיפרו בשיחות סגורות כי הפעילות של הצוות בו פעל אברהמי הייתה אמורה להסתיים בסמוך לתקרית האש. זמן קצר לפני הירי לעברו התכוון אברהמי להחליף את הנשק ואז פגע בו קליע בצוואר. אברהמי התמוטט וחבריו פתחו באש לעבר מוקד הירי, ככל הנראה מגדל תצפית של הצבא המצרי.

אברהמי אמור היה להשתחרר לאחרונה אך בלחץ מפקדיו הוארך שירותו ביחידה בשנה נוספת. קצין שלחם בעבר יחד עם אברהמי סיפר בעצב: "הוא הלוחם הכי ותיק בכל מערכת הביטחון, לא רק בימ"מ. אין לוחמים בגיל שלו. רמת המקצועיות שלו היא נדירה. הרף המבצעי של היחידה הוא חסר פשרות ולכן העובדה שהוא המשיך לשרת מעידה על הכל. זה הלם עבר כולם".

קצין נוסף מהיחידה סיפר כי "אברהמי היה איש מיוחד. אחד שאוהב לעשות ופחות לדבר. הניסיון המבצעי שלו והידע לאורך השנים היו אבן יסוד ביחידה. הוא השתתף במבצעים רבים שרובם נאסרו לפרסום. כל היחידה עסוקה בלעכל את האובדן. נקרע לנו הלב. זו מכה ליחידה ובטח למשפחה. לכולם קשה עכשיו. הוא היה אמור להשתחרר וליהנות מהילדים, זה כבר לא יקרה. ההלוויה שלו תהיה עמוסה במשתתפים כי הוא מוותיקי היחידה ודורות שלמים של לוחמים לחמו אתו. הוא היה מיתוס, אגדה של ממש בחייו".

מוקדם יותר אתמול התיר דובר צה"ל לפרסם כי סמל-ראשון משה נפתלי, חייל בחטיבת גולני בן 22 מהיישוב עפרה,נהרג גם הוא במתקפת הטרור המשולבת בגזרת אילת. סמל-ראשון נפתלי נהרג במתקפה על כוח צה"ל אשר היה בדרכו לסייע לאוטובוס הנוסעים, שלעברו פתחו המחבלים באש מוקדם יותר. במקום התפתחו חילופי אש בין הכוח לחוליית המחבלים. נפתלי השתייך לפלוגת הנ"ט בחטיבת גולני. הלווייתו תתקיים היום ב-10:00 בבוקר בהר הרצל בירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
משה נפתלי, חייל הנהרג בפיגוע בדרום, אוגוסט 2011. באדיבות המשפחה
"בני האהוב עשה הכל במסירות ובהתמדה ואנו גאים בו". סמל-ראשון משה נפתלי/באדיבות המשפחה

ההודעה היכתה בהלם את המשפחה והיישוב. משה היה בן שני במשפחה של שבעה ילדים. אביו יוסי נפתלי, הוא איש אחזקה באולפנה המקומית, ואמו שולה היא מורה בבית הספר היסודי לבנים בעפרה. חמוטל רווח הכירה היטב את משה לאחר שהיא ומשפחתה אימצו מאז כיתה י' את שכבת הגיל של משה. "רק בשבת לפני שבועיים משה וחבריו התארחו אצלנו בבית. אנחנו לא מעכלים את הבשורה הקשה. לא ייאמן שזה קרה דווקא למשה וקשה לדבר עליו בלשון עבר".

האם שולה סיפרה כי "גם אם לא ראיתי אותו אני יודעת כאמא שמשה נלחם בגבורה ובעוז. אין לי ספק בכך. בני האהוב עשה הכל במסירות ובהתמדה ואנו גאים בו. הוא היה חייל לדוגמה, הציב מטרות ועמד בהן. הוא עשה את המקסימום למען ארץ ישראל, האמין בה ועשה הכל מתוך אמונה".

חבריו של משה התקשו לקבל את הבשורה המרה על מות חברם האהוב. לאחרונה הוא סיים קורס מ"כים. "לא היה אחד שלא הכיר את האישיות הנפלאה של משה", סיפר אחד מחבריו "כולם אהבו אותו, והוא אהב מאוד את צה"ל. היה תמיד בכושר ומורעל גולני. איבדו היום גם לוחם וגם חבר". חבר אחר סיפר כי "נפתלי, ששירת בגדוד הסיור של היחידה, שאף להגיע ליחידה הקרבית ביותר, ורצה לתרום למדינה מעצמו".

במהלך מתקפת הטרור היום, שאירעה בשלושה מוקדים סמוך לגבול המצרי, נהרגו שבעה ישראלים, בהם לוחם צה"ל ושישה אזרחים ועוד 29 נפצעו. בלחימה מול מבצעי שלושת הפיגועים, הצליחו כוחות הביטחון להרוג שבעה מחבלים. האירוע החל בירי אל עבר אוטובוס שהיה בדרכו מבאר שבע לאילת. רכב של כוחות צה"ל שהיה בדרכו למקום עלה על מטען, ובמקביל בוצע ירי לעבר רכב נוסף. הערב הגיב צה"ל לשורת הפיגועים ותקף בדרום רצועת עזה, סמוך לרפיח. הפלסטינים דיווחו על מספר הרוגים, בהם ראש וועדות ההתנגדות העממית, כמאל נירב.

עדכון ראשון: 21:32

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully