וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון ביקשה התנצלות בפני טורקיה - נתניהו סירב

17.8.2011 / 13:13

מזכירת המדינה האמריקאית התקשרה לראש הממשלה וביקשה שישראל תביע התנצלות על אירועי המשט בשנה שעברה, אך ראש הממשלה סירב לבקשה וטען כי הוא ממתין לדו"ח ועדת פאלמר החוקרת את הנושא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סירב לבקשה של מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, להתנצל בפני טורקיה על אירועי המשט לעזה בשנה שעברה, כך מסר היום (רביעי) גורם רשמי בלשכת ראש הממשלה. נתניהו אמר כי לפי שעה אין בכוונת ישראל להתנצל, וכי הוא ממתין לפרסום דו"ח ועדת פאלמר, החוקרת את אירועי המשט, או לדו"ח של מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בעניין.

יחסי ישראל-טורקיה - כותרות אחרונות:
”נתניהו חזר בו מהסכם פיוס עם טורקיה”
השר יעלון: ”הדרישה הטורקית להתנצלות - חצופה”
ברק: ”נשקול התנצלות לטורקיה בשל ’בעיות’ במרמרה”

לדברי הגורם, בשיחה שקיימו השניים אתמול, ביקשה קלינטון בשנית מראש הממשלה שישראל תתנצל על הפעולות שביצעו חיילי צה"ל על סיפון המרמרה, שכתוצאה מהן נהרגו תשעה בני אדם. על פי ההערכות, דו"ח פאלמר צפוי למתוח ביקורת חריפה על פעולות ישראל במשט, אך יקבע כי הסגר על עזה הוא חוקי כמו גם ההחלטה לעצור את המשט.

בשבוע שעבר חזר בו נתניהו ממתווה שגובש להסכם פיוס עם טורקיה. ישראל וטורקיה הסכימו לפני כשלושה שבועות, בתיווך אמריקאי, כי ישראל תתנצל על "טעויות טקטיות" שבוצעו במהלך ההשתלטות על הספינה "מאווי מרמרה" במאי 2010 ותעביר כספים לקרן למען הנפגעים בפעולה, בעוד טורקיה תתחייב לא לתבוע את ישראל או את החיילים שנטלו חלק בהשתלטות על הספינה. עם זאת, מלשכת ראש הממשלה נמסר היום בתגובה כי "לא נתקבלה כל החלטה בנושא".

עוד נטען אז, כי לפני שנתניהו הביע הסכמה להתנצלות, הוא הסביר לגורמים בממשל האמריקאי, כי אם ישראל תתנצל בפני טורקיה - שר החוץ ויו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, יפרק את ממשלתו. בתגובה, הפעילו בוושינגטון לחץ על ליברמן וחילצו ממנו הבטחה, לפיה גם אם תפורסם התנצלות, הוא לא יפרק את ממשלת נתניהו. ואולם - נתניהו הסביר בשלב זה כי בשל גל המחאה החברתית, כשהפופולריות שלו נמצאת בשפל, הוא אינו יכול להרשות לעצמו לפתוח "חזית נוספת" בדעת הקהל ולהתנצל בפני טורקיה.

מרוצים מהחלטת נתניהו שלא להתנצל? בואו לדבר על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully