וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לפעילי מחאת האוהלים: "צעקנים בתשלום"

יהושע בריינר

17.8.2011 / 11:52

השר אביגדור ליברמן דן עם ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה במחאה החברתית ותקף מפגינים שהמתינו לו בחוץ: "בלי תקשורת - הם יעזבו". המפגינים: "חבל שהוד רוממותו לא הסכים להגיע למאהל"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל)

שר החוץ, אביגדור ליברמן, הגיע הבוקר (רביעי) לפגישה עם ראש עיריית שדרות, דוד בוסקילה, בה דנו, בין היתר, במחאת האוהלים. כ-20 פעילים ממאהל המחאה בעיר, חלקם פעילי הנוער העובד והלומד, המתינו לליברמן מחוץ למשרדי העירייה, צעקו "בלי נאמנות - אין פרנסה" והניפו שלטים כגון: "לישראל אין ביתנו".

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
ועדת טרכטנברג תתמקד בשכבות החלשות
מפת המחאה: 2,349 אוהלים בישראל
הכנסת דנה במחאה - מפגינים התעמתו עם שוטרים

בצאתו מהפגישה התייחס השר למפגינים ואמר לכתבים: "יש מי שאחראי לצעקות האלה. אלה צעקנים בתשלום. ברגע שלא תהיה תקשורת – גם הם יעזבו. אנחנו פותרים את הבעיות ולא רק מדברים". המפגינים התייחסו להתבטאותו של שר החוץ ואמרו כי "אף אחד לא משלם לנו, אנחנו נלחמים על דברים מהותיים. עצוב שכך חושב ליברמן וחבל שהוד רוממותו לא הסכים להגיע למאהל שלנו".

שר החוץ אביגדור ליברמן בביקור במאהל בשדרות, אוגוסט 2011. שי מכלוף
"אנחנו פותרים את הבעיות ולא רק מדברים". אביגדור ליברמן, היום בשדרות/שי מכלוף

במהלך הפגישה עם ראש העירייה הציע ליברמן מספר פתרונות למשבר החברתי. בין היתר, הציע ליברמן להעניק שלוש משכורות בגובה השכר הממוצע במשק לחיילים לקראת שחרורם, לגבות מס על דירות שעומדות ריקות ולאפשר חינוך בחינם או בעלות נמוכה במעונות היום.

ליברמן התייחס למתיחות בין משרד האוצר ומערכת הביטחון באשר לתקציב ואמר כי "האתגרים הביטחוניים לא הסתיימו ואי אפשר להתעלם מהם". לדבריו, "אנחנו באים עם פתרונות ולא מדברים בסיסמאות, יש לנו פתרונות הגיוניים – ואצלנו מילה זו מילה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שר החוץ אביגדור ליברמן בביקור במאהל בשדרות, אוגוסט 2011. שי מכלוף
"לישראל אין ביתנו". המפגינים מחוץ לבית העירייה/שי מכלוף

"גם כיפת ברזל עולה כסף"

ליברמן הוסיף כי ראשית יש לטפל במשרתי הצבא ובמי שעושה מילואים ומשלם מסים. לדבריו, בפתח מושב החורף של הכנסת תיגש ישראל ביתנו מספר הצעות חוק לפתרון המחאה החברתית. "רק בפריפריה, בנגב ובגליל יש 4,000 יחידות דיור שכבר אושרו לבנייה והמדינה צריכה לקדם שם תשתיות", אמר ליברמן הוא שב והתייחס לסוגיה הביטחונית ואמר כי "צריך לזכור שגם כיפת ברזל עולה כסף. הוצאות הביטחון בישראל פר נפגש הן מהגבוהות בעולם. אנחנו לא זזים כמו עלה נידף ברוח בהתאם לקולות".

וזו איננה הפעם הראשונה ששר החוץ מתבטא בחריפות נגד מחאת האוהלים. בחודש שעבר תקף ליברמן את חברי הכנסת המתנגדים לתוכנית הדיור של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "פתאום כשהמצלמות נמצאות כולם הופכים למומחים לדיור. משבר הדיור הוא תוצאה של הזנחה של שנים", אמר ליברמן, "תסתכלו איזה משברים יש באיחוד האירופי, יש עכשיו תכנית הצלה שניה ליוון, תראו איזה קשיים כלכליים יש בארה"ב. אצלנו, בעזרת השם, יש צמיחה. מבחינת המאקרו כלכלה, אנחנו עדיין בסדר. באירופה אומרים לנו שיש לנו צרות של עשירים, בואו ניכנס לפרופורציה".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully