וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: הצבא חשף מפעל נשק גדול בסיני

ניר יהב

17.8.2011 / 11:42

במפעל שנחשף בסיני נמצאו חצי טון של חומר נפץ מסוג TNT וכן טילי נ"ט, פגזי RPG ו-30 מוקשים. כמו כן עצרו הכוחות גורם בכיר המזוהה עם תנועות ג'יהאד שפועלות באזור

כוחות צבא מצרים, שמנהלים בימים האחרונים מבצע נרחב נגד נוכחות חמושים בסיני, חשפו באזור אל-עריש מפעל גדול לייצור חומרי נפץ, טילים וכלי נשק. כך דיווח הבוקר (רביעי) גורם ביטחוני בכיר במדינה. כמו כן עצרו הכוחות גורם בכיר המזוהה עם תנועות ג'יהאד שפועלות באזור.

הגורם המצרי סיפר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי לידי הצבא המצרי הגיע מידע מודיעיני על מפעל גדול, שבו מייצרים גורמי הטרור בסיני חומרי נפץ, טילים ונשק רב. "כוחות הצבא העלו את רמת הכוננות לרמה מקסימלית והרחיבו את סריקותיהם הביטחוניות עד שאיתרו את המפעל. התברר כי הוא נמצא בכניסה המערבית לאל-עריש, בתוך בניין השייך לאחד מפעילי הג'יהאד הפועלים באזור", הסביר הגורם.

על פי הדיווח, בתוך המפעל נמצאה מחרטה לייצור טילים מקומיים וכן חמישה שקים שבתוכם חצי טון של חומר נפץ מסוג TNT, שישה שקים המכילים חומרי נפץ מסוגים אחרים, שבעה טילי נ"ט, שלושה פגזי RPG ו-30 מוקשים.

הכוחות מצאו במקום גם רובה השייך לקצין מצבא מצרים שנהרג על ידי החמושים הפועלים בסיני במהלך עימות בעיר אל-עריש. "כוחות הביטחון עצרו בתוך המפעל פעיל בארגוני הג'יהאד, שהודה שהרובה שייך לקצין צבא מצרים שנהרג על ידיהם, והוא נלקח לחקירה", דווח. במקביל נעצר גם בכיר בארגוני הג'יהאד בביתו ליד אל-עריש.

שגריר מצרים בישראל, יאסר רידא, הבהיר שלשום בראיון לוואלה! חדשות כי ישראל לא צריכה לדאוג מהאנרכיה בסיני."אין לישראל סיבה לדאוג. אני מבטיח לכם: תהיו סבלניים, מצרים תבצע את תפקידה לשמור על הביטחון והיציבות, לא רק במצרים אלא בכל האזור".

עוד בנושא
המבצע המצרי בסיני: מצוד אחר הרופא של בן לאדן
בתיאום ישראלי: "כוחות צבא מצריים נכנסו לסיני"
האנרכיה מתרחבת: פיצוץ נוסף בצינור הגז בסיני

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully