וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הוציא צו עיכוב נגד גירוש בת הארבע

16.8.2011 / 0:20

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו עיכוב לגירושן של הילדה ואמה, והשתיים יישארו במעצר עד לקבלת החלטה בעניינן. אשת ראש הממשלה שלחה מכתב לשר הפנים בו ביקשה שימנע הגירוש

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יח"צ, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

שאול מנהיים, שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, הוציא אמש (שלישי) צו עיכוב נגד גירושה של אופק קסטילו, הילדה בת הארבע שנעצרה הבוקר בעיר. הילדה, שנולדה ולומדת בישראל, נעצרה יחד עם אמה, ננסי, על ידי פקחים של רשות ההגירה, והשתיים הועברו למתקן הגירוש בנמל התעופה בן גוריון לקראת הטסתן לפיליפינים בתואנה כי הן שוהות בארץ שלא כחוק. ככל הנראה, היום ייערך דיון נוסף בעניינן של השתיים, והאם צפויה להישאר במעצר עד להחלטה בגורלה של הבת.

סיפורן של השתיים הצליח לגעת גם בלבה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. נתניהו שלחה אמש מכתב לשר הפנים אלי ישי, בו ביקשה ש"יגלה רוחב לב" ולא יגרש את השתיים.

"מדובר בילדה אשר נולדה והתחנכה בישראל", כתבה נתניהו, "שפתה הראשונה היא השפה העברית. אופק גרה לבדה עם אמה בעיר תל אביב, למדה בגן בלב תל אביב, ומצפה להתחיל את שנת הלימודים החדשה עם חבריה לספסל הלימודים. אופק עומדת בפני גירוש לפיליפינים, ארץ מוצאה הרשמית, אך לא ביקרה בה מעולם".

נתניהו כתבה כי "ישנה סבירות גבוהה כי הגירוש יוביל לטראומה פסיכולוגית לא פשוטה ולחץ קשה עבור אופק. לעיתים עובר זמן רב עד שניתן להתגבר על טראומה שכזו. אין זה מקומה של ילדה בת 4, אשר נולדה בארץ ישראל וכל חייה הכירה אך ורק את סביבת החיים הישראלית - לשהות במעצר ולעמוד בפני גירוש".

נתניהו הביעה תקווה כי "משרד הפנים יגלה רוחב לב ויקבע כי תלמידים הלומדים במערכת החינוך לא יגורשו ממדינת ישראל. "אני מבקשת ממך אלי, למנוע את הגירוש של אופק ולאפשר לה לחזור לגן בשנת הלימודים הקרובה".

אופק, שנולדה בארץ ולומדת בגן במערכת החינוך הישראלית נעצרה היום יחד עם אמה, על ידי רשות ההגירה והאוכלוסין, בכוונה לגרשן מהארץ. אופק למדה השנה בגן מלצ'ט-שנקין בתל אביב, וכבר נרשמה ללימודים בגן טרום-חובה "בעל העקדה" בעיר. האם ובתה עצורות במתקן המעבר בנמל התעופה בן גוריון, ובשלב זה לא ברור מתי, אם בכלל, יגורשו בפועל מישראל.

עוד באותו נושא
לראשונה: בת לעובדת זרה שנולדה ולמדה בארץ תגורש
פליטה בחודש החמישי להריונה עומדת בפני גירוש
בג"ץ: עובדות זרות שנכנסו להריון לא יגורשו

(עדכון ראשון: 22:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully