וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים המתמחים פרשו מהמו"מ עם האוצר

אריאל נוי

16.8.2011 / 0:20

לאחר שלטענתה דחתה ההסתדרות הרפואית את בקשתה להצטרף לצוות המשא ומתן מול משרד האוצר, הודיעה נציגות הרופאים הצעירים על פרישתה מכל המגעים ומהליכי הגישור. הר"י: "החלטה תמוהה"

הקרע בין הרופאים הצעירים להסתדרות הרפואית מחריף: נציגות הרופאים המתמחים שיגרה אתמול (שלישי) בשעות הצהריים מכתב להסתדרות הרפואית, בדרישה לשתף נציג רשמי מטעמה כחבר בצוות הכלכלי המצומצם בהליך הגישור שיתנהל בשבוע הקרוב, ובכל הליכי המשא ומתן העתידיים מול האוצר. כאשר לא נענתה ההסתדרות הרפואית לדרישה, הודיעה הנציגות על פרישתה מהמשא ומתן ומהליך הגישור מול האוצר, ומסרה שנציגה, ד"ר מאיר מזרחי, לא ימשיך להשתתף בהליכים.

נציגות הרופאים הצעירים טענה כי הצעדים שנקטו הם תגובה לאחר שנציגתם, עו"ד טל קרת, העבירה אתמול בצהריים מכתב לעורכת הדין אורנה לין, המייצגת את ההסתדרות הרפואית, בו ציינה כי במידה ולא יתקבל מענה חיובי לתביעתם עד השעה 17:00 אתמול, תפרוש נציגות הרופאים הצעירים מהמשא ומתן בכלל.

מאבק הרופאים - כותרות אחרונות:
לאחר 144 ימי מאבק: הרופאים והאוצר הולכים לגישור
לראשונה: הרופאים הסכימו להליך גישור מול האוצר
רופאים הפגינו: "תנו יותר מ-5 דקות עם החולה"

"החלטה תמוהה"

"מאחר שקיים חשש כבד כי בימים הקרובים ייחתם הסכם מאחורי גבנו, דרשנו להיות חלק מהצוות המצומצם במשא ומתן שמנהל האוצר עם ההסתדרות הרפואית. היינו סבלניים וחיכינו מספר ימים להחלטה לצרף אותנו כשותפים מלאים, אך לאחר שנתקלנו בסירוב ולאחר ששוב נעשו ניסיונות למשוך ולמרוח אותנו, לא נותרה לנו ברירה אלא לפרוש מהמשא ומתן ולהודיע שכל עוד אין לנו נציגים פעילים, המהווים שותפים מלאים בהסכם המתגבש, ההסתדרות הרפואית לא מייצגת אותנו במו"מ עם המדינה", הבהיר ד"ר מאיר מזרחי, ממנהיגי המאבק, ומי שייצג את הרופאים הצעירים במשא ומתן.

מזרחי הזהיר מקריסתה של מערכת הבריאות בארץ, ואמר כי ?אנחנו מודעים לכך שב-4 לספטמבר, כאשר ייכנסו לתוקף מכתבי ההתפטרות שלנו, תמצא עצמה מערכת הבריאות הציבורית ללא רופאים מתמחים וללא תורנים, מה שיוביל ללא ספק לקריסתה". הוא הוסיף כי "זו הסיבה שנהגנו בצורה אחראית, והענקנו תקופת הודעה מראש בת חודש ימים. לצערנו, גם ללא התפטרותנו, במידה ויימשך המצב הקיים, ובהיעדר תשתית סבירה ותקצוב נאות, תגיע מערכת הבריאות הציבורית לאותו מצב – קריסה".

ההסתדרות הרפואית מסרה אתמול בתגובה: "היום אחר הצהריים החליטה הנהגת ההסתדרות הרפואית כי נציגי פורום הרופאים ייקחו חלק בהליך הגישור ויפגשו עם המגשר. ובעוד אנו מעדכנים את נציגי פורום הרופאים הצעירים, שמענו כי בכוונתם לפרוש מהמשא ומתן. זוהי החלטה תמוהה, אך כל אחד רשאי לעשות כרצונו".

משרד האוצר הביע שלשום את הסכמתו להיכנס להליך גישור עם הרופאים השובתים, ובכך הוסר המכשול האחרון בפני המהלך. הצדדים הסכימו גם כי פרופ' יצחק פטרבורג, המכהן כיום סגן נשיא חברת התרופות הישראלית "טבע" ובעבר מנכ"ל קופת חולים כללית ומנכ"ל סלקום, יהיה המגשר. הליך הגישור צפוי להימשך כשבוע, אלא אם שני הצדדים יסכימו להאריכו.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully