וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע המצרי בסיני: מצוד אחר הרופא של בן לאדן

המצרים ממשיכים במעצרים בחצי-האי, ובין היתר סיכלו עוד ניסיון לפוצץ את צינור הגז. אחד היעדים העיקריים - רמזי אל-מוואפי, שהיה רופאו האישי של מנהיג אל-קאעדה ומומחה החבלה שלו

כוחות הביטחון של מצרים ממשיכים היום (שלישי) במבצע בחצי-האי סיני בו החלו השבוע, במטרה לבער את תאי ארגון הטרור אל-קאעדה. על פי דיווחי התקשורת במצרים, במסגרת המבצע, בין היתר, אותר בסיני רופאו האישי של אוסמה בן לאדן - מנהיג הארגון שחוסל בפקיסטן במאי האחרון - ששימש גם כמומחה חומרי הנפץ שלו. עוד דווח, כי הכוחות הצליחו לסכל מזימה לפוצץ פעם נוספת את צינור הגז ממצרים לישראל, שספג מספר חבלות בחודשים האחרונים.

במסגרת המבצע הנמשך, נעצרו אתמול 12 פעילי טרור בחמש פשיטות באזור העיר אל-עריש. במקרה אחד גילו הפעילים התנגדות, ובחילופי האש שהתפתחו במקום נהרג אחד מהם. עוד דיווחו הרשויות המצריות כי הכוחות החרימו אמצעי לחימה שכללו מכונות ירייה, רימוני יד, מטולי אר-פי-ג'י ותחמושת.

המצרים עושים סדר בסיני - כותרות אחרונות:
בתיאום ישראלי: "כוחות צבא מצריים נכנסו לסיני"
המצרים מזרימים כוחות - "נלחמים באל-קאעדה"
התערערות שלטונית בסיני: ארבעה נהרגו בעימותים
האנרכיה מתרחבת: פיצוץ חמישי בצינור הגז בסיני
השליטה המצרית מתרופפת? שיבושים במעבר ניצנה
"הקמת הגדר בגבול מצרים מתקדמת מהר מהצפוי"

פיצוץ בצינור הגז ממצרים לישראל, חצי האי סיני, 27 באפריל 2011. AP
אחד הפיגועים בצינור הגז בסיני, באפריל האחרון/AP

היום, על פי דיווח של גורם בטחוני מצרי לסוכנות הידיעות הצרפתית, נעצרו מדרום לאל-עריש ארבעה פעילים נוספים, שהיו לפי הדיווח בדרכם לפוצץ פעם נוספת את צינור הגז. ברשותם נמצאו מטען נפץ, שלט רחוק ואמצעי לחימה נוספים.

"ה'כימאי' שנמלט ממאסר עולם בקהיר"

על פי דיווח סוכנות הידיעות המצרית EgyNews, הכוחות ממשיכים במאמצים לאתר עוד 15 מבוקשים שהשתתפו במתקפת הטרור במשטרת אל-עריש בחודש שעבר, חברי ארגון "ג'יש אל-איסלם" המזוהה עם אל-קאעדה. מבוקש נוסף שנערך מצוד אחריו, על פי דיווח גורמים מצריים רשמיים לרשת CNN, הוא רמזי מחמוד אל-מוואפי, ששימש בעבר כרופאו של בן לאדן. אל-מוואפי, על פי הדיווח, היה אחד האסירים שנמלטו מבית כלא בקהיר במהלך ההפיכה בתחילת השנה, וכעת אותר בצפון סיני.

"אל-מוואפי, הידוע בכינויו 'הכימאי', נמלט ממתקן כליאה ביטחוני בקהיר בו ריצה מאסר עולם", אמר ל-CNN יאסר עטיה, קצין במנגנון ביטחון הפנים המצרי. על פי הדיווח, אל-מוואפי, מצרי בן 59, הצטרף לאל-קאעדה במהלך שהות באפגניסטן, ושימש לאורך שנים כרופאו האישי של בן לאדן וכמומחה לענייני חומרי נפץ. בין היתר, הפעיל מעבדה לייצור חומרי נפץ בטורה-בורה, אזור בגבול פקיסטן-אפגניסטן בו הסתתרו בכירי אל-קאעדה במשך שנים.

"כמה עדי ראייה ראו אותו באחרונה בסיני", הוסיף בכיר נוסף, גנרל סאמח סייף אל-יזן. "הוא מסוכן מאוד". בכיר נוסף שלא הזדהה בשמו הוסיף כי "אל-מוואפי 'צף' ועלה באחרונה באזור אל-עריש, ויצר קשר עם פעילי טרור מארגון 'תקפיר ואל-היג'רה' המצרי וארגון 'הצבא האיסלמי הפלסטיני'. הארגונים האלו, המסונפים לאל-קאעדה, פעילים בסיני, בייחוד באזור רפיח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully