וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחיות במאבק חדש: "השכר נמוך, רבות עזבו"

אריאל נוי

15.8.2011 / 14:07

מאות אחיות חתמו על עצומה הקוראת גם למתן הגנה משפטית לאחיות. יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן הבטיחה לחדש את המחאה מיד בתום שביתת הרופאים. "אנחנו מחכים לעיתוי הנכון"

מאבק האחיות בפייסבוק צובר תאוצה: מאות אחיות חתמו על עצומה בה קראו "לסייע בעדנו להביא לידי שינוי משמעותי בתחום הסיעוד". העצומה הוגשה ליו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן. עוד נכתב בעצומה, כי "כולנו מסורים מאוד למקום עבודתנו אשר דורש השקעה רבה, ימים כלילות, חגים ולעתים קרובות אף על חשבון משפחתנו וילדינו בבית. תחושתנו הכללית היא כי משכורתנו אשר לא עודכנה כבר כשני עשורים כראוי, כבר מזמן אינה הולמת את האחריות, הסמכות וההשקעה שדורש עיסוקינו כאח או אחות. שכר הבסיס הקרוב לשכר המינימום במשק מחייב אותנו לעבודת משמרות כל ימות השנה, הרי שללא משמרות אלו שכרנו יהיה מבזה".

על פי המסמך שהגיע לידי וואלה! חדשות, דורשות האחיות, בין היתר, העלאה של 50% בשכר הבסיס, הגבלת מספר המטופלים לאחות, תגמול ראוי ומכובד עבור תארים אקדמים כפי שמקובל במקצועות תובעניים אחרים, שנת שבתון, הכרה במקצוע הסיעוד כמקצוע שוחק והתאמת גיל הפנסיה למקצוע ולתנאים הפיזיים שהוא דורש. כמו כן, דורשות האחיות גם פנסיה מגזרית, הגדרת פנסיה תקציבית או צוברת מהברוטו הכולל ולא משכר היסוד כפי שנהוג כיום; הגדרת שעות מינימום לאחיות הקהילה, שישתווו לאלו של אחיות בתי חולים, ותוספת תקנים.

עומס בבית החולים הלל יפה בחדרה בעקבות עיצומי האחיות, ינואר 2011. שלומי גבאי
"משכורתנו אשר לא עודכנה כבר כשני עשורים כראוי, כבר מזמן אינה הולמת את האחריות, הסמכות וההשקעה שדורש עיסוקינו כאח או אחות"/שלומי גבאי

כמו כן, לראשונה דורשות האחיות טיפול באחיות שחלו בעקבות המגע הישיר עם החולה וכן ביטוח רפואי ממלכתי לאחות ולבני משפחתה מקרבה ראשונה. לדברי האחיות, בשנים האחרונות חלה עלייה בתביעות בנושא רשלנות רפואית ומשרד הבריאות אף פירסם הנחיות לבתי החולים בנושא זה. כמו כן, דורשות האחיות הגנה משפטית רחבה יותר וביטוח שנועדו לדבריהן להגן על האחים והאחיות מרשלנות רפואית.

גורמים בכירים ממארגני המחאה הצפויה סיפרו, כי "משנות ה-90' ועד היום סמכויותיה והרשאותיה של האחות הורחבו וכך גם אחריותה. השכר שלנו בוודאי שאינו משקף את זה. אחים ואחיות רבים נוטשים למדינות זרות או יותר גרוע, עוזבים את התחום בשל שכר זעום זה".

אילנה כהן מסרה בתגובה, כי "אני שומעת את האחיות בכל רחבי הארץ ומודעת למצוקה. ברגע שיהיה העיתוי הנכון, נצא למאבק מחודש. אני מודעת לעצומה ואני האחרונה שתגיד שלאחיות לא מגיע לשכר, ושיש עודף באחיות. המאבק הבא יתמקד בשכר ובמחסור באחיות. נמתין שהמאבק של הרופאים יסתיים, ואז אנחנו נצא למאבק". האחיות שבתו בחודש ינואר האחרון ולבסוף התרצו לאחר שהובטחה להן תוספת תקנים. לדברי מארגני העצומה מאז ועד היום טרם אויישו התקנים שהובטחו.

בתוך כך, צפויה נשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש, להכריע היום האם לחייב את ראש ממשלה בנימין נתניהו להתערב בשביתת הרופאים, או לחייב את משרד האוצר להתפשר במשא ומתן עימם. כמו כן, יכולה ביניש להחליט על שליחת הצדדים לבוררות.

עוד על מאבק האחיות
מאבק האחיות: תפוסה של 180%, עובדים וקורסים
עיצומי הרופאים מחריפים: חזרנו לנקודת ההתחלה במו"מ
מצוקת האשפוז: קריסה בחדר המיון של ביה"ח העמק

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully