וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רמטכ"ל חמאס ומתאם עסקת שליט פותחים במו"מ עקיף"

ניר יהב

15.8.2011 / 7:42

לפי דיווח בעיתון "אל חיאת", היום ייפתח בקהיר הסבב השני במשא ומתן בין ישראל לחמאס בגיבוש העסקה לשחרור החייל החטוף. "למרות שמוקדם לדבר על התקדמות, יש סימנים חיוביים"

היום ייפתח בקהיר סבב שני של משא ומתן עקיף בין ישראל לחמאס לגיבוש עסקת שליט – כך דיווח הבוקר (שני) העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון. לפי הדיווח, צוות בראשות המתאם הישראלי החדש למשא ומתן לגיבוש עסקה, דוד מידן, ישהה באותו בניין שבו ישהה צוות בראשות מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, וינהל עימו מגעים עקיפים באמצעות המתווכים המצרים.

עוד על המגעים לשחרור גלעד שליט
עסקת שליט: רמטכ"ל חמאס ועמוס גלעד שהו יחד בקהיר
בכירי חמאס: "צופים התפתחות חיובית בעסקת שליט"
ביטאון חמאס: שליט מזדהה עם חוטפיו וצם ברמדאן
למען גלעד: הרב עובדיה בירך את נעם ואביבה שליט

על פי הדיווח, הסבב הראשון נערך בשבוע שעבר לאחר שנציגים מישראל ומחמאס ביקרו במצרים ונפגשו שם עם בכירים שאמונים על תיק שליט. לפי העיתון, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס ג'עברי ביקר באחרונה בקהיר, שם ניהל "מגעים אינטנסיביים" עם בכירי המודיעין המצרי בנושא עסקה לשחרור החייל החטוף. בנוסף, גם דוד מידן, המתאם החדש למשא ומתן לשחרור שליט, ביקר בקהיר ונפגש עם בכירים במדינה.

"מוקדם לדבר על התקדמות מוחשית"

"בעקבות פגישות אלו החליטה קהיר לחדש את המגעים בין הצדדים כך שמצרים תיפגש בחדר נפרד עם כל אחד מהצדדים ותעביר את העמדות מצד לצד ותנסה לגשר על הפערים", נמסר. גורם מצרי בכיר אמר לעיתון: "אי אפשר לדבר עדיין על פריצת דרך במגעים". יחד עם זאת, הביע תקווה כי כל צד יגלה גמישות מספקת כדי להביא לגיבוש הסכם.

הבכיר גילה כי הלשכה המדינית של חמאס, דהיינו ההנהגה היושבת בדמשק בראשות חאלד משעל, הטילה על ג'עברי להוביל את המגעים בנושא מטעם חמאס. "חמאס רואה בג'עברי כמי שנמצא בשטח, כמי שיש לו את המידע וכמי שחש את המצב באופן ישיר. על כן הוא הראוי ביותר לנהל מגעים, לקבל החלטות קשות ולשאת באחריות".

גורמים המוגדרים 'מהימנים' העריכו בשיחה עם העיתון כי המגעים יתקיימו בתוך בניין המודיעין המצרי בקהיר. "צוות עבודה ישראלי בראשות דוד מידן יעבוד באחד האולמות בבניין. צוות עבודה אחר בראשות ג'עברי יעבוד באולם אחר. הצד המצרי יעבור ביניהם.

"למרות שמוקדם עוד לדבר על התקדמות מוחשית, אי אפשר להתעלם מכך שיש סימנים חיוביים", אמרו הגורמים. "אם יהיה רצון אמיתי להשיג עסקה, ואם ישראל תראה נכונות לשלם את המחיר כדי לשחרר את שליט, העסקה תושג".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully