וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסימיות בדרום: "ועדת רוטשילד - ועדה של סחבת"

יהושע בריינר

14.8.2011 / 21:26

פעילי מחאת האוהלים בדרום מנמיכים ציפיות לקראת מסקנותיה של ועדת טרכטנברג להידברות עם ראשי המאבק: "הוועדה תגיש מסקנות כדי לרצות את מי שמינה אותה, אך המחאה אינה אפיזודה חולפת"

שי אוקנין

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

יממה לאחר שרבבות לקחו חלק בעצרות המחאה שפרצו את גבולות תל אביב, יושבי המאהלים בחלקה הדרומי של הארץ מנמיכים ציפיות לקראת הסקת מסקנותיה של הוועדה בראשותו של פרופ' מנואל טרכטנברג שהקים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להידברות עם ראשי המחאה. "העצרות אתמול חיזקו אותנו אבל אנחנו לא מצפים להרבה מוועדת טרכטנברג", אמר היום (ראשון) איציק ספוקויני, תושב אשקלון בשיחה עם וואלה! חדשות, "זו ועדה שמונתה על ידי ראש הממשלה ובמקום לדבר איתנו על הבעיות – היא בטח תגיש מסקנות על מנת לרצות את מי שמינה אותה".

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
נתניהו: ”ביקשתי פתרונות רגישים חברתית”
מה מספרים הכוכבים על המחאה החברתית?
מה חושבים בבאר שבע על המחאה התל אביבית?

"טוב שהמחאה התחילה בתל אביב, אבל המחאה שם איננה המחאה של הדרום", מסביר ספוקויני, "כאן מודאגים מבעיות של מחוסרי דיור, קסאמים ושכר מינימום ולכן על הוועדה לדבר איתנו, אנשי המחאה, ולשמוע מה הבעיות שלנו". גם אודליה וקנין מאשדוד ממתינה עם ילדיה לבשורה מוועדת רוטשילד. "אנחנו לא דורשים משהו הזוי", היא אומרת, "אנחנו רק מבקשים דיור בר השגה".

גם וקנין, כמו ספוקויני, איננה אופטימית לגבי המסקנות של הוועדה. "כמות החברים הגדולה בוועדה והעובדה שייקח לה שבועות להגיע לתובנות גורמים לי להיות פסימית מאוד. זו ועדה של סחבת. יש פה דימום ובמקום לשים חוסם עורקים בחרו בפלסטר לבעיות. התקווה אומרת שאולי הוועדה הזו יכולה לעזור אבל קשה לי להאמין. אנחנו בכל מקרה נשאר כאן, זו לא אפיזודה חולפת".

אסף יציב, פעיל בתנועת השומר הצעיר מאשדוד, שישן גם הוא במאהל אמר כי "אנחנו מצפים שהוועדה תצא עם מסקנות שישנו את פני החברה. המדינה הפריטה את עצמה ושירותים לאזרח רק נשחקו ב-30 השנים האחרונות". לדבריו, "איננו מביטים רק אל עבר הוועדה, אלא גם אל עבר הממשלה שצריכה לקבל את המסקנות וליישם אותן. בכל מקרה אנחנו נישאר פה עד שנקבל תגובות רציניות מהממשלה. הציפייה היא שהממשלה תשנה את סדרי העדיפויות שלה ולא רק תדבר ותקים עוד ועדה".

בתוך כך, הבוקר נראו האוהלים בדרום ריקים מאדם או עומדים בודדים. "הפעילות מתרכזת בעיקר בערבים, כי אין ברירה, אנשים צריכים לצאת לעבוד", מסביר ספוקויני בזמן שהוא מסדר את השלטים על 17 האוהלים שהוקמו בדשא ציבורי. בקריית מלאכי, עד כה, הוקמו כ-12 אוהלים המהווים עדות למחאה החברתית בעיר.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully