וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: כוחות זורמים לסיני לקראת מבצע ביטחוני

ניר יהב

14.8.2011 / 17:02

אחרי שצינור הגז עם ישראל פוצץ בפעם החמישית, תקיפת תחנת משטרה והריגת קצינים ושיא בהברחות, צבא מצרים מזרים כוחות לחצי האי סיני המוכה באנרכיה. המטרה: אל-קאעדה

על רקע האנרכיה השוררת בחודשים האחרונים בסיני, נכנסו כוחות גדולים מצבא מצרים לחצי-האי כדי להשיב את השליטה הביטחונית לאזור ולבצע פשיטות ומעצרים. כלי התקשורת במצרים דיווחו היום (ראשון) כי הכוחות, הכוללים כ-1,000 חיילים ושוטרים המלווים בטנקים, החלו במעצרים של מבוקשים החשודים במעורבות בתקיפת תחנת המשטרה באל-עריש ופיצוץ הצינור המוליך גז ממצרים לישראל.

פיצוץ בצינור הגז ממצרים לישראל, חצי האי סיני, 27 באפריל 2011. AP
פיצוץ צינור הגז ממצרים לישראל/AP

גורמי ביטחון מצרים דיווחו כי מרבית הכוחות התפרשו באזורים אל-עריש ושייח' זוויד וכי הכוחות הנמצאים במחנה הצבאי באיסמעיליה נמצאים בכוננות גבוהה והם "ערוכים ומוכנים לסייע לכוחות בסיני אם יתבקשו לעשות כן ואם יפרצו עימותים בין הכוחות לבין המבוקשים במהלך הפשיטות". אתמול הגיע לאזור אחד מבכירי הצבא, הגנרל מוחמד פריד חג'אזי, ובדק את פרישת הכוחות והשריוניות.

על פי הדיווח, הכוחות המצרים נמצאים במרחק 15 קילומטרים מרצועת עזה. "הכוחות רוצים להשיב את הסדר לאזור צפון סיני שאין בו חוק וחמושים רבים מסתתרים בו", מסרו עדי ראייה. ככל הנראה, החשש של כוחות הביטחון המצרים התגבר לאחר שכרוז בשם "אל-קאעדה בסיני" הופץ באזור ובו איומים לפגוע בתחנות משטרה נוספות. עדי ראייה אחרים דיווחו כי לאורך הגבול בין מצרים לרצועת עזה נפרשו כוחות צבא רבים והציבו מחסומים בכניסות לעיר.

על פי הסכמי השלום בין ישראל למצרים, לכוחות צבא מצרים אסור להיכנס לתוך סיני אלא באישור מיוחד מישראל. אישור כזה כבר ניתן מיד לאחר הדחתו של הנשיא חוסני מובארק והתפשטות האנרכיה ברחבי סיני. מושל צפון סיני, עבד אל-ווהאב מברוק, אמר כי הכוחות נכנסו "כדי להגן וכדי לעמוד בפני מתקפות חדשות". הוא הרגיע את הציבור באמרו "אין כאן שום מלחמה". יחד עם זאת, גורמי ביטחון גילו כי בכוונת הכוחות לבצע מתקפה על החמושים באזור "בקרוב מאד".


עוד באותו נושא:
"מצרים יוצאת למבצע נגד תאי אל-קאעדה בסיני"
התערערות שלטונית בסיני: ארבעה נהרגו בעימותים
האנרכיה מתרחבת: פיצוץ נוסף בצינור הגז בסיני


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully