וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות לרופאים: הגישו את מכתבי ההתפטרות

אריאל נוי

14.8.2011 / 15:13

לקראת תום התקופה שהקציב בג"ץ לרופאים ולמדינה להגיע להסכמות, דורש מנכ"ל משרד הבריאות מהרופאים להגיש את מכתבי ההתפטרות עליהם חתמו וכתב: "רוצים לדעת כמה מהם עומדים בהתפטרות"

תאגיד כאן

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

לאחר 145 ימים של שביתה, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, נחוש לסיים את המשבר הרופאים. ביום חמישי האחרון הוא שלח מכתב לכלל הרופאים ומנהלי המחלקות בבתי החולים בארץ, ובו קרא לרופאים לסיים את המחאות ולהביא לסיום השביתה: "מערכת הבריאות נמצאת במאבק על עתידה, במסגרת הסכם העבודה המחודש של ההסתדרות הרפואית. משא ומתן זה מגיע על רקע שנים של החמרה במצב נותני השירות במערכת הרפואה הציבורית, החמרת המצב בפריפריה ועומס בלתי סביר בהעסקת המתמחים והמומחים".

על אף תמיכתו בעקרונות המאבק של הרופאים, גמזו הסתייג מפעילותם: "הגיע הרגע לסגת ממכתבי ההתפטרות ולתת לראשי ההסתדרות לסיים את השביתה והמשבר. תושבי ישראל מצפים מכולכם, מתמחים, מומחים ומנהלים, ומכולנו לשים לכך סוף".

עוד על שביתת הרופאים:
רופאים הפגינו: "תנו יותר מ-5 דקות עם החולה"
עיצומי הרופאים נמשכים: בתיה"ח יפעלו במתכונת שבת
משרד הבריאות לרופאים: "העם מצפה לסיום השביתה"

הפגנת רופאים בכיכר המדינה תל אביב, יולי 2011. רויטרס
"לא צריך להרים ידיים". הרופאים מפגינים בתל אביב, היום/רויטרס

תם הזמן שהקציב בג"ץ

היום חזר גמזו על דרישתו ובהמלצת סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, ביקש לקבל עד מחר בבוקר "ולא יאוחר מהשעה 10:00, את כל מכתבי ההתפטרות, באם יש כאלו, של כלל הרופאים מבתי החולים".

בשיחה עם וואלה! חדשות הסביר גמזו את דבריו: "בחלוף עשרה ימים ממכתב ההתפטרות של המתמחים ואחרי פנייתי למנהלי בתי חולים, למתמחים ולרופאים, אנחנו במשרד הבריאות רוצים לדעת כמה מהם עומדים בהתפטרות שלהם, כמה מהם מחזיקים בעמדתם להתפטר והאם ישנם כאלה שחזרו מהתפטרותם".

עוד הבהיר גמזו כי חשיבות הגשת המכתבים עד מחר נעוצה בתום התקופה שהקצה בג"ץ לנציגי ההסתדרות הרפואית ומשרדי האוצר והבריאות להגיע להסכמות במשא ומתן המתקיים ביניהם, ולקראת הדיון הבא בעניין, הצפוי מחר.

בדיון בבג"ץ בשבוע שעברה אמרה נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, כי "התנהגות ההסתדרות הרפואית אינה מעוררת אמון, לא ככה מנהלים משא ומתן". פרקליטת הרופאים, עו"ד ארנה לין, אמרה בדיון כי "בשבוע האחרון הייתה התקדמות בכל הנושאים. כבודכם לא רואים את ההתקדמות משום שיש הרבה נושאים". לין הוסיפה כי היא מבקשת מבית המשפט לתת עוד זמן כי "לא צריך להרים ידיים".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה "למכתבי ההתפטרות יש השלכה משמעותית על תפקוד מערכת הבריאות, ובתום הדיון מחר בבג"ץ נבחן את הפעולה הנכונה שיש לנקוט בה לרבות שכנוע בהסבר ובחינה מכל היבט נוסף".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully