וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוז לתמורה" יוצאת לדרך: "עידן חדש בחינוך"

14.8.2011 / 14:13

הרפורמה, עליה חתמו היום הצדדים, כוללת תוספת שכר למורים בתמורה לתוספת שעות, השקעה פרטנית יותר בתלמידים ותגמול מורים מצטיינים. נתניהו: "יום חשוב למדינת ישראל"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

הרפורמה בתיכונים יוצאת לדרך: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך גדעון סער, ויו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז חתמו בצהריים (ראשון) על ההסכם לרפורמת "עוז לתמורה". הרפורמה כוללת תוספות שכר למורים בתמורה לתוספת שעות, תגמול בתי ספר מצטיינים והוספת שעות לימוד אישיות לתלמידים. בטקס שנערך במשרד ראש הממשלה בירושלים כינה שר החינוך סער את האירוע "עידן חדש במערכת החינוך", בעוד שראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי מדובר ב"יום חשוב למדינת ישראל".

האם הרפורמה תציל את מערכת החינוך? בואו לדבר על זה בפייסבוק

על פי הרפורמה, המורים בבתי הספר התיכוניים יעברו מ-24 שעות עבודה בשבוע ל-40 שעות, תמורת תוספת של כ-50% לשכרם. בתחילת השנה הבאה ייכנסו 50 בתי ספר לפיילוט, ובמשך השנתיים הקרובות תכלול הרפורמה 1,226 בתי ספר.

עוד על רפורמת "עוז לתמורה":
אופק חדש? מעמד המורה השתפר, אך העומס גדל
דעה: האם יש עתיד לרפורמת "עוז לתמורה"?

חתימה על רפורמת עוז לתמורה בבית ראש הממשלה, ירושלים. מגד גוזני
החתימה על הרפורמה בבית ראש הממשלה, היום/מגד גוזני

מלבד סער ונתניהו, נאם בטקס גם שר האוצר, יובל שטייניץ. השר אמר כי "החינוך נמצא בראש סדר העדיפויות גם של משרד האוצר. ההון החשוב ביותר לעתיד מדינת ישראל הוא ההון האנושי, עליו מבוססת כל ההצלחה הכלכלית של מדינת ישראל. זה מנוע צמיחה לטווח ארוך. זו ההשקעה הכי נכונה, במערכת החינוך. זו רפורמה טובה להורים ולמדינת ישראל".

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, אמר באירוע כי "הצעד הזה הוא ראייה לטווח ארוך, השקעה לדורות. אני אסיר תודה על ההחלטה להשקיע ברפורמת 'עוז לתמורה'".

למרות דעתו של ראש הארגון המקצועי לו הם משויכים, מורים רבים אינם מרוצים מהרפורמה. לדבריהם, נוצר מצב בו מורים שעובדים יחד נהנים מתנאים שונים: אריה שמש, סגן מנהל בית ספר תיכון בפתח תקווה, הסביר כי "בשנת הלימוד הבאה יהיו בתי ספר שיתחלקו בין 'אופק חדש' לבין 'עוז לתמורה', או בתי ספר שלא ייקחו חלק באף רפורמה ולכן המורים שלהם לא יתוגמלו. זהו האבסורד בהתגלמותו. ישנם תנאי העסקה שונים בתכלית למורים שיישבו באותו חדר צוות".

אילנה, מנהלת תיכון בצפון הוסיפה כי "בבתי ספר יסודיים נוצר מצב של שלושה תלושי שכר שונים, אחד מההסתדרות, אחד מארגון המורים ואחד מהמדינה. כמו טיסה שמגיעה לישראל ולכל נוסע יש דיל אחר". אריק פרידמן, מורה בתיכון "לידה" בירושלים הוסיף כי הרפורמה אמורה לתגמל מורים על גורמים שאינם ניתנים למדידה: "אי אפשר למדוד מה שמורה עושה בטרמינולוגיה כלכלית, אי אפשר למדוד סקרנות, אכפתיות ורגישות. יש מורים טובים ופחות טובים, אבל אני לא מבין איך הרפורמה תגרום לכך שהמורים הפחות טובים ישתפרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully