וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים הפגינו: "תנו יותר מ-5 דקות עם החולה"

אריאל נוי

14.8.2011 / 13:30

רופאי הקהילה ערכו הפגנה בכיכר המדינה ודרשו להאריך את זמן הביקור של חולה אצל רופא הקהילה. "האוצר לא נותן את התקציבים כדי לאפשר לרופאים את הזמן שהם חושבים שצריך לתת למטופל"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

כ-150 רופאי קהילה ערכו היום (ראשון) הפגנה בכיכר המדינה בתל אביב, במחאה על זמן הביקור הקצר לדבריהם, שניתן לכל חולה אצל רופא הקהילה. הרופאים קראו להאריך את אורך הביקורים, להם מוקצב לעיתים אפילו פחות מחמש דקות. כמו כן, נשאו הרופאים שלטים ועליהם הכיתוב: "רפואה על סרט נע זה רע", "חמש דקות? אני רופא לא קוסם", "רפואה בדקה זה בדיחה לא מצחיקה" ו"ראש הממשלה מתלוצץ על רופאיו". בהפגנה השתתפו רופאים בכירים, מומחים ומתמחים.

"כולם יודעים שכאשר הולכים באופן פרטי לרופא הוא יושב יותר זמן עם המטופל - זה נדרש כחלק מהמקצוע. אולם האוצר לא נותן את התקציבים כדי לאפשר לרופאים את הזמן שהם חושבים שצריך לתת לכל מטופל, ועל כך הם מוחים", מסרו מארגני ההפגנה.

הפגנת רופאים בכיכר המדינה תל אביב, יולי 2011. דרור עינב
"רפואה בדקה זה בדיחה לא מצחיקה". ההפגנה בכיכר המדינה, היום/דרור עינב

בתוך כך, נמשכים גם היום עיצומי הרופאים. במסגרת העיצומים, פועלים כל בתי החולים הציבוריים במתכונת שבת. בתי החולים הפסיכיאטריים והגריאטריים ומרפאות קופת חולים כללית פועלים גם הם במתכונת שבת, ושביתה כללית מתקיימת גם בלשכות הבריאות ובמרכזי טיפת חלב. השביתה בקופת חולים כללית מתקיימת בכל המרפאות, למעט יחידות טיפולי יום אונקולוגיים, מכוני IVF (הפריה חוץ גופית), ופרה-דיאליזה שעובדים כרגיל. מחר העבודה בבתי החולים ובמרפאות השונות תחזור לסדרה.

עוד על שביתת הרופאים:
עיצומי הרופאים נמשכים: בתיה"ח יפעלו במתכונת שבת
משרד הבריאות לרופאים: "העם מצפה לסיום השביתה"
משרד הבריאות למנהלי בתי החולים: "רסנו המתמחים"

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully