וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: ב-20 בספטמבר נגיש בקשה להכרה של האו"ם

13.8.2011 / 16:07

שר החוץ הפלסטיני הודיע כי ב-20 בספטמבר 2011 תגיש הרשות את בקשתה להיות חברה באו"ם, אבו מאזן יגיש הבקשה באופן אישי. "צה"ל יעלה את רמת הדריכות לאירועים קיצוניים והכוננות לשיא"

הרשות הפלסטינית תגיש את בקשתה להכרה של האו"ם ב-20 בספטמבר, כך מסר היום (שבת) שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מליכי לסוכנות הידיעות הצרפתית. "הנשיא הפלסטיני אבו מאזן יגיש באופן אישי את הבקשה למזכיר הכללי של האו"ם, באן קי-מון, בפתיחת העצרת הכללית ה-66 ב-20 בספטמבר", אמר מליכי.

לדבריו, אבו מאזן "נחוש להגיש את הבקשה ההיסטורית ובאן קי-מון יציג את הבקשה למועצת הביטחון של הארגון". מליכי הסביר כי הפלסטינים בחרו בתאריך המדובר מאחר ולבנון צפויה לכהן כנשיאות הזמנית של מועצת הביטחון ולכן תהיה בעמדה טובה לקידום הבקשה. "לבנון תחזיק בנשיאות של מועצת הביטחון בחודש ספטמבר והדבר יסייע לנו מאחר ולמדינה שמחזיקה בנשיאות יש זכויות קריטיות", הבהיר מליכי.

בשבוע האחרון אמר נציגו של יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר עבד רבו, למספר כלי תקשורת כי ב-20 לספטמבר יתקיים יום צעדות ברחבי הרשות הפלסטינית אך במערכת הביטחון לא ידעו במדויק מה משמעות התאריך. גורמי ביטחון אמרו כי "עד היום לא היה תאריך מדויק להגשת בקשה. הערכנו כי זה ינוע בין ה-16 ל-22 בחודש ספטמבר - ימי התכנסות העצרת". גורם ביטחוני נוסף הסביר כי על אף הערכות שההפגנות והתהלוכות המתוכננות ברחבי הגדה המערבית יהיו בשליטה ולא ידרדרו לאלימות הם יוכרזו כימים רגישים. הגורם הוסיף כי "צה"ל ומערכת הביטחון יעלו את רמת הדריכות לאירועים קיצוניים והכוננות לשיא".


לאחר הגשת הבקשה, מתכוונים הפלסטינים להעביר את ההצבעה על קבלת הרשות כחברה בארגון לעצרת הכללית מאחר והם מניחים שארה"ב תטיל וטו על ההחלטה במועצת הביטחון של האו"ם. גורמים בכירים המקורבים ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גילו לוואלה! חדשות כי לאחר הפנייה למועצת הביטחון, שם תטיל ארה"ב באופן ודאי וטו, תפנה הרשות אל העצרת הכללית של האו"ם ושם תתקבל החלטה ברוב רגיל לשדרג את מעמדה מ"משקיפה" ל"מדינה שלא מן המניין".

הרשות הפלסטינית מודעת לכך שלא תזכה למעמד של חברה מלאה באו"ם אך למרות זאת היא מעוניינת לעבור את התהליך ולהפוך בינתיים ל-'מדינה שלא מן המניין (Non state member) מכמה סיבות: ראשית, היא רואה בכך מנוף מדיני חשוב; שנית, הפלסטינים רוצים ליזום ולא להגיב; ושלישית, הרשות תהפוך באופן אוטומטי לחברה במוסדות האו"ם, ובראשם באונסק"ו ובבית הדין הבינלאומי בהאג.

לפני כשבועיים, ועדה מטעם הליגה הערבית פרסמה הודעה, שבה הבהירה כי מדינות ערב עומדות מאחורי כוונת הרשות הפלסטינית לפנות לאו"ם כדי לבקש חברות מלאה. בהודעה, שפורסמה בתום פגישה בעיר דוחה שבקטאר, נכתב כי מדינות ערב תומכות בפנייה לאו"ם וקוראות למדינות העולם להכיר במדינה פלסטינית בגבולות יוני 67' שבירתה ירושלים המזרחית. "אנו קוראים למדינות העולם לפעול כדי לאשר את חברותה של הרשות הפלסטינית באו"ם", נכתב עוד.

עוד על ההכרזה הפלסטינית במדינה:
"הרשות תפנה לאו"ם גם אם יחודש המו"מ עם ישראל"
ברגותי מאיים: וטו בספטמבר יוציא מיליונים לרחוב
ברשות מבטיחים: "נמנע כל גילוי אלימות בספטמבר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully