וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"חות מודיעין: "אירן תקים בסיס לצבא סוריה בלטקיה"

"הטלגרף" הבריטי פרסם דו"חות מודיעין מערביים, הקובעים כי אירן מממנת את הקמתו של בסיס בעיר החוף הסורית, שיקל על העברת משלוחי האמל"ח בין המדינות. המתקן צפוי לקום עד תום 2012

אירן הסכימה לממן את הקמתו של בסיס צבאי בעיר החוף לטקיה שבסוריה – כך דיווח הלילה (שבת) העיתון הבריטי "טלגרף". על פי הדיווח של העיתון, שציטט דו"חות מודיעין מערביים, אירן הסכימה לממן את הבסיס, שיקל על העברת נשק בדרך הים לסוריה, ואשר בנייתו תסתיים עד לסוף השנה הבאה.

על פי דו"חות המודיעין, פרטי הפרויקט סוכמו בתום ביקורה של משלחת סורית רמת-דרג בטהרן, בראשותו של מוחמד נסיף חירבכ, סגן הנשיא הסורי לענייני בטחון, ומקורב לנשיא אסד. מדובר בביטוי משמעותי נוסף למערכת היחסים הקרובה שבין דמשק לטהרן, מערכת יחסים שעמדה באחרונה למבחן במהומות שפרצו בסוריה נגד משטרו של אסד. אירן העבירה לסורים ציוד רב כדי להשתלט על המהומות, כמו גם נפט, במטרה לסייע למשטר הסורי לדכא את המהומות.

בנוסף, מזה תקופה עמלה אירן על העברת אמצעי לחימה לסוריה, מאמץ שעל פי הידוע עלה בעיקרו בתוהו: השבוע אמר שר החוץ הטורקי, אחמד דאווטאולו, כי הרשויות במדינתו החרימו משלוח נשק אווירי שהיה בדרכו מאירן לסוריה. על פי דאווטאולו, הכוחות הטורקיים ביצעו את המעצר באפריל השנה, ובהתאם לסנקציות שהטיל האו"ם על אירן. השר הטורקי לא מסר פרטים נוספים באשר לנשק שהיה על המטוס.

לקריאה נוספת
אירן: ”הפלנו מל”ט אמריקאי מעל מתקן גרעיני”
אחמדינג’ד ברמז לאסד: ”להעניק זכויות לאזרחים”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully