וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים מכפיר נפקדו בפעילות מבצעית, הרס"פ הודח

לוחמים מגדוד דוכיפת נפקדו באמצע פעילות מבצעית, במחאה על היחס המחפיר של הרס"פ אליהם והגיבוי שמקבל מהמפקדים. בתום תחקיר האירוע הדיח מפקד החטיבה את הרס"פ. 3 מהלוחמים שבו לגדוד

שמונה לוחמים מגדוד דוכיפת בחטיבת כפיר נמלטו אמש (רביעי) מפעילות מבצעית בחטיבה מרחבית עציון לאחר ויכוח קולני עם הרס"פ (רב-סמל פלוגתי), מיד לאחר האירוע הורה מפקד החטיבה, אל"מ אודי בן-מוחה, לפתוח בתחקיר האירוע. לאחר השלמת התחקיר הראשוני החליט בן-מוחה להדיח את הרס"פ, שעל פי טענת הלוחמים הנפקדים, התייחס אליהם באופן משפיל.

לאחר הוויכוח הקולני עם הרס"פ החליטו שמונת הלוחמים לעזוב את המקום, לקחו עימם את הציוד האישי שלהם ונמלטו לביתם, זאת במחאה על היחס המשפיל של הרס"פ כלפיהם ועל הגיבוי שהוא מקבל מהמפקדים בפלוגה. זמן קצר לאחר הדיווח על האירוע יצרו המפקדים קשר עם הלוחמים, שלושה מהם חזרו בבוקר לבסיסם, וכמה נוספים התחייבו לחזור עוד היום.

בתום התחקיר הראשוני שנעשה בחטיבה, החליט אל"מ בן-מוחה להדיח את הרס"פ. ממצאי התחקיר העלו כי הלוחמים שהחליטו לברוח עשו זאת על רקע יחס משפיל מצד הרס"פ, שהטיל עליהם יותר מטלות מעל שאר הלוחמים. מפקד המחלקה זומן לשיחת הבהרה אצל מפקד הגדוד, ומפקד הפלוגה, שהוגדר כבעל אחריות כוללת לאירוע, טרם טופל. לדברי גורם צבאי, "מפקד הפלוגה היה צריך לגלות מעורבות רחבה יותר וערנות לנעשה בפלוגה, ולא כך היה". עיקר הביקורת שהושמעה כלפי הלוחמים היא שבעוד הם נמצאים בפעילות מבצעית, נטישה של שמונה לוחמים מהווה פגיעה משמעותית בכוח. גורם אחר בצה"ל ציין כי "חומרת האירוע היא לא רק בשל הנפקדות אלא בשל הימצאות הלוחמים בפעילות מבצעית ובפגיעה בביטחון".

עוד בנושאים דומים:
תצפיתניות סיפרו: "בלי שינה ואוכל עושים שטויות"
קציני מבחן: תת-אלופים ייבחנו על תורת המלחמה
חיילי חטיבת כפיר שיגרו בשוגג טיל נ"ט לעבר חבריהם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully