וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטר מטאורים נרחב ייראה הלילה? "לא לפתח ציפיות"

שירה גינוסר

11.8.2011 / 20:27

בשיאו של המטר, שהחל בחודש שעבר, ניתן יהיה לראות עשרות מטאורים בשעה. מתאם צפיות מטאורים מהאגודה לאסטרונומיה מנמיך את ההתלהבות: "תנאים של 'שמיים מושלמים' הם נדירים"

מטר של עשרות מטאורים בשעה צפוי להתרחש הלילה (שישי) ברחבי העולם, כחלק מגל המטר שהחל כבר בסוף חודש יולי ויימשך בשבועות הקרובים. שיאו של המטר יגיע בלילות הקרובים, כאשר הלילה ניתן יהיה לראות את כמות המטאורים הרבה ביותר. "בסוף יולי יכולנו לצפות במספר מטאורים בודדים בלבד בכל שעה", מסביר שי חלצי, מתאם צפיות מטאורים מהאגודה הישראלית לאסטרונומיה, "בשבוע האחרון כבר הצלחנו לצפות בכ-20 מטאורים לשעה והיום, כך מקווים, נוכל לצפות ב-30-40 מטאורים בשעה".

"המספרים הללו נכונים רק בתנאים של 'שמיים מושלמים'", הוא מסתייג, "רק כאשר השמיים נקיים לחלוטין והצופה בריא לחלוטין ויש לו שדה ראייה מלא. אבל חשוב לציין שתנאים כאלה הם נדירים. זה תלוי גם במיקומו של הצופה ולכן אני ממליץ לא לפתח ציפיות מיותרות". לדבריו, "כאשר יש ירח מלא המטר אינו מוצלח. הירח המלא עושה את השמיים בהירים וכך, על רקע של שמיים בהירים, לא ניתן לראות 'מטאורים חיוורים'".

מטר מטאורים בשוויץ ובירדן. רויטרס
מטר מטאורים/רויטרס

חלצי מספר כי מטר מטאורים נערך פעמיים-שלוש בשנה, כאשר לעיתים הירח מטרפד את הופעתו. "בערב יום הכיפורים צפויה התפרצות של מטאורים בקצב גדול, בהנחה שהתחזית נכונה", הוא מספר, "בחודש דצמבר צפוי מטר מעולה". לדבריו, אחת לעשרות שנים ניתן גם לראות עשרות אלפי מטאורים בשעה. המהירות של המטאורים במטר הנוכחי היא 59 קילומטרים בשנייה.

אז מהו בעצם מטאור? בחלל שבו נע כדור הארץ, נעים גם חלקיקי אבק. אם חלקיק אבק חודר לאטמוספירה של כדור הארץ במהירות גדולה ומתחכך עם האוויר – הוא מחמם את האוויר וכתוצאה האוויר פולט אור – האור הנפלט הוא המטאור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully