וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילים במאהל לשר כץ: רוצים בתים ולא רכבת

שר התחבורה ביקר פעם נוספת במאהל המחאה בשדרות רוטשילד והבטיח כי יורחבו תשתיות התחבורה מהפריפריה למרכז הארץ. פעילים במאהל לא התרשמו במיוחד מההבטחות

שר התחבורה ישראל כץ הגיע היום (חמישי) בפעם השנייה השבוע למאהל המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב - וזכה לקבלת פנים צוננת. בעת שהציג בפני פעילים במאהל את תכניתו להרחבת תשתיות התחבורה מהפריפריה למרכז הארץ, קראו לעברו מספר פעילים: "אנחנו רוצים בתים, לא רוצים רכבת".

כותרות אחרונות על מחאת האוהלים
חודש למחאה: "גל מדהים של יצירתיות וחשיבה אמיצה"
ברחבי הארץ כיבו אורות נגד יוקר החשמל
גיליוטינה במאהל ברוטשילד: "פרובוקציה מגונה"
עמותות חברתיות: "העניים יצטרפו למחאה עד החגים"

כץ אמר בפגישתו עם הפעילים כי "בתוך שנים תהיה פה מדינה אחרת, יותר מחוברת ויותר שוויונית. השוויון בתשתיות בכל אזורי הארץ ייתן הזדמנות שווה לכל אחד לגור פה ולעבוד שם ולהקים מפעלים בכל מקום". כץ הבטיח לפעילים במאהל לשקול את הקפאת מחירי התחבורה הציבורית ולבקש מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקפיא את כל המחירים עד סוף ההידברות עם המפגינים. כמו כן, אחוז ההנחה לנכים בתחבורה בציבורית יעמוד על 50%.

הצהרות השר לא הרשימו במיוחד את הפעילים, ששטחו בפניו את טענותיהם בדבר הבעיות להן גרמה - לדבריהם - הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן וכן את תסכולם ממצב התחבורה הציבורית בישראל. סטודנטים במאהל טענו, כי השר כץ מציג עצמו כמי שדואג למצבו של מעמד הביניים בישראל, בעוד בפועל הוא טרם פתר את הבעיות הקיימות בנושאי התחבורה.

שר התחבורה ישראל כץ בא לתמוך במאהל המחאה ברוטשילד, תל אביב, אוגוסט 2011. שי אוקנין
ישראל כץ במאהל המחאה, השבוע/שי אוקנין

נציגי הסטודנטים אמרו לשר: "אנחנו בעלי המניות, ואנחנו עומדים בפני בעיות. לא רק הצעירים, לא רק אנשים מבוגרים. כולנו סובלים מבעיות בתחבורה הציבורית. אנחנו לא סהרוריים, אלא אנשים מהיישוב שטיפלו בנושא התחבורה, אבל גלגלו אותנו מכל המדרגות. אנחנו רוצים תחבורה ציבורית שתענה על הצרכים שלנו. אנו דורשים הקמת ועדת מומחים בלתי תלויה שאליה יחברו העיריות. היו פה תכניות שנעשו בחיפזון ובהיסטריה". במהלך הדברים, נשמעו במקום צעקות: "הסטודנטים מוכרים את המאבק, לא רוצים זכויות או חובות במדינה הזאת".

רן לבנה, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, אמר לשר: "כבר ארבעה שבועות שעם ישראל ישן במאהלים, ומאות אלפים יוצאים לרחובות. בינתיים הממשלה העבירה את חוק הווד"לים, מחיר החשמל עלה והסולר והדלק עלו וירדו. לא הגיוני שהממשלה אינה מקפיאה את כל העלאות המחירים עד גיבוש תכנית מקיפה לטיפול ביוקר המחיה... באשר לדברי כץ, עדיין קשה לי להאמין שמדינת ישראל תבצע רפורמה מקיפה בנוגע לתשתיות התחבורה הציבורית שתקרב בין הפריפריה למרכז ותסייע לציבור לנסוע בתחבורה הציבורית במחירים סבירים".

כץ גם התייחס במפגש עם הפעילים לסוגיית הרכבת הקלה. "הרכבת הקלה היא דבר שנמצא בתת ביצוע", הוא אמר. "עוד השנה תראו את העבודות מתבצעות בשטח, אבל יש פיגור של כמה שנים. אני מודה שאני לא יודע כמה אחוזים מתקציב משרדי לא יצא על פרויקטים. הכסף לא בוזבז אלא נמצא באוצר המדינה. קיימת תופעה של דברים שלא מבוצעים, ופקידי האוצר צריכים לשלם יותר ויותר לצורך ביצוע פרויקטים בתחום התחבורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully